Ak90 Skrevet 3. mars 2018 #41 Skrevet 3. mars 2018 4 minutter siden, Leamur skrev: Sharknado... Enig!! 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #42 Skrevet 3. mars 2018 Har sett flere dårlige, men de har noen fellestrekk og består står stort sett av middelmådige skuespillere med muskuløse kropper. Plottet er som regel sint/asosial mann som skal hevne den døde familien eller noen andre. Det er få replikker og mye slåssing og skyting. Anonymkode: dfa15...70f
HalldirV2 Skrevet 3. mars 2018 #43 Skrevet 3. mars 2018 4 timer siden, Reader81 skrev: Hva er den dårligste filmen dere har sett noengang? Nevn gjerne flere. Det er mange, de fleste husker jeg ikke navnet på, men sånn i de senere år skal det mye til for å slå "Fifty shades of grey"; en helt vanvittig patetisk film i mine øyne.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #45 Skrevet 3. mars 2018 De aller dårligste husker jeg ikke, det er sikkert x antall hjernedøde hollywood-filmer og skrekkfilmer som jeg har måttet lide meg igjennom typisk på besøk hos andre eller på kino i ungdomstida. En av nyeste de jeg husker, er "The Intern" med Anne Hathaway og Robert DeNiro. Den var så katastrofalt overfladisk, stereotyp og teit at jeg ble forbanna over at det er mulig å lage film med så lavt ambisjonsnivå Den type film som bare er noe sammenkokt middelmådig piss uten fnugg av kunstnerisk eller humormessig ambisjon, kun med mål om noen raske dollar inntjent på kino og netflix-streaming. Jeg husker bedre de filmene som i utgangspunktet har vært hypa, men som jeg har opplevd som rent makkverk. Blant norsk film tenker jeg f.eks. på "Kongens nei". Makan til pompøs selvforherligelse av norsk historie, uten dybde eller interessante filmatiske aspekter. Fullstendig ufarlig, bleik film uten brodd eller ettertanke, ren reklame for kongehuset. Det er synd at Norge bruker så mange penger på denne type romantiserende fortidsfilmer, heller enn å lage spennende og nyskapende filmer som er i dialog med samtiden og problematiserer/nyanserer sider ved Norge. Anonymkode: eb791...ec6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #46 Skrevet 3. mars 2018 Magic Mike 2 Henger meg også på Fifty Shades og alt med Adam Sandler og Ben Stiller (hvorfor får de to jobber i det hele tatt?). Anonymkode: edb45...f76 4
Olava Skrevet 3. mars 2018 #47 Skrevet 3. mars 2018 Kan legge til Percy Jackson. Både Lyntyven og Monsterhavet. Helt grusomt. I filmen er hovedkarakterene rundt 16 år gamle. I boka er de 12 år. De blir ikke 16 år før i femte og siste boka. I filmen er de, av en eller annen merkelig grunn, på jakt etter magiske perler. Og det baserer de så og si hele filmen på. Det er ikke snakk om noen perler i boka. De har utelatt flere viktige karakterer i handlingen, som selvsagt påvirker hele handlingsforløpet. Da er det heller ikke så rart at de følte behov for å legge til "magiske perler". Hadde de fulgt boka så hadde de ikke trengt det. To av karakterene blir romantisert altfor mye. Joda, det skjer en romanse mellom disse i bøkene, men det skjer utrolig sakte (de kysset ikke før i bok 4, og da ble de enda ikke kjærester), og på en mye mer naturlig måte enn det ble i filmen. I Monsterhavet har de tilsynelatende egentlig gitt opp hele prosjektet, og satt sammen en eneste stor smørje av en film, med håpløst dårlige effekter, og bare lagt til en "final battle" i slutten for å bli ferdig med det. Noen syns nå at filmen i seg selv er bra. Men problemet er at det er jo meningen at den skal basere seg på bokserien, og det er virkelig den verste filmatiseringen jeg har vært vitne til. Jeg tviler sterkt på at disse filmskaperne i det hele tatt tok seg bryet med å lese noen av bøkene. Kanskje de har lest et slags vagt sammendrag om dem. Jeg syns iallefall det er på sin plass at når man tar på seg oppdraget med å filmatisere en bok, så burde man gidde å lese boka først. Ellers kan de finne seg noe annet å lage film om. Et par andre filmer jeg aldri har skjønt "hypen" over er Magic Mike, både 1 og 2. Jeg syns de er utrolig kjedelige. 2
