Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi prøver å få barn. Har greid det to ganger, men har desverre gått galt. Nå er vi på 2pp etter sist spontanabort. Jeg begynner å teste meg for  eggløsning 6 dager før og har de siste 8 mnd hatt positiv eggløsningstest 14 dager etter mens start. Denne gangen var forventet eggløsning på fredag. På mandag og tirsdag var testen negativ. Jeg glemte å teste onsdag og torsdag. På fredag var testen en hårsbredd fra å være positiv. Da trodde jeg at nå er eggløsning rett rundt hjørnet, men til min store forskrekkelse er testen negativ i dag, lørdag! 

Da lurer jeg jo på om eggløsning kan kan ha vært på tirsdag eller onsdag? Jeg har normalt en del eggløsningsslim, men de to siste pp nå har det vært lite med det. Kom en slimklump i trusa på torsdag og har vært antydning til slim, men i dag og i går er det omtrent ingenting. Vi hadde samleie mandag og torsdag så jeg håper at eggløsning var på onsdag eller torsdag siden testen var nesten positiv på fredag. 

Da har eggløsning kommet noen dager før den pleier, og jeg er ganske regelmessig både med eggløsning og mens! Er faktisk redd for at jeg ikke har hatt noen eggløsning denne mnd, men at kroppen har prøvd og derfor blei det nesten positivt på fredag? Er det mulig? 

Anonymkode: cd900...928

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen er ikke så regelmessig at den fungerer helt som en klokke. Så selv med helt regelmessig syklus bør du åpne for slingring +-ett døgn i alle fall. Høres ut som positiv test var en gang på torsdag/natt til fredag.

Anonymkode: f2b89...7f8

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er vanskelig å si... Men det er mulig å ha litt variasjoner i syklusen selv om du vanligvis er stabil. Jeg ville nok tolket det som om EL hadde vært.

Det er også mulig at kroppen forsøkte å slippe et egg men ikke klarte det. I så fall kan kroppen prøve igjen i samme syklus eller man rett og slett hopper over uten at dette er noe å bekymre seg for. Du vet du kan bli gravid så sannsynligheten for at noe er galt er lav. 

Selv har jeg tenkt å starte temping i tillegg til EL tester. Da kan man i mye større grad si med sikkerhet om man har hatt EL eller ikke og mer nøyaktig når den var. Kanskje det kunne ha vært noe for deg? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...