Gå til innhold

Den dårligste filmen dere har sett noengang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

The Neverending story

Den er barnslig og kjedelig. Utrolig nok har den faktisk en slutt. Selv om det er en dårlig en.

Anonymkode: b4cd1...043

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

DEN TOLVTE MANN

Anonymkode: c0fad...3de

å! jeg syns den var bra jeg! :) hahah

Skrevet
3 timer siden, Olava skrev:

Kan legge til Percy Jackson. Både Lyntyven og Monsterhavet. Helt grusomt. 

• I filmen er hovedkarakterene rundt 16 år gamle. I boka er de 12 år. De blir ikke 16 år før i femte og siste boka. 
  • I filmen er de, av en eller annen merkelig grunn, på jakt etter magiske perler. Og det baserer de så og si hele filmen på. Det er ikke snakk om noen perler i boka. 
  • De har utelatt flere viktige karakterer i handlingen, som selvsagt påvirker hele handlingsforløpet. Da er det heller ikke så rart at de følte behov for å legge til "magiske perler". Hadde de fulgt boka så hadde de ikke trengt det. 
  • To av karakterene blir romantisert altfor mye. Joda, det skjer en romanse mellom disse i bøkene, men det skjer utrolig sakte (de kysset ikke før i bok 4, og da ble de enda ikke kjærester), og på en mye mer naturlig måte enn det ble i filmen. 
  • I Monsterhavet har de tilsynelatende egentlig gitt opp hele prosjektet, og satt sammen en eneste stor smørje av en film, med håpløst dårlige effekter, og bare lagt til en "final battle" i slutten for å bli ferdig med det. 

Noen syns nå at filmen i seg selv er bra. Men problemet er at det er jo meningen at den skal basere seg på bokserien, og det er virkelig den verste filmatiseringen jeg har vært vitne til. Jeg tviler sterkt på at disse filmskaperne i det hele tatt tok seg bryet med å lese noen av bøkene. Kanskje de har lest et slags vagt sammendrag om dem. Jeg syns iallefall det er på sin plass at når man tar på seg oppdraget med å filmatisere en bok, så burde man gidde å lese boka først. Ellers kan de finne seg noe annet å lage film om. 

Et par andre filmer jeg aldri har skjønt "hypen" over er Magic Mike, både 1 og 2. Jeg syns de er utrolig kjedelige. 

ååå, det er så kjedelig når filmen ikke lever litt opp til boken en gang :( Man blir så skuffet!

Skrevet
1 time siden, Lill3My skrev:

Oi da, det er mange det! 

Gravity er den jeg tenker på først. En hel masse fancy effekter, men ingen INGEN handling sånn egentlig... 

åååh ja, den var helt grusom tung å se gjennom.... pinte meg gjennom den og håpte at slutten kanskje skulle veie opp...Noe den selvsagt ikke gjorde. Var skuffet og oppgitt over meg selv som hadde kastet bort tiden min på en så dårlig film ....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var tidligere i tråden (med DIS). Men glemte helt en "dame-film" som jeg har prøvd (under tvang) å se 4 ganger. Venninnene mine bare eeeeelsker den. Derfor har jeg blitt nærmest tvangsutsatt for denne filmen flere ganger. Den heter Mammamia. Ser jeg den en gang til, så hopper jeg fra nærmeste bro. 

Anonymkode: bdccb...451

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Twilight

Anonymkode: f3503...669

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, Suppetuppe skrev:

ååå, det er så kjedelig når filmen ikke lever litt opp til boken en gang :( Man blir så skuffet!

Ja, utrolig kjedelig. Har nå lært meg å se disse filmatiseringene for det de er, nettopp filmer. Filmpublikummet er noe helt annet enn bokpublikummet. Så jeg har ganske stor toleranse for hvor mye en bok kan bli endret til en film. Men det finnes da grenser for hvor mye de skal bomme på ved en filmatisering. I mitt nevnte tilfelle var de ikke engang i nærheten av slik handlingsforløpet egentlig er. Og å endre på hele historien på den måten blir helt feil for meg. 

