AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 Hvor gamle var barna dine når de så Harry Potterfilmene? Anonymkode: dece7...a8c
ablaze Skrevet 3. mars 2018 #2 Skrevet 3. mars 2018 Jeg vil tro at for de fleste så var barnet flere år eldre da det fikk se de siste filmene kontra de første - de utvikler seg vesentlig mørkt og blir ganske skumle etter hvert. Hilsen en som har en på 5 som jeg gleder meg til å se dem med..
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #3 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, ablaze skrev: Jeg vil tro at for de fleste så var barnet flere år eldre da det fikk se de siste filmene kontra de første - de utvikler seg vesentlig mørkt og blir ganske skumle etter hvert. Hilsen en som har en på 5 som jeg gleder meg til å se dem med.. Jeg synes nå film 1 og 2 er skumlest av alle Anonymkode: de888...ede
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #4 Skrevet 3. mars 2018 Min bror var kanskje 6-7 år når han så første 3 filmene, og rundt 13 år når han så den siste. Han elsket filmene, men noen var litt skumle, så du må nesten vurdere hva din unge tåler. Anonymkode: abee5...55a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5 Skrevet 3. mars 2018 Mine har ikke fått se filmene uten at vi har lest bøkene (høyt) sammen først. De har sett seks av filmene. Min yngste er 6 år. Han er vel den som best tåler skumle ting av barna mine. Anonymkode: 04aa7...45c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 Jeg selv fulgte Harry potter sin alder sån ca. Var vel 10 år når jeg så den første på kino. Den har jo aldersgrense 7 år (eller...?) er jo dubba på Norsk, så den er barnevennlig nok den. Samme med 2en men den er jo litt skumlere, så en vurderingsak det der. Spørs på ungen. Husker søsteren min ble totalt skremt da vi så "lille frøken Norge" på kino, hun var ganmel nok, men til og med jeg (6 år eldre) synted den va skummel! Anonymkode: c84d2...968
Ulrikke Skrevet 3. mars 2018 #8 Skrevet 3. mars 2018 Hun så de første da hun var 11. Hun fikk tilbud om tidligere, men hun hadde rett og slett ikke interessen. Så hun så alle ganske kjapt etter hverandre akkurat i overgangen mellom 11 og 12 år.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #9 Skrevet 3. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg selv fulgte Harry potter sin alder sån ca. Var vel 10 år når jeg så den første på kino. Den har jo aldersgrense 7 år (eller...?) er jo dubba på Norsk, så den er barnevennlig nok den. Samme med 2en men den er jo litt skumlere, så en vurderingsak det der. Spørs på ungen. Husker søsteren min ble totalt skremt da vi så "lille frøken Norge" på kino, hun var ganmel nok, men til og med jeg (6 år eldre) synted den va skummel! Anonymkode: c84d2...968 Tok litt feil der ja 😅 Men aldersgrensa ble vist nok senket på de 3 første filmene: https://www.an.no/film/na-far-harry-potter-filmene-nye-aldersgrenser/s/5-4-403549 Anonymkode: c84d2...968
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #10 Skrevet 3. mars 2018 Har en skikkelig Harry Potter fan i hus og her så vi de to første da hun gikk i 1.klasse og film tre da hun gikk i 2.klasse. Film fire og fem har hun sett nå i løpet av 3.klasse. Når hun får se de andre vet jeg ikke helt ennå, men vi venter nok en liten stund. Før alle filmene har vi lest boka evt hørt lydbok og snakka om det som evt skjer av litt skumle ting. Anonymkode: 2d8b4...444 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #11 Skrevet 3. mars 2018 Jeg ville ventet til de forsto engelsk ihvertfall. Harry Potter skal ikke vises funnet her ihvertfall 😂 man kan jo lese bøkene på norsk først, så forstår de historien selv om de ikke er helt stødige i engelsk. Ellers tenker jeg at bok 1-3 kan passe fra ca 8-års alder, bok 4-7 bør være over 12. Anonymkode: 5c53c...0b4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #12 Skrevet 3. mars 2018 Min på 9 så alle filmene etter hverandre da hun var 6 år. Hun har også lest bøkene flere ganger. Anonymkode: c6b3e...c1d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ventet til de forsto engelsk ihvertfall. Harry Potter skal ikke vises funnet her ihvertfall 😂 man kan jo lese bøkene på norsk først, så forstår de historien selv om de ikke er helt stødige i engelsk. Ellers tenker jeg at bok 1-3 kan passe fra ca 8-års alder, bok 4-7 bør være over 12. Anonymkode: 5c53c...0b4 Tenkte jeg kunne legge til at de 2 første er dubbet på Norsk 👍🏻 Så dem selv mye før jeg lærte meg engelsk Anonymkode: c84d2...968
