Gå til innhold

Hvorfor er det så mange rare planløsninger i nye leiligheter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare kikket litt for gøy på leiligheter rundt om og jeg syns det er så utrolig mange merkelige planløsninger! Hva er greia?

Dette gjelder spesielt Obos sine prosjekter, dyre er dem og. Hvis man først skal betale så mye penger for et sted å bo så vil man jo ha en leilighet som er enkel å innrede. Sånn som disse under her, hvor skal man ha tv-en f.eks? Bokhyller?

https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=76085001&location=1.20061.20518&location=0.20061 

https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=111919295 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=115128227

Ser noen har hengt tv-en på veggen men for meg liker jeg å sitte rett imot tv-en. Ville aldri kjøpt en sånn type leilighet. 

Anonymkode: 91957...31a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk har jo hverken TV eller bøker lenger i dag. Lerret i taket, Kindle på bordet.

BANG, problem solved.

Anonymkode: 0bf18...37f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det som irriterer meg mest, er at alle leiligheter i dag ser prikk like ut, og er akkurat like upersonlige og kalde. Og attpåtil så er det åpen kjøkkenløsning over alt. Jeg hater alt like mye! :angry:

Anonymkode: 38697...415

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg liker minst er at kjøkkenet, er ofte så midt i stua det får kommet. Greit med åpen løsning, hvor kjøkkenet er i en krok, så man ikke har kjøkkenet oppi sofaen. 

Anonymkode: fb73f...d5c

• Liker 7
Gjest Bortbyting
Skrevet

Synes vel ikke at planløsningene er så rare, og det er jo ikke så veldig vanskelig å finne løsninger på innredning. Leilighetene blir jo ikke like når det er helt forskjellige mennesker som innreder de. Skulle nok ha fått plass til  både bøker og tv om jeg kjøpte meg en sånn. 

Men smaken er jo som baken, delt i to!

AnonymBruker
Skrevet

Alle disse blokkene som bygges i dag er jo bare en oppdatert versjon av Soviet. Flat planert uteområde, vel regulert leke-/parkerings-/gangareal, maksimal plassutnyttelse i blokken. Få deg et gigantisk lån! Jobb trofast og hardt i 40 år! Få deg en gullklokke!

Når en av samboerens venniner kom på besøk og viste oss leiligheten hun skulle selge i Oslo, en tro kopi av det sjelløse opplegget TS viser til, så skulle den koste det femdoble av eneboligen vår på landet. Jeg klarte ikke å finne positive ord å si.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke fan av de nye kjøkkenløsningene hvor innredningen er en vegg uten øy, hjørne eller annet. At det er to dører til soverommet for å spare plass samtidig som man kan gå inn på to sider av senga er også ubrukelig i mine øyne. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, gohege skrev:

Jeg er ikke fan av de nye kjøkkenløsningene hvor innredningen er en vegg uten øy, hjørne eller annet. At det er to dører til soverommet for å spare plass samtidig som man kan gå inn på to sider av senga er også ubrukelig i mine øyne. 

Helt enig! Særlig ille det med to dører inn til soverommet når dørene går inn fra stuen! Tar veldig mye av veggplassen i stue og hvor upraktisk er det ikke å kunne gå rundt sengen i soverommet??

Anonymkode: 16571...5ff

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke så mye bøker lenger, men viktige papirer og ting og tang er det jo fint å få puttet inn i hyller!!

Jeg synes link nr 2 har den verste løsningen. Sofaen må plasseres slik at man sitter og ser rett på kjøkkenbenken og må snu hodet for å se TVen??

Anonymkode: 49184...7ea

• Liker 4
Skrevet

Leilighetene som bygges i dag er jo stort sett veldig små og åpen løsninger har lenge vært trendy, så da ofrer man veggplass for utsikt til kjøkkenbenken.... Den linken til den største leiligheten har jo faktisk plass nok til å kunne ha en vegg mot kjøkkenet, så det er jo mulig å kunne endre det. Jeg har ikke noe imot et lite og funksjonelt kjøkken og en ekstra vegg gir mulighet for mer skapplass f.eks...

Skrevet

Enig. Jeg kikker også på leiligheter en gang i blant - bare for moro skyld og er også oppgitt over planløsningene. Det som irriterer  meg mest er at det ikke er noe kjøkken. Den kjøkkenbenken bortover en vegg i stua er totalt ubrukelig for meg. Jeg er og blir en rotekopp, tanken på at jeg skal ha en "stueryddig" kjøkkenbenk til enhver tid er aldeles utopisk. For all del, jeg har åpen løsning selv og er godt fornøyd med det, men hos meg er kjøkkenet skjermet i en krok i forhold til stuedelen, så man kan til en viss grad overse kjøkkenbenken. 

Ville også slitt med mangelen på bokhylleplass. Det er jo en av grunnene til at jeg av og til drømmer om ny bolig. Jeg har for lite hylleplass som det er. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er at folk er så utrolig lite kreative. Folk tror de må innrede som på tegningene. 

Det er ikke uten grunn at meglerne anbefaler bilder av vinflasker og frukt. Folk klarer ikke å visualisere seg selv bo i leiligheten. 

Anonymkode: 36589...bcd

• Liker 2
Skrevet

Hjelper jo ikke å være kreativ når selve planløsningen er tullete. Man skal jo bo i en leilighet, den skal ikke bare kunne ta seg  pent ut på stylede bilder. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle disse blokkene som bygges i dag er jo bare en oppdatert versjon av Soviet. Flat planert uteområde, vel regulert leke-/parkerings-/gangareal, maksimal plassutnyttelse i blokken. Få deg et gigantisk lån! Jobb trofast og hardt i 40 år! Få deg en gullklokke!

Når en av samboerens venniner kom på besøk og viste oss leiligheten hun skulle selge i Oslo, en tro kopi av det sjelløse opplegget TS viser til, så skulle den koste det femdoble av eneboligen vår på landet. Jeg klarte ikke å finne positive ord å si.

Helt enig. Men i gamle Sovjet fikk folk disse leilighetene helt gratis. 😊

Anonymkode: 59d56...ebc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om folk er klar over at man trenger ikke kjøpe moderne leiligheter\hus. 

Anonymkode: 614df...c0e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er jo mye merkeligere planløsninger i gammle bygg. Vår bygård er fra 1800 tallet, og det er mye soverom innenfor andre soverom, bad med inngang fra kjøkkenet etc. 

Anonymkode: 2b086...102

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om folk er klar over at man trenger ikke kjøpe moderne leiligheter\hus. 

Anonymkode: 614df...c0e

Nei det er det ingen som er klar over :ironi:

Anonymkode: 91957...31a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner med sine "kreative" løsninger. Trenger jeg si mer?

Anonymkode: 332fd...fbc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fordi alle leiligheter skal tilpasses rullestol, samtidig som de vil gi inntrykk av stor plass gjennom åpne løsninger? Bad og gang er jo blitt større, da må det kompenseres for kjøkken og stue, soverom.

Endret av kvinneguide
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...