Skrevet

Ja hallo, Twilight. Selvfølgelig, hvorfor kom jeg ikke på den?

Har alltid synes vampyrer har vært skikkelig spennende, interessante, mystiske skapninger. Litt fascinerende. Likte godt seriene Buffy og The vampire diaries for eksempel. Forskjellige filmer med Grev Dracula osv. 

Men Twilight pisser jo litt på denne vampyrgreia da.. Greia med vampyrer er jo at de skal brenne eller dø i solen; ikke fuckings glitre som enhjørninger 🙄 Både Edward og Bella(?) er noen av de sørgeligste skapningene jeg har sett, nitriste og dystre begge to. 

• Liker 5
Skrevet

Sjekk ut klipp fra filmen "Lasse og Geir" på YouTube.

Finnes ikke verre....

Skrevet

En av de Twilight-filmene var rimelig elendig, var litt flau over at jeg dro med meg en fyr for å se den på kino. 

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var tidligere i tråden (med DIS). Men glemte helt en "dame-film" som jeg har prøvd (under tvang) å se 4 ganger. Venninnene mine bare eeeeelsker den. Derfor har jeg blitt nærmest tvangsutsatt for denne filmen flere ganger. Den heter Mammamia. Ser jeg den en gang til, så hopper jeg fra nærmeste bro. 

Anonymkode: bdccb...451

Den glemte jeg og! Jeg så den en gang, for mange år siden. Da likte jeg filmen litt, eller kanskje mest av alt musikken. Så den på nytt for noen uker siden, og herlighet, for en ubrukelig dårlig historie.

Anonymkode: ee2d1...799

AnonymBruker
Skrevet

Så akkurat The Snowman. Det er 2 timer jeg aldri får igjen....

Anonymkode: edb45...f76

• Liker 2
Skrevet

Snakes on a plane

Sharknado

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

The Room er noe av det mest fantastisk dårlige jeg har sett, har aldri ledd så masse av en film, det vekslet kontinuerlig mellom krampelatter og vantro sjokk. :'D

Crossroads var jo en høydare fra ungdommen, vi pleide å se favorittscenene igjen og igjen. ;)

Hadde en flott opplevelse med første 50 Shades-filmen, hadde lastet den ned (mistenkelig tidlig) og skulle overraske mannen med en sexy filmkveld. Visste filmen kom til å være dårlig, men tenkte de mye omtalte sexscenene ville gi uttelling. Stillte i sexy undertøy og rigget oss til i sofaen. Og så ventet vi på action.

Og ventet. Filmen var så grusomt dårlig at lysten forsvant gradvis. Etter 45 min med lidelse og litt googling fant vi ut at vi satt og så på en SENSURERT kinesisk versjon av filmen, der ALLE sexscenene var klippet bort!! :O 

Ble faktisk ingen sex, og jeg har ikke orket å prøve å se noen av de filmene siden, sex eller ei, så dårlig var den. 😜 

Anonymkode: 7b7b8...12b

• Liker 3
Skrevet

Plan 9 From Outer Space. Kjempekalkun som har blitt en kultklassiker. Må ses i fuktig lag med venner. Ufrivillig hysterisk morsom.

Ellers har jo The Room blitt nevnt noen ganger allerede.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har sett hundrevis av dårlige filmer og det er umulig for meg å peke ut hvilken som er den verste. Men jeg kan garantere at den ikke er laget av Bergman eller Kubrick.

Anonymkode: 62a4c...553

Skrevet

The Bogus Witch Project (2000)

The Aristocrats (2005)

IKKE, nei helt seriøst IKKE se dem. Håper for din del at du klarer å la være.

AnonymBruker
Skrevet

Kom på en til: Dogville av Lars Von Trier. Riktignok lager han spesielle filmer, men at kulissene kun besto av streker på gulvet ble i overkant sært.

Anonymkode: edb45...f76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...