Lumos Skrevet 3. mars 2018 #14 Skrevet 3. mars 2018 Jeg var 11 da første filmen kom ut (samme alder som Harry altså), og det var helt passelig. Så deretter de neste filmene etterhvert som de kom på kino. Leste bøkene først, med en gang de kom ut😜 De siste par filmene er jo en del mørkere og mer kompliserte i handlingen enn de første. Tenker det kan være ok å gå ut fra aldersgrensene på filmene 1
Noldus Skrevet 3. mars 2018 #15 Skrevet 3. mars 2018 Jeg er kjempefan og har gledet meg til å lese disse bøkene med barna. Eldstemann og jeg leste bok 1 før vi så filmen da han gikk i første klasse. Syns det hjalp godt på å ha lest boka, for da visste han hva som skjedde. Går i 2. Klasse nå og vi er igang med bok 2, så komme filmen etterpå. resten av filmene er vel ikke dubbet, så må vente til han leser bedre eller forstår engelsk før vi kan se dem.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #16 Skrevet 3. mars 2018 Til info så kan man få også film tre med norsk tale. Etter det så er det kun engelsk, bøkene blir jo også gradvis mørkere og det første dødsfallet er vel i film fire. Anonymkode: 2d8b4...444
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #17 Skrevet 4. mars 2018 Jeg var 7 år da den første filmen kom ut, og så filmene fortløpende ettersom de kom ut. Jeg har alltid syns sånne filmer er litt skumle, og jeg syns det er et betydelig skille etter film nr 3. De etter det er mye mørkere, og da spesielt de tre siste (de to siste bøkene). For min del var de første tre filmene greie da jeg var 7-10 år, de neste to da jeg var 12-13 og resten da jeg ble 15. Nå er jeg ganske pysete, men det er virkelig stor forskjell på de filmene. Faktisk syns jeg nr to er den ekleste på grunn av den svære slangegreia, men de siste tre er virkelig mørke. Du må nesten vite hva som er best for dine barn og hva de tåler. Anonymkode: f5981...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #18 Skrevet 4. mars 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg selv fulgte Harry potter sin alder sån ca. Var vel 10 år når jeg så den første på kino. Den har jo aldersgrense 7 år (eller...?) er jo dubba på Norsk, så den er barnevennlig nok den. Samme med 2en men den er jo litt skumlere, så en vurderingsak det der. Spørs på ungen. Husker søsteren min ble totalt skremt da vi så "lille frøken Norge" på kino, hun var ganmel nok, men til og med jeg (6 år eldre) synted den va skummel! Anonymkode: c84d2...968 Husker vi alltid skulle se lille frøken Norge på jentekvelder da jeg var yngre, jeg hatet den filmen, slutten var så utrolig ekkel var vel da jeg gikk på ungdomskolen tror jeg, muligens 6/7 klasse. Jeg fulgte også omtrent alderen til Harry Potter da jeg vokste opp og så filmene på kino, men for min del var de egentlig litt for skumle for meg, men jeg synes det var så spennende å dra på kino at jeg latet som ingenting Anonymkode: 3cb95...f93
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. mars 2018 #19 Skrevet 4. mars 2018 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Til info så kan man få også film tre med norsk tale. Etter det så er det kun engelsk, bøkene blir jo også gradvis mørkere og det første dødsfallet er vel i film fire. Anonymkode: 2d8b4...444 Nummer 4 finnes også med norsk tale. Endret 4. mars 2018 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #20 Skrevet 6. mars 2018 Nesten 10år. Så da nr 1,2 og 3. Minste på 8 får ikke se enda. Pga mareritt i ukesvis om h*n hadde sett de. Anonymkode: 4b142...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå