Gå til innhold

Fruktgrøt?

Anbefalte innlegg

Gjest Andromeda
Skrevet

Jeg er vokst opp med fruktgrøt i alle variasjoner som dessert. Synes fremdeles plomme-, blåbær,- eplegrøt etc. er kjempegodt, og lager det jevnlig. Har inntrykk av at mange mener dette er gammeldags og at ikke mange bruker fruktgrøt lengre. Stemmer dette? Tror jeg vil slå et slag for fruktgrøten!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også fruktgrøt er kjempegodt! Eplegrøt og bringebær/blåbærgrøt er favorittene. Lunkne med iskald fløte.... :sikle:

Skrevet

Hjemmelaget rabarbragrøt.

Det er bare sommerdessert nummer en. Særlig hvis vi har hatt stekt makrell til middag. :wow: Gleder meg til sommern :)

Skrevet

Jeg må nok innrømme at jeg synes fruktgrøt er litt gammeldags. Jeg spiser det ikke, men det har ingenting med at det er gammeldags å gjøre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvem bryr seg om hvorvidt matretter er gammeldagse eller trendy? Det må vel være smaken som teller. :wink:

Forøvrig har kokken Harald Osa tatt til orde for en rehabilitering av fruktsuppen - den er vel litt i samme gate. Fin vinterdessert med uendelige variasjonsmuligheter. Man kan bruke alt av frisk, frossen eller tørket frukt/bær. Og man kan feks. gjøre suppa mer "in" og spennende med nye kombinasjoner av frukt/bær, og ved å tilsette ulike krydder (kanelstang, vaniljestang, stjerneanis, frisk ingefær...)

Skrevet

Å, det er godt. Altfor lenge siden jeg har spist det!

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg får det hos mormor. Lager det aldri selv, men det er farlig godt når mormor sereverer det :-) :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...