Gå til innhold

Den dårligste filmen dere har sett noengang

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan legge til at jeg har sett to andre filmer av Stanley Kubrick som jeg heller ikke likte, Clockwork Orange og A Space Oddyssey, tror jeg bare ikke helt orker fantasiene hans.

Anonymkode: 82cbf...14d

2001 synes jeg er grusomt langdryg og kjedelig, men filmatisk sett var den vanvittig til å være fra 1968. A Clockwork Orange er meget spesiell, men den liker jeg ganske godt. Den er også basert på en bok, men forfatteren ble visstnok ganske så provosert av filmatiseringen.

Når det gjelder skuespillernes prestasjoner så regner jeg med at det stort sett ble slik Kubrick hadde sett for seg. Han var kjent for å være en perfeksjonist, som kunne drive skuespillere til vanvidd ved å kreve flere opptak av samme scene.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Year Zero. Uten tvil. 

Anonymkode: 1b06c...bf0

AnonymBruker
Skrevet

Alt med Kristoffer Joner. Her snakker vi skuespiller som klarer å ødelegge det meste han tar i.

Anonymkode: f2409...c08

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alt med Kristoffer Joner. Her snakker vi skuespiller som klarer å ødelegge det meste han tar i.

Feil. 

Anonymkode: f7746...9d3

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er en de beste norske skuespillerene. Jeg liker han! 

Anonymkode: b735b...23b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt underlig at noen nevner filmer som Ringenes Herre som de dårligste filmene man har sett. Jeg skjønner at filmene, eller sjangeren i seg selv, ikke faller i smak hos alle, men hvis det kun er det som er grunnlaget synes jeg det blir litt tynt. 

The Invention of Lying må være en av de dårligste jeg har sett. Eller så er det Epic Movie. Denne var av en eller annen grunn veldig populær blant guttene da jeg gikk på ungdomsskolen. 

Jeg vet at det er ganske populært å ikke like, eller hate, Twilight. Jeg skjønner det på mange måter når det gjelder handlingen men samtidig liker jeg flere aspekter ved filmserien, slik som settingen og soundtracket. Det er også enkelte scener som jeg liker, for eksempel der Victoria blir jaktet på i skogen av ulvene i New Moon. New Moon er nok den filmen i serien som jeg synes er greiest, med unntak av starten og slutten der Edward er med. Dette med glitringen og stemningsleiet til Edward og Bella er også ganske teit, ja. :laugh:

Anonymkode: adc2b...8f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Feil. 

1 time siden, Mr. Kilmister skrev:

Feil

Han er en de beste norske skuespillerene. Jeg liker han! 

Anonymkode: b735b...23b

Trodde dette var sytetråd for dårlige filmer, jeg! Så min mening er jo ikke akkurat oppe for diskusjon. Jeg syns han er elendig, har ikke sett en film jeg liker ham i, og i enkelte biroller har han faktisk ødelagt det som hadde potensiale til å være meget gode, norske filmer. Så sånn er det. 
Er flere som nevner filmer jeg elsker, og det kan ikke jeg krangle på. Det er dette med smaken og baken, vet dere. Så at jeg, og mange andre, syns han er ekstremt overvurdert, er ikke feil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er fordi du ikke vet bedre. Eyes wide shut er også et mesterverk... for ikke å snakke om The Shining.

Anonymkode: 287ba...104

2 hours ago, Lord Friendzone said:

2001 synes jeg er grusomt langdryg og kjedelig, men filmatisk sett var den vanvittig til å være fra 1968. A Clockwork Orange er meget spesiell, men den liker jeg ganske godt. Den er også basert på en bok, men forfatteren ble visstnok ganske så provosert av filmatiseringen.

Når det gjelder skuespillernes prestasjoner så regner jeg med at det stort sett ble slik Kubrick hadde sett for seg. Han var kjent for å være en perfeksjonist, som kunne drive skuespillere til vanvidd ved å kreve flere opptak av samme scene.

Det handler vel mest om at jeg rett og slett ikke liker fyren, kanskje feil av meg å si at det er dårlige filmer. De gir meg bare ingenting.

