AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 Min syklus er mellom 30-35 dager, men er veldig ustabil. Har vært prøvere i 1 år tilsammen, uten hell. Eggsløsningstest har også vært i bruk her Begynner å gi opp håpet, noen tips? Anonymkode: b1026...e2b
Forever22 Skrevet 3. mars 2018 #2 Skrevet 3. mars 2018 det samme gjorde jeg, og vi var prøvere i 3 år! Den mnd jeg bare sluttet å tenke på alt som har med prøving å gjøre og vi bare hadde sex 1 gang, så gikk det!! det er helt sykt. Jeg tror det beste dere gjør er å slappe av! Etter 1 år har dere jo også rett på hjelp/utredning men noen ganger tar det bare tid! lykke til <3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #3 Skrevet 3. mars 2018 Hvis du har sykluser som veksler mellom 30-35 dager så regnes ikke det som veldig ustabilt, så absolutt ikke. Men om dere har prøvd i ett år så kan dere få utredning. Start hos fastlegen og bli henvist til en gynekolog som er god på ufrivillig barnløshet. Anonymkode: 9c611...99a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #4 Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har sykluser som veksler mellom 30-35 dager så regnes ikke det som veldig ustabilt, så absolutt ikke. Men om dere har prøvd i ett år så kan dere få utredning. Start hos fastlegen og bli henvist til en gynekolog som er god på ufrivillig barnløshet. Anonymkode: 9c611...99a Takk for tips til begge to😊 glemte å skrive at noen ganger er det både 40 og 42 dager i mellom også. Prøver å holde kontroll, men er ikke så enkelt når mensen kommer lenge etter forventet tidspunkt 😂🙊 Anonymkode: b1026...e2b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5 Skrevet 3. mars 2018 Nå skal det sies at jeg har ett barn fra før av også, men med en annen partner. Med ny mann virker det som det ikke går🙈 Anonymkode: b1026...e2b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 Vi prøvde i 2 år før det ble klaff! Jeg og mannen var igjennom en stor sjekk etter 1 år! Ingenting galt! Begge normal vektige, levde sunt og i 20 årene. Den mnd det ble klaff pusset vi opp i huset, og var den første mnd jeg ikke tenkte på prøvingen! Jeg er overbevist om at det hadde stor betydning! For jeg tenkte og bekymret meg over at jeg ikke ble gravid hver mnd og stresset rundt eggløsning til mensen hver mnd! Og den mnd vi pusset opp var ikke det en tanke på graviditet! Så mitt råd er å finne noe som tar hele dagene dine i andre tanke baner! 😊 Har stor tro på det! Anonymkode: 4ea6e...f2e
Rullerusk Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 16 hours ago, Forever22 said: det samme gjorde jeg, og vi var prøvere i 3 år! Den mnd jeg bare sluttet å tenke på alt som har med prøving å gjøre og vi bare hadde sex 1 gang, så gikk det!! det er helt sykt. Jeg tror det beste dere gjør er å slappe av! Etter 1 år har dere jo også rett på hjelp/utredning men noen ganger tar det bare tid! lykke til <3 Dette er det verste rådet du kan få...hvis mannen din er steril nytter det lite uansett om dere slapper av til dere ligger der og er semikomatøse....😜 Dere har rett til utredning. Bestill time! 1
Forever22 Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 2 timer siden, Rullerusk skrev: Dette er det verste rådet du kan få...hvis mannen din er steril nytter det lite uansett om dere slapper av til dere ligger der og er semikomatøse....😜 Dere har rett til utredning. Bestill time! steril? min mann var da ikke steril? vi var på utredning etter 1 år og ingenting var galt med oss. leser jo flere som skriver her at de prøvde lenge uten av det var noe galt? det beste er å slappe av, og selvsagt som jeg skreiv at de også burde gå til legen da de har rett på utredning. Men når ts ikke skreiv om de hadde vært på utredning så kan da ikke jeg vite det eller ikke :-) jeg skriver av egen erfaring, der utredning absolutt ikke hjalp noe særlig. Merkelig kommentar.