Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig et lite filleproblem i forhold til andre sine problemer, men here we go Anyway..: 

Har vært sammen med en fyr i ca 1,5 mnd. Iom at både jeg og (spesielt!!) han er sjalu- så foreslo han at vi ikke skulle dra på byen alene.. Men igår dro nettopp han alene på byen- uten å si ifra til meg om det i forveien..

Altså problemet er ikke at han drar ut alene, men at han ikke sir ifra om det til meg, og mtp dette var hans forslag synes jeg rett og slett det er litt respektløst! (-eller tar jeg helt feil..?) 

På meg virker det som at han kom med dette forslaget slik at jeg ikke skal dra på byen uten han, men da blir d jo helt feil at han selv ikke respektere avtalen! 

Er bare både irritert og skuffet akkurat nå, og vet faktisk ikke hvordan jeg skal ta dette..?

Anonymkode: ee1a0...7e1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra ut en tur i kveld du :) Si fra på forhånd at du regner med avtalen nå er oppløst. En slik avtale er jo bare tull, og at han foreslo den for så å bryte den er enda verre. Eller, det verste er faktisk at du godtok en slik avtale. 

Ta deg en real jentekveld, så fortsetter dere uten slike avtaler. 

Anonymkode: fb95d...5bb

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Enig med personen over. Si at avtalen er oppløst. 

Anonymkode: 53bc1...e4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er respektløst ja, når dere har avtalt at det skal dere ikke. Og ja det virker helt klart som at han foreslo den avtalen for å holde kontroll på deg, men ikke hadde planer selv om å overholde den. Han har ingen rett til å prøve å overvåke deg eller holde deg i bånd, når han sniker seg på byen i  hemmelighet selv!

Anonymkode: 7e909...dde

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Strike 1, han er sykelig sjalu

Strike 2, han bryter avtaler dere har blitt enige om

Strike 3, han viser manipulerende atferd i det han setter "felles" regler som egentlig bare gjelder deg

Du, få litt respekt for deg selv, og finn en mann som fortjener deg. 

Jobb samtidig litt med egen sjalusi... Jeg kan love at det føles mye bedre å være sammen med en mann som er trofast av egen, fri vilje, uansett hvor mye alkohol og nakne damer som blir kastet etter han. 

Anonymkode: f1e52...cc0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tillit til hverandre er alt i et forhold. Det virker for meg som om dere starter et helt nytt forhold med å være grunnleggende skeptiske til hverandre? Jeg ser ikke hvordan dette kan fungere. Men jeg kan selvfølgelig ta feil.

Anonymkode: 8075b...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Her var første urovekkende faktor allerede ved at dere mente et slikt påbud måtte til. Han kunne like godt be deg bruke burka og alltid gå med følge når du gikk utendørs. 

Anonymkode: ffb47...b86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strike 1, han er sykelig sjalu

Strike 2, han bryter avtaler dere har blitt enige om

Strike 3, han viser manipulerende atferd i det han setter "felles" regler som egentlig bare gjelder deg

Du, få litt respekt for deg selv, og finn en mann som fortjener deg. 

Jobb samtidig litt med egen sjalusi... Jeg kan love at det føles mye bedre å være sammen med en mann som er trofast av egen, fri vilje, uansett hvor mye alkohol og nakne damer som blir kastet etter han. 

Anonymkode: f1e52...cc0

Enig!

Anonymkode: fc4ca...3df

AnonymBruker
Skrevet

1,5 måned er ingenting, skjønner ikke at du vurderer å fortsette en gang. Han foreslår en regel for forholdet deres som skal gjelde dere begge, mens han i realiteten bare vil at dette skal gjelde deg, derfor lyver han i stedet for å være ærlig. Det er lettere å sette slike smått sosialt kontrollerende regler i forholdet, enn å faktisk jobbe med egne problemer, men det lønner seg ikke i lengden. Jobb med sjalusien din, så når du møter mannen med stor M vil dere stole på hverandre og være helt åpne og ærlige med hverandre. Denne fyren du har nå får seile sin egen sjø.

Anonymkode: c5e91...b87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når han allerede nå viser en sånn oppførsel så hadde det vært kroken på døra. Han er sykelig sjalu (du får ikke dra ut alene), avtalene han lager for begge gjelder visst kun deg (altså....). Se for deg hvordan fremtiden blir med en sånn person, det er bare et tidsspørsmål før han krever å få se meldinger osv å ber deg kutte venner fordi han føler at det er ukomfortabelt at du har de og de vennene (spesielt gutter!) å etter hvert venninner fordi de har en partner som han ser på som en «konkurrent» 

Anonymkode: 875a8...356

AnonymBruker
Skrevet

Ja kjenner jeg er skikkelig irritert over at denne «avtalen» kun skulle gjelde meg i prinsippet!! 

«Avtalen» var hans forslag, men uansett glemte han avtalen vår i natt(..) 

Jeg for min del kunne ikke foreslått noe slikt, men det bør kanskje nevnes at når jeg spurte han om dette så prøvde han ikke å lyve eller noe, han svarte med en gang ærlig, og kom med masse «betryggende» ord.. 

Jeg tror altså ikke han har vært utro eller noe men synes dette utrolig dålig gjort av han å «glemme» avtalen som hans selv foreslo(!) 

TS..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kjenner jeg er skikkelig irritert over at denne «avtalen» kun skulle gjelde meg i prinsippet!! 

«Avtalen» var hans forslag, men uansett glemte han avtalen vår i natt(..) 

Jeg for min del kunne ikke foreslått noe slikt, men det bør kanskje nevnes at når jeg spurte han om dette så prøvde han ikke å lyve eller noe, han svarte med en gang ærlig, og kom med masse «betryggende» ord.. 

Jeg tror altså ikke han har vært utro eller noe men synes dette utrolig dålig gjort av han å «glemme» avtalen som hans selv foreslo(!) 

TS..

Han glemte den nok ikke. Synes han det nå er greit om du drar ut på byen uten han? Det er jo mye lettere å foreslå en avtale som gjelder begge, i stedet for å være ærlig og si den bare skal gjelde en person. 

Anonymkode: c5e91...b87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg tror heller ikke han glemte den... Mer at han bare ikke orket p bry seg så mye om den/meg.. :( 

Sa til han at han neppe ville likt det om situasjonen var motsatt- noe han med engang bekreftet..! 

Nå vet jeg ikke hva jeg tenker.. Lurer på om det er noe videre vits å fortsette med han..! 

Tenker på den ene siden å «ta tilbake med samme mynt», men synes det er litt barnslig.. Samtidig gidder jeg IKKE gå med på en slik avtale lenger om han ikke har tenkt å holde seg til den..! 

Synes hele situasjonen er respektløs, og for meg -og så tidlig i forholdet-, så er respekt og tillit utrolig viktig!! 

(Men samtidig er jeg redd jeg er pms og overreagere..🙈)

TS

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på den ene siden å «ta tilbake med samme mynt», men synes det er litt barnslig.. Samtidig gidder jeg IKKE gå med på en slik avtale lenger om han ikke har tenkt å holde seg til den..! 

Synes ikke du skal gå med på en slik avtale uansett. Slike kontrolltiltak vitner om et dysfunksjonelt forhold, så ser egentlig ikke noen grunn til å satse på en mann som ikke kan stole på deg. Du har investert bare noen få uker i denne mannen, så ikke mye er tapt med å la ham gå og finne seg en mindre kontrollerende en.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...