Anonymkode: 82cbf...14d

AnonymBruker
Skrevet

Trodde dette var sytetråd for dårlige filmer, jeg! Så min mening er jo ikke akkurat oppe for diskusjon. Jeg syns han er elendig, har ikke sett en film jeg liker ham i, og i enkelte biroller har han faktisk ødelagt det som hadde potensiale til å være meget gode, norske filmer. Så sånn er det. 
Er flere som nevner filmer jeg elsker, og det kan ikke jeg krangle på. Det er dette med smaken og baken, vet dere. Så at jeg, og mange andre, syns han er ekstremt overvurdert, er ikke feil.

:fart2:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Riktig.

Anonymkode: c7a6a...730

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Riktig.

Feil. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker heller ikke filmer om mentalt tilbakestående som enten er store helter eller nusselige tapere. Forrest Gump for eksempel. Sitter i rullestol og vinner i rettsak mot blablaba. Typisk amerikansk føleri. Grunnen til at gode filmer overrasker, er at de er mer opptatt av å la ting gå sin naturlige gang enn å tvangsvekke følelser i publikum. 

Uhm, Forrest Gump? Rullestol? Han sitter da ikke i rullestol.. han der lederen fra militæret i Vietnam elns, han måtte amputere beina og satt i rullestol. 

Anonymkode: 387e0...55a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uhm, Forrest Gump? Rullestol? Han sitter da ikke i rullestol.. han der lederen fra militæret i Vietnam elns, han måtte amputere beina og satt i rullestol. 

Jeg vet jo det, men det er sånne filmer jeg mener. «Kunsten å tenke negativt» derimot! 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jo det, men det er sånne filmer jeg mener. «Kunsten å tenke negativt» derimot! 

Skrevet
23 timer siden, JackNapier skrev:

Enig angående Ringenes Herre! Jeg er også veldig glad i Hobbiten-filmene, men de er ikke nærheten av Ringenes Herre. Husker hvordan jeg synes To Tårn var den beste da filmen var ny fordi jeg var ung og likte krig, men Ringens Brorskap er jo helt klart den beste når jeg har sett de på nytt i voksen alder.

Jeg elsker Harry Potter-serien og kan ikke si jeg synes Halvblodsprinsen er dårlig altså. Den jeg liker minst i serien er Føniksordenen, men det er fordi jeg ikke liker boka heller. 

Helt enig med deg der. Har fremdeles To Tårn som min favorittfilm av de tre, da jeg elsker de siste 40 minuttene av filmen. 

Vet at de fleste liker både Halvblodsprinsen og Føniksordenen, men for meg blir de for forskjellig fra bøkene. Vet jo at det alltid er noe som går tapt fra bok til film, men for meg ble det for stor forskjell. Gulla og Harry sitt forhold er nok det jeg liker minst i den filmen, og forholdet mellom Harry og Humlesnurr. Humlesnurr er favorittkarakteren min i bøkene, men synes dessverre ikke at skuespilleren klarer å portrettere han som den sympatiske, humoristiske og sterke personen han er. Derfor havner den filmen nederst på listen min. 

• Liker 1
Skrevet

Angående Humlesnurr har jeg alltid håpet på at JK Rowling skal skrive en bok eller en serie om livet hans, siden det lille innsynet vi får virker veldig spennende. Og man vil jo gjerne ha fler filmer fra Galtvort-universet! 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ValarMorghulis skrev:

Helt enig med deg der. Har fremdeles To Tårn som min favorittfilm av de tre, da jeg elsker de siste 40 minuttene av filmen. 

Vet at de fleste liker både Halvblodsprinsen og Føniksordenen, men for meg blir de for forskjellig fra bøkene. Vet jo at det alltid er noe som går tapt fra bok til film, men for meg ble det for stor forskjell. Gulla og Harry sitt forhold er nok det jeg liker minst i den filmen, og forholdet mellom Harry og Humlesnurr. Humlesnurr er favorittkarakteren min i bøkene, men synes dessverre ikke at skuespilleren klarer å portrettere han som den sympatiske, humoristiske og sterke personen han er. Derfor havner den filmen nederst på listen min. 

Skyespppwr var hod han

Skrevet
3 minutter siden, JackNapier skrev:

Angående Humlesnurr har jeg alltid håpet på at JK Rowling skal skrive en bok eller en serie om livet hans, siden det lille innsynet vi får virker veldig spennende. Og man vil jo gjerne ha fler filmer fra Galtvort-universet! 😄

Helt enig med deg der, det hadde vært fantastisk om hun gjorde det! 

AnonymBruker
Skrevet

De nærmeste. 

Anonymkode: d5944...afb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...