Gå til innhold

Kjeller/ underetasje. Tips)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Vi har kjøpt en enebolig oppussingsobjekt. Huset består av 2 etasjer (ikke skråtak), loftet og underetasje som pdd har en høyde på 2.08 m og ca 70 kvm

Vi har tenkt å flytte stue og kjøkken til 2.etasje pga flott utsikt. Og på 1.etasje blir det et badrom, garderoberom, 3 gode soverom (4 små eller)

Jeg ønsker å lage en kjellerstue med peis, et soverom/ gjesterom og stort vaskerom med wc, og 1 stort bod på underetasje. Mens mannen på huset drømmer om et stort bad med badstue på kjeller. 

Dere som har badstue på huset, hvor ofte bruker dere den? Vi er en familie med 4 barn om noen måneder (har 2 fra før av og er gravid med tvillinger nå). 

Anonymkode: 66a01...1c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå for kjellerstue og vaskerom! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Badstue blir lite brukt hjemme. Jeg liker å sitte i badstue og gjør det gjerne i svømmehall, spa, hotell, fjellhytte osv, men lite hjemme. Det finnes fancy damp-dusjer og infra-røde små dusjer/rom som gir mye av det samme, kanskje det er et alternativ?

Praktis vaskerom er gull verdt, men kombiner det med fullverdig bad (dvs både dusj og wc). Dere vil trenge god baderomskapasitet etterhvert som de fire barna vokser. Og behold et wc med vask i kjøkkenetasjen, for en familie på seks er det  fint at man har flere steder til tannpuss og morgenlogistikk.

Er de eldste barna store? Vurderer dere at noen av barna bor i kjelleren etterhvert? Med kjellerstue, og god plass til klesskap etc i kjelleren, ville jeg prøvd å lage nok soverom i 1 etg til alle.

Anonymkode: 841c2...317

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Badstue blir lite brukt hjemme. Jeg liker å sitte i badstue og gjør det gjerne i svømmehall, spa, hotell, fjellhytte osv, men lite hjemme. Det finnes fancy damp-dusjer og infra-røde små dusjer/rom som gir mye av det samme, kanskje det er et alternativ?

Praktis vaskerom er gull verdt, men kombiner det med fullverdig bad (dvs både dusj og wc). Dere vil trenge god baderomskapasitet etterhvert som de fire barna vokser. Og behold et wc med vask i kjøkkenetasjen, for en familie på seks er det  fint at man har flere steder til tannpuss og morgenlogistikk.

Er de eldste barna store? Vurderer dere at noen av barna bor i kjelleren etterhvert? Med kjellerstue, og god plass til klesskap etc i kjelleren, ville jeg prøvd å lage nok soverom i 1 etg til alle.

Anonymkode: 841c2...317

Ja, glemte å skrive det at det også blir et baderom på 2.etg, på samme etg hvor vi har tenkt å lage en stor stue med åpen kjøkkenløsning.

Barna er på 11 og 9 år.

Fancy dusj 👍🏻😊, takk for tips 😊

Skrevet

Jeg ville valgt kjellerstue og vaskerom. Vaskerom er tross alt i bruk nesten daglig som småbarnsfamilie og dere vil sette enorm pris på å ha et eget rom til dette. Og kjellerstue er gull verdt når barna blir eldre og vil se på barneprogrammer ustanselig, spille TV-spill og ha venner på besøk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og underetasjen har egen inngang. Tror vi skal beholde den.

Tuuusen takk alle sammen, flotte folk !

AnonymBruker
Skrevet

Her fikk mannen trumfa gjennom badstue og biljardbord i kjellerstua. Det var stas og flittig brukt til guttekvelder i begynnelsen, men han kan jo ikke ha guttekvelder fire ganger i uka eller, når han har familie, barn og kjæreste. og jeg var den som måtte rydde og vaske og sørge for at alt var forsvarlig og i orden. Badstua blei ikke noe stas å bruke alene, og det er få ganger vi har brukt den sammen som kjærestetid. Han brukte den som en unnskyldning på å slippe ansvar for andre plikter en periode ("nei kan ikke vaske verandaen , skal i badstua, nei kan ikke hente unger, skal i badstua, rekker ikke være med å rydde,skal i badstua, kan ikke du dra på butikken alene, skal i badstua, nei orker ikke sitte oppe å ta en kaffe med svigers, skal i badstua") men det gjennomskua jeg lett , og når vi gjorde det sånn at han fikk bruke sin egentid og ikke kjærestetid eller plikttid på å ta badstu så var det pltuselig ikke interessant lenger. Tror den er blitt brukt max 2 ganger de siste 3 årene. Eneste vi ellers "bruker " den er når vi viser gjester på besøk at den er der og får et begeistret "oi" før døra lukkes og den blir stående å støve ned videre igjen.

Anonymkode: 83ab3...94a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her fikk mannen trumfa gjennom badstue og biljardbord i kjellerstua. Det var stas og flittig brukt til guttekvelder i begynnelsen, men han kan jo ikke ha guttekvelder fire ganger i uka eller, når han har familie, barn og kjæreste. og jeg var den som måtte rydde og vaske og sørge for at alt var forsvarlig og i orden. Badstua blei ikke noe stas å bruke alene, og det er få ganger vi har brukt den sammen som kjærestetid. Han brukte den som en unnskyldning på å slippe ansvar for andre plikter en periode ("nei kan ikke vaske verandaen , skal i badstua, nei kan ikke hente unger, skal i badstua, rekker ikke være med å rydde,skal i badstua, kan ikke du dra på butikken alene, skal i badstua, nei orker ikke sitte oppe å ta en kaffe med svigers, skal i badstua") men det gjennomskua jeg lett , og når vi gjorde det sånn at han fikk bruke sin egentid og ikke kjærestetid eller plikttid på å ta badstu så var det pltuselig ikke interessant lenger. Tror den er blitt brukt max 2 ganger de siste 3 årene. Eneste vi ellers "bruker " den er når vi viser gjester på besøk at den er der og får et begeistret "oi" før døra lukkes og den blir stående å støve ned videre igjen.

Anonymkode: 83ab3...94a

Skal lese svaret ditt høyt hjemme 😂👍🏻

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...