GĂ„ til innhold

Alder - Harry Potter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle var barna dine nÄr de sÄ Harry Potterfilmene?

Anonymkode: dece7...a8c

Skrevet

Jeg vil tro at for de fleste sÄ var barnet flere Är eldre da det fikk se de siste filmene kontra de fÞrste - de utvikler seg vesentlig mÞrkt og blir ganske skumle etter hvert. 

Hilsen en som har en pÄ 5 som jeg gleder meg til Ä se dem med..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, ablaze skrev:

Jeg vil tro at for de fleste sÄ var barnet flere Är eldre da det fikk se de siste filmene kontra de fÞrste - de utvikler seg vesentlig mÞrkt og blir ganske skumle etter hvert. 

Hilsen en som har en pÄ 5 som jeg gleder meg til Ä se dem med..

Jeg synes nÄ film 1 og 2 er skumlest av alle  :fnise:  

Anonymkode: de888...ede

AnonymBruker
Skrevet

Min bror var kanskje 6-7 Är nÄr han sÄ fÞrste 3 filmene, og rundt 13 Är nÄr han sÄ den siste. Han elsket filmene, men noen var litt skumle, sÄ du mÄ nesten vurdere hva din unge tÄler. 

Anonymkode: abee5...55a

AnonymBruker
Skrevet

Mine har ikke fÄtt se filmene uten at vi har lest bÞkene (hÞyt) sammen fÞrst. De har sett seks av filmene. Min yngste er 6 Är. Han er vel den som best tÄler skumle ting av barna mine. 

Anonymkode: 04aa7...45c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selv fulgte Harry potter sin alder sÄn ca. Var vel 10 Är nÄr jeg sÄ den fÞrste pÄ kino. Den har jo aldersgrense 7 Är (eller...?) er jo dubba pÄ Norsk, sÄ den er barnevennlig nok den. Samme med 2en men den er jo litt skumlere, sÄ en vurderingsak det der. SpÞrs pÄ ungen. Husker sÞsteren min ble totalt skremt da vi sÄ "lille frÞken Norge" pÄ kino, hun var ganmel nok, men til og med jeg (6 Är eldre) synted den va skummel! 

Anonymkode: c84d2...968

AnonymBruker
Skrevet

11 Är

Anonymkode: 82b16...8b1

Skrevet

Hun sÄ de fÞrste da hun var 11. Hun fikk tilbud om tidligere, men hun hadde rett og slett ikke interessen. SÄ hun sÄ alle ganske kjapt etter hverandre akkurat i overgangen mellom 11 og 12 Är.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg selv fulgte Harry potter sin alder sÄn ca. Var vel 10 Är nÄr jeg sÄ den fÞrste pÄ kino. Den har jo aldersgrense 7 Är (eller...?) er jo dubba pÄ Norsk, sÄ den er barnevennlig nok den. Samme med 2en men den er jo litt skumlere, sÄ en vurderingsak det der. SpÞrs pÄ ungen. Husker sÞsteren min ble totalt skremt da vi sÄ "lille frÞken Norge" pÄ kino, hun var ganmel nok, men til og med jeg (6 Är eldre) synted den va skummel! 

Tok litt feil der ja 😅 Men aldersgrensa ble vist nok senket pĂ„ de 3 fĂžrste filmene:

https://www.an.no/film/na-far-harry-potter-filmene-nye-aldersgrenser/s/5-4-403549

AnonymBruker
Skrevet

Har en skikkelig Harry Potter fan i hus og her sÄ vi de to fÞrste da hun gikk i 1.klasse og film tre da hun gikk i 2.klasse.

Film fire og fem har hun sett nÄ i lÞpet av 3.klasse. NÄr hun fÄr se de andre vet jeg ikke helt ennÄ, men vi venter nok en liten stund.

FĂžr alle filmene har vi lest boka evt hĂžrt lydbok og snakka om det som evt skjer av litt skumle ting.

Anonymkode: 2d8b4...444

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ventet til de forsto engelsk ihvertfall. Harry Potter skal ikke vises funnet her ihvertfall 😂 man kan jo lese bĂžkene pĂ„ norsk fĂžrst, sĂ„ forstĂ„r de historien selv om de ikke er helt stĂždige i engelsk.

Ellers tenker jeg at bok 1-3 kan passe fra ca 8-Ärs alder, bok 4-7 bÞr vÊre over 12.