s0la Skrevet 3. mars 2018 #48 Skrevet 3. mars 2018 3 hours ago, GammelSierraFan said: Fikk meg en god latter av The Room, så dårlig at den er sykt underholdende! Jaa! Vi hadde vin og filmkveld med et vennepar av oss og vi så den filmen... Det var så morsomt å se reaksjonen på andre! 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #49 Skrevet 3. mars 2018 Jeg fikk et minneverdig utslett på nervesystemet av "You, me and Dupree". Owen Wilson som dritfestlig tomsing som klenger på et nygift par. Anonymkode: f64d0...447 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. mars 2018 #50 Skrevet 3. mars 2018 Den engelske pasienten, Dead man walking, Kristin Lavransdatter, Død snø og alle filmene med Tom Cruise.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #51 Skrevet 3. mars 2018 The Room (Oh, hi Mark!) Manos: The hands of fate Anonymkode: ce5ae...08c 2
Salka Skrevet 3. mars 2018 #52 Skrevet 3. mars 2018 Snakes on a plane Ringenes herre-trilogien Paranormal activity
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #53 Skrevet 3. mars 2018 Alene hjemme - filmene. Anonymkode: 0d881...c77
Lill3My Skrevet 3. mars 2018 #54 Skrevet 3. mars 2018 Oi da, det er mange det! Gravity er den jeg tenker på først. En hel masse fancy effekter, men ingen INGEN handling sånn egentlig... 1
GammelSierraFan Skrevet 3. mars 2018 #55 Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, s0la skrev: Jaa! Vi hadde vin og filmkveld med et vennepar av oss og vi så den filmen... Det var så morsomt å se reaksjonen på andre! Kult, da er det ekstra moro når man kan le av den sammen med andre. 1
Elaine Marley Skrevet 3. mars 2018 #56 Skrevet 3. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har sett flere dårlige, men de har noen fellestrekk og består står stort sett av middelmådige skuespillere med muskuløse kropper. Plottet er som regel sint/asosial mann som skal hevne den døde familien eller noen andre. Det er få replikker og mye slåssing og skyting. Anonymkode: dfa15...70f Hehe, alle filmer med Steven seagal. ------------- Jeg har sett utrolig mange dårlige filmer. Grøsserfilmer gjør meg ikke noe om er litt dårlig. Noen er så dårlige at de blir morsomme Men sånn ca alle filmer med Meg Ryan er grusomme. Rollefigurene hennes er stort sett tåpelige. Uff. Sandra Bullock er jeg heller ikke fan. Speed var grusom. Ms. Congenitality også. Noen filmer bare vet jeg at jeg kommer til å hate på grunn av skuespillerne. Twilight var grusomt å se på. Prøvde av en eller annen grunn å se film nr. 2 også, men der hadde jeg vett nok til å skru av
KuMannen Skrevet 3. mars 2018 #57 Skrevet 3. mars 2018 7 timer siden, Reader81 skrev: Hva er den dårligste filmen dere har sett noengang? Nevn gjerne flere. Kanskje den norske filmen Brun Bitter ?
Jolene Skrevet 3. mars 2018 #58 Skrevet 3. mars 2018 The Notebook, Benjamin Button-filmen og Down. Alle tre er makkverk som aldri burde blitt laget.
Salka Skrevet 3. mars 2018 #59 Skrevet 3. mars 2018 Kom på en elendig film til som jeg så i min spede ungdom. Crossroads med Britney Spears. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #60 Skrevet 3. mars 2018 Jeg har sett en drøss med dårlige filmer, men den kanskje dårligste er en American Pie-film som noen venninner absolutt ville se. Ellers støtter jeg en taler over her i at filmer med Adam Sandler og ofte Jim Carrey er veldig krampaktige i forsøket på å være morsomme. Anonymkode: ee2d1...799 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå