Gå til innhold

Vil du bli likt eller respektert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitat

Vet ikke hvorfor den sitatsaken ikke blir å bli kvitt! Men altså , til spørsmålet? Jeg vil gjerne ha ihvertfall et par setninger hvor du utdyper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ikke sånn " begge deler". Her handler det om et valg.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du utdype forskjellene litt? Jeg respekterer ikke noen jeg ikke liker for eksempel, så for meg er det som regel to ting som følger hverandre. 

Anonymkode: b6f45...a48

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I hvert fall, det er 3 ord, ikke ett!

Anonymkode: 30a5f...1dd

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du utdype forskjellene litt? Jeg respekterer ikke noen jeg ikke liker for eksempel, så for meg er det som regel to ting som følger hverandre. 

Anonymkode: b6f45...a48

Jeg har respekt for noen jeg ikke liker. Det trenger ikke å være en side av samme sak. 

Gjest Mrs.Sunday
Skrevet

Jeg vil bli likt for personligheten min, og respektert for meningene mine. 

Skrevet

For eksempel: jeg har stor respekt for en filosof. Han argumenterer godt for seg og begrunner sitt syn. Men jeg tåler ikke hans oppsyn og jeg er langt fra enig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir både likt og respektert for den jeg er. Jeg er ikke en person som gjør ting for å bli likt. Det gidder jeg ikke.

Anonymkode: eac18...75c

Skrevet
1 minutt siden, Mrs.Sunday skrev:

Jeg vil bli likt for personligheten min, og respektert for meningene mine. 

Begge deler,ja takk. Så klart. Men det var ikke det jeg var ute etter å lese 

Sitat

Gjest Mrs.Sunday
Skrevet (endret)
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Begge deler,ja takk. Så klart. Men det var ikke det jeg var ute etter å lese 

Hva er du vil fram til? Hva vi foretrekker hvis vi må velge mellom en av delene? 

Da ville jeg så klart valgt å blitt respektert. 

Endret av Mrs.Sunday
AnonymBruker
Skrevet

Stort sett er svaret begge deler. Men om kombinasjonen ikke er mulig velger jeg alltid respekt (for meg selv, eller fra øvrige ansatte). 

Det gjelder tildeling av upopulære arbeidsoppgaver, tilbakemelding om leveranser under forventning, dårlig lønnsoppgjør og oppsigelser. Jeg gir alltid beskjedene sammen med en konstruktiv tilbakemelding, men når de forlater rommet er jeg nok verken likt eller respektert i de fleste tilfeller. Men respekten for meg selv, og respekten fra de som blir rettferdig behandlet er fortsatt på plass. Jeg kan rett og slett ikke bli likt hele tiden, da hadde ingen av oss hatt en arbeidsplass. 

Anonymkode: 01083...e85

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg generelt ikke om de fleste respekterer eller liker meg. 

Når det er sagt, så kan man altids trenge respekt i en jobbsituasjon om man skal samarbeide med kolleager. Mine gode venner foretrekker jeg at liker meg, da jeg kun er med dem for å ha det moro og tulle. 

vet jeg at jeg gjør det som er riktig bryr det meg ikke om andre ikke kan respektere eller like det. 

Skal sies at de fleste jeg møter både liker og respekterer meg... Tror folk respekterer en lettere når de merker at du har en indre trygghet, og samtidig er rettferdig 

Anonymkode: 03b6e...f9f

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Om jeg bare kan velge en, respektert for den jeg er og meningene mine.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryr meg generelt ikke om de fleste respekterer eller liker meg. 

Når det er sagt, så kan man altids trenge respekt i en jobbsituasjon om man skal samarbeide med kolleager. Mine gode venner foretrekker jeg at liker meg, da jeg kun er med dem for å ha det moro og tulle. 

vet jeg at jeg gjør det som er riktig bryr det meg ikke om andre ikke kan respektere eller like det. 

Skal sies at de fleste jeg møter både liker og respekterer meg... Tror folk respekterer en lettere når de merker at du har en indre trygghet, og samtidig er rettferdig 

Anonymkode: 03b6e...f9f

Bryr du deg virkelig ikke om andre respektere deg?

Skrevet
14 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Om jeg bare kan velge en, respektert for den jeg er og meningene mine.

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Vil heller bli likt, å bli respektert er for mye arbeid når man ikke bryr seg om belønningen.

Anonymkode: 05705...96f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil heller bli likt, å bli respektert er for mye arbeid når man ikke bryr seg om belønningen.

Belønningen? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Belønningen? 

Dere jobber jo for å bli respektert for en grunn, ikke sant? Om det er selvfølelse, karriere, status, ego...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere jobber jo for å bli respektert for en grunn, ikke sant? Om det er selvfølelse, karriere, status, ego...

Nei :) det handler om integritet og selvfølelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Respektert selvfølgelig !

Anonymkode: a4297...53d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...