Anonymkode: 5c53c...0b4

AnonymBruker
Skrevet

Min pÄ 9 sÄ alle filmene etter hverandre da hun var 6 Är. 

Hun har ogsÄ lest bÞkene flere ganger.

Anonymkode: c6b3e...c1d

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ventet til de forsto engelsk ihvertfall. Harry Potter skal ikke vises funnet her ihvertfall 😂 man kan jo lese bĂžkene pĂ„ norsk fĂžrst, sĂ„ forstĂ„r de historien selv om de ikke er helt stĂždige i engelsk.

Ellers tenker jeg at bok 1-3 kan passe fra ca 8-Ärs alder, bok 4-7 bÞr vÊre over 12.

Anonymkode: 5c53c...0b4

Tenkte jeg kunne legge til at de 2 fĂžrste er dubbet pĂ„ Norsk :laugh:đŸ‘đŸ» SĂ„ dem selv mye fĂžr jeg lĂŠrte meg engelsk :nordvesta:

Skrevet

Jeg var 11 da fĂžrste filmen kom ut (samme alder som Harry altsĂ„), og det var helt passelig. SĂ„ deretter de neste filmene etterhvert som de kom pĂ„ kino. Leste bĂžkene fĂžrst, med en gang de kom ut😜 De siste par filmene er jo en del mĂžrkere og mer kompliserte i handlingen enn de fĂžrste. Tenker det kan vĂŠre ok Ă„ gĂ„ ut fra aldersgrensene pĂ„ filmene :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kjempefan og har gledet meg til Ä lese disse bÞkene med barna. Eldstemann og jeg leste bok 1 fÞr vi sÄ filmen da han gikk i fÞrste klasse. Syns det hjalp godt pÄ Ä ha lest boka, for da visste han hva som skjedde.

GÄr i 2. Klasse nÄ og vi er igang med bok 2, sÄ komme filmen etterpÄ.

resten av filmene er vel ikke dubbet, sÄ mÄ vente til han leser bedre eller forstÄr engelsk fÞr vi kan se dem.

AnonymBruker
Skrevet

Til info sÄ kan man fÄ ogsÄ film tre med norsk tale. Etter det sÄ er det kun engelsk, bÞkene blir jo ogsÄ gradvis mÞrkere og det fÞrste dÞdsfallet er vel i film fire.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 7 Är da den fÞrste filmen kom ut, og sÄ filmene fortlÞpende ettersom de kom ut. Jeg har alltid syns sÄnne filmer er litt skumle, og jeg syns det er et betydelig skille etter film nr 3. De etter det er mye mÞrkere, og da spesielt de tre siste (de to siste bÞkene). For min del var de fÞrste tre filmene greie da jeg var 7-10 Är, de neste to da jeg var 12-13 og resten da jeg ble 15. NÄ er jeg ganske pysete, men det er virkelig stor forskjell pÄ de filmene. Faktisk syns jeg nr to er den ekleste pÄ grunn av den svÊre slangegreia, men de siste tre er virkelig mÞrke. Du mÄ nesten vite hva som er best for dine barn og hva de tÄler. 

Anonymkode: f5981...4a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker vi alltid skulle se lille frÞken Norge pÄ jentekvelder da jeg var yngre, jeg hatet den filmen, slutten var sÄ utrolig ekkel :fnise: var vel da jeg gikk pÄ ungdomskolen tror jeg, muligens 6/7 klasse. 

Jeg fulgte ogsÄ omtrent alderen til Harry Potter da jeg vokste opp og sÄ filmene pÄ kino, men for min del var de egentlig litt for skumle for meg, men jeg synes det var sÄ spennende Ä dra pÄ kino at jeg latet som ingenting :fnise: 

Anonymkode: 3cb95...f93

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til info sÄ kan man fÄ ogsÄ film tre med norsk tale. Etter det sÄ er det kun engelsk, bÞkene blir jo ogsÄ gradvis mÞrkere og det fÞrste dÞdsfallet er vel i film fire.

Nummer 4 finnes ogsÄ med norsk tale.

Endret av Anonymus Notarius
AnonymBruker
Skrevet

Nesten 10Är. SÄ da nr 1,2 og 3.

Minste pÄ 8 fÄr ikke se enda. Pga mareritt i ukesvis om h*n hadde sett de.

Anonymkode: 4b142...f37

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...