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, Forever22 said: steril? min mann var da ikke steril? vi var på utredning etter 1 år og ingenting var galt med oss. leser jo flere som skriver her at de prøvde lenge uten av det var noe galt? det beste er å slappe av, og selvsagt som jeg skreiv at de også burde gå til legen da de har rett på utredning. Men når ts ikke skreiv om de hadde vært på utredning så kan da ikke jeg vite det eller ikke :-) jeg skriver av egen erfaring, der utredning absolutt ikke hjalp noe særlig. Merkelig kommentar. Hvis mannen til Ts er steril hjelper det svært lite å slappe av!!!! ( jeg skrev svar til Ts, ikke til deg!) Ellers; å gi råd på bakgrunn av din ENE erfaring er helt idiotisk! Det skaper bare falske håp og at tida går for Ts. jo mer du skriver jo teitere høres du ut. Fordi de ikke fant noe på utredning av dere, så er det bortkastet også for Ts....... hva er det for noe tull du forsøker å formidle ?det er du som er UNNTAKET i infertilitetsstatistikken, ikke de som får påvist en årsak til sin infertilitet. Forhåpentligvis er Ts så smart at også hun skjønner hvor idiotisk dette rådet ditt er.... Anonymkode: bb9fc...b3c 1
Forever22 Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis mannen til Ts er steril hjelper det svært lite å slappe av!!!! ( jeg skrev svar til Ts, ikke til deg!) Ellers; å gi råd på bakgrunn av din ENE erfaring er helt idiotisk! Det skaper bare falske håp og at tida går for Ts. jo mer du skriver jo teitere høres du ut. Fordi de ikke fant noe på utredning av dere, så er det bortkastet også for Ts....... hva er det for noe tull du forsøker å formidle ?det er du som er UNNTAKET i infertilitetsstatistikken, ikke de som får påvist en årsak til sin infertilitet. Forhåpentligvis er Ts så smart at også hun skjønner hvor idiotisk dette rådet ditt er.... Anonymkode: bb9fc...b3c ok, unnskyld da. Da misforsto jeg hele tråden. men skreiv vel ikke at utredning var bortkastet for de? gjorde jeg vel? som en gravid kvinne så kjenner jeg faktisk at jeg blir litt lei meg av det du skriver nå, synes ikke det er en grunn til å være frekk og direkte slem. Jeg mente jo absolutt ikke at ts ikke skulle utredes.. Skjønner ikke hvordan voksne mennesker kan sitte slik på nettet, hva får du ut av det? jeg blir faktisk ganske lei meg, selv om jeg ikke kjenner deg eller du meg.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 hva om han er steril? Hvordan skal jeg gå fram? Kan man se dette på sæden også på farge, om den er tynn eller tykk i konsistens? Vi er jo så unge enda, at jeg er redd jeg overreagerer også😂 Kjedelig også når alle rundt oss får barn og ikke vi.. Anonymkode: b1026...e2b
Aryamili Skrevet 4. mars 2018 #12 Skrevet 4. mars 2018 I og med at du har uregelmessige sykluser så kan det hende du har noen anovulatoriske sykluser, altså sykluser uten eggløsning. En mulig grunn er PCO/PCOS uten at det trenger å være derfor. Det kan være hormonkluss. Mitt beste råd er å be om henvisning for utredning av både mannen og deg. Trenger ikke være noe galt, men det kan også være noe som man lett kan få hjelp til, f.eks. i form av hormonstimulering. Dersom mannen har nedsatt sædkvalitet så finnes det muligheter for å forsøke å forbedre denne, bl.a. livsstilsendringer og kosttilskudd. Dette blir bare et svar basert på egne erfaringer og det jeg har lest litt rundt om kring, og det beste er å be om henvisning så du finner ut hva som evt. er problemet hos akkurat dere Eller så er alt i orden, men det bare har ikke klaffet enda!
Agitha Skrevet 4. mars 2018 #13 Skrevet 4. mars 2018 Kontakt din fastlege og be om utredning. Eneste måten å finne ut om noe er galt eller ikke. Begge blir sjekket og jo raskere man kan begynne å ta tak i ting dersom det skulle være noe, jo bedre. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå