AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #42 Skrevet 3. mars 2018 2 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Ugh, det er ikke lett å leve med folk som har såpass mye angst. Har ingen råd til deg, da jeg selv har endt de forholdene jeg har hatt med svært angstfylte mennesker. Ser den, men takk likevel. Det var jo ikke slik før, historien ville nok blitt annerledes. Eller feil å si det og, kunne ikke vært uten barna. Anonymkode: 3dfa5...455
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #43 Skrevet 3. mars 2018 Menn har en tendens til å hause opp egne ferdigheter på de fleste felter. Hun syns vel ikke du er fullt så trygg som pilot som du selv synes. Hvis du generert har og favoriserer risikofylt adferd vil det typisk være en ting som gjør at en partner ikke stoler en plukk på deg og dermed typisk nekter noen å dra barna med på ulike aktiviteter med risiko. Anonymkode: c328e...492 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #44 Skrevet 3. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Småfly ER farlige Anonymkode: a6eb3...517 Sånn til ettertanke så er flyene designet for å gli i luften. Glideflyvning er en populær hobby i Norge. Har og landet et småfly med motorhavari helt uten dramatikk. Det fortalte jeg aldri hjemme. Anonymkode: 3dfa5...455
Sirah Skrevet 3. mars 2018 #45 Skrevet 3. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok et valg den gangen som jeg fremdeles står inne for, men kjenner at det kribler enda. Kunne ha vært fartøysjef nå. Hører meg selv tenke «Du er ganske ung enda, kunne begynt nå» men det er ikke aktuelt. Jeg bodde i USA og hun hjemme i Norge når hun ble gravid. Familiebedriften stod i fare og det var mange ting på en gang. Så kompromiss ble gjort. Overtok en mindre spennende jobb for å redde familiebedrift og starte familie. Slutter aldri å fly, men kommersielt blir det nok aldri. Jeg forstår skrekken jeg også og har innsett at ingenting hjelper. Føler derimot at det er mitt ansvar at den ikke blir videreført. Takk for svaret ditt. Anonymkode: 3dfa5...455 Jeg forstår deg godt. Jeg satt også en gang i en situasjon hvor jeg kunne fått drømmejobben, men valgte å tenke "fornuftig", eller det som den gangen virket som det fornuftige. Tenkte ofte hva om, hva viss, men innser at dette dessverre bare må bli med drømmen... Vi har også innset at familiemedlemmet vårt bare er sånn. Vi får ikke gjort noe med dette. Vet hvor frustrerende det er og sikkert enda mer frustrerende for deg. Vi kunne tross alt dra hjem fra det. Husker fremdeles med gru når når var en 8-10 år og mamma tok meg med til syden. Jeg var helt hysterisk redd! Og alt dette pga dette familiemedlemmet som alltid kom med små stikk (selv om mamma og pappa trodde de klarte å skjerme oss). Det er veldig trist når slike fobier blir overført og det MÅ din kone skjønne at hun ikke må gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #46 Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vennligst spar deg for usakligheter, finn deg et annet sted å spre uhygge. Anonymkode: 3dfa5...455 Uhygge er det du som sprer. Snakk med en psykolog og konen din i stedet for å snakke bak ryggen hennes inne på KG. Du forventer jo egentlig ikke å få hjelp, gjør du? Bare bekreftelse på at du gjør alt rett og hun er helt urimelig. Anonymkode: f44bc...526
Sirah Skrevet 3. mars 2018 #47 Skrevet 3. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sånn til ettertanke så er flyene designet for å gli i luften. Glideflyvning er en populær hobby i Norge. Har og landet et småfly med motorhavari helt uten dramatikk. Det fortalte jeg aldri hjemme. Anonymkode: 3dfa5...455 Haha det er sikkert like greit. Til og med jeg som har vokst av meg flyskrekken hadde nektet kjæresten min å fly igjen om han kom hjem og fortalte det 🙈 2
Stein-saks-papir Skrevet 3. mars 2018 #48 Skrevet 3. mars 2018 Orket ikke lese alt her. Men når noen har en skikkelig skrekk mot noe, så kan det være så ekstremt at de som ikke har en lignende skrekk kan forstå det. Ei jeg kjenner er redd for båter, jeg var på en båt med henne når det plutselig blåste opp. Hun var ikke redd for at båten kom til å synke, hun visste at båten kom til å synke. Det er utrolig sterke følelser i sving. Hvis din kone er sikker på at ungen kommer til å dø i det flyet, så er det ikke lett å late som ingenting å slippe han avgårde. Anbefaler deg å ta henne på flyskrekk kurs. Hun styrer ikke nødvendigvis denne redselen selv.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #49 Skrevet 3. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn har en tendens til å hause opp egne ferdigheter på de fleste felter. Hun syns vel ikke du er fullt så trygg som pilot som du selv synes. Hvis du generert har og favoriserer risikofylt adferd vil det typisk være en ting som gjør at en partner ikke stoler en plukk på deg og dermed typisk nekter noen å dra barna med på ulike aktiviteter med risiko. Anonymkode: c328e...492 Jeg lar instruktørene vurdere om jeg er egnet til å fly eller ikke. Selv med serifikat for det største av fly så krever hver eneste flytype et viss antal timer med instruktør. Kona er altså ikke en flyinstruktør 😆 Anonymkode: 3dfa5...455 3
Katten.2.0 Skrevet 3. mars 2018 #50 Skrevet 3. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Uhygge er det du som sprer. Snakk med en psykolog og konen din i stedet for å snakke bak ryggen hennes inne på KG. Du forventer jo egentlig ikke å få hjelp, gjør du? Bare bekreftelse på at du gjør alt rett og hun er helt urimelig. Anonymkode: f44bc...526 I motsetning til ca. alle tråder på samlivsforumet? 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #51 Skrevet 3. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn til ettertanke så er flyene designet for å gli i luften. Glideflyvning er en populær hobby i Norge. Har og landet et småfly med motorhavari helt uten dramatikk. Det fortalte jeg aldri hjemme. Anonymkode: 3dfa5...455 Får ikke håpe konen din er på KG da. Hele din historie vil jeg tro er enkel å igjenkjenne for henne, med mindre det er mye fiktive ting her da. Er vel ikke så altfor mange i Norge som sliter med dette , selv om mange har flysertifikat. Anonymkode: f44bc...526
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #52 Skrevet 3. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uhygge er det du som sprer. Snakk med en psykolog og konen din i stedet for å snakke bak ryggen hennes inne på KG. Du forventer jo egentlig ikke å få hjelp, gjør du? Bare bekreftelse på at du gjør alt rett og hun er helt urimelig. Anonymkode: f44bc...526 Takk til deg ✋ Anonymkode: 3dfa5...455
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #53 Skrevet 3. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Får ikke håpe konen din er på KG da. Hele din historie vil jeg tro er enkel å igjenkjenne for henne, med mindre det er mye fiktive ting her da. Er vel ikke så altfor mange i Norge som sliter med dette , selv om mange har flysertifikat. Anonymkode: f44bc...526 Frustrasjonen er ingen hemmelighet. Jeg vet ikke om hun er her og leser eller ikke. Har ikke skrevet noe her jeg ikke har eller kan fortelle henne. sjekket inn på hotell igår og har det egentlig ganske utrivelig. Anonymkode: 3dfa5...455
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #54 Skrevet 3. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frustrasjonen er ingen hemmelighet. Jeg vet ikke om hun er her og leser eller ikke. Har ikke skrevet noe her jeg ikke har eller kan fortelle henne. sjekket inn på hotell igår og har det egentlig ganske utrivelig. Anonymkode: 3dfa5...455 Så du stakk fra familien din, og er på hotell - fordi du ikke får alt du vil? Ikke rart folk skiller seg mye, når umodne, egoistiske folk blir valgt som partnere, som uansett ender med å forlate forpliktelser og viktige ting pga bitterhet og stahet Anonymkode: ec0e3...ca1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #55 Skrevet 3. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du stakk fra familien din, og er på hotell - fordi du ikke får alt du vil? Ikke rart folk skiller seg mye, når umodne, egoistiske folk blir valgt som partnere, som uansett ender med å forlate forpliktelser og viktige ting pga bitterhet og stahet Anonymkode: ec0e3...ca1 Konferanse og kundepresentasjoner Tors-Søn. Er alle like negative her inne? Anonymkode: 3dfa5...455
FrodeF Skrevet 3. mars 2018 #56 Skrevet 3. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: At DU har flydd uten ulykker i 12 år er vel og bra, men ulykkesstatistikken med småfly er ikke akkurat oppløftende lesning. Når hun samtidig har flyskrekk er det ikke akkurat rart at hun ønsker å verne det aller kjæreste hun har. Jeg mener ikke at hun har rett, men det er lett å forstå hvilke mekanismer som virker inn her. Anonymkode: 5d8d2...4fe Hvilke nye statistikker er det du leser her? Fint om du kan dokumentere hvorfor dette ikke er oppløftende, sammenlignet m feks bilkjøring 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #57 Skrevet 3. mars 2018 32 minutter siden, Katten.2.0 skrev: I motsetning til ca. alle tråder på samlivsforumet? Jeg er ikke så ofte her inne så ikke vet jeg. Anonymkode: f44bc...526
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #58 Skrevet 3. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er et par i slutten av 30-årene som har vært ilag siden videregående. Har et par barn sammen og en del utfordringer men sånt har vel alle. Her om dagen så ble jeg skikkelig fornærmet for kona nektet meg å ta eldstemann med ut å fly. Jeg er privatflyger med tusenvis av flytimer i det aktuelle flyet. Ikke pokker, fly kan jeg gjøre alene eller med andre, min sønn får ikke være med. Han ble veldig lei seg siden han har vært med mange ganger før. Hun har nemlig plutselig bestemt seg for at småfly er livsfarlig, dette vet hun tydeligvis bedre enn meg som har flydd i 12år uten uhell. Kjenner lukten av skilsmisse av slik usaklighet. Hun har aldri vært med i fly og hun drikker seg full på flyplassen hvis hun MÅ ut å fly. noen gode råd her? Anonymkode: 3dfa5...455 Ikke skill deg, men skjønner hva du mener. Bare som tante til en 2-åring kjenner jeg frustrasjon når moren legger masse retriksjoner og bestemmer over barnet basert på egen tullete frykt. Og jeg må backe unna siden det ikke er mitt barn. Tar avstand fra de, for føler meg sett ned på siden de ikke tenker at min dømmekraft er god nok. Er eldre og har mer livserfaring, så synes det er frustrerende. Du som far i tillegg. Skjønner deg godt! Mødre kan ta så mye plass og ha så mye makt at det blir kvalmt. Prøv allikevel å forstå henne. Hver flytur innebærer jo en risiko. Akkurat som bilkjøring. Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å fly, så hun ser vel at dere lar være. Uansett! Det er en opplevelse barnet ditt kan nyte godt av. Han vil huske det for resten av livet. Anonymkode: 4cf46...822 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #59 Skrevet 3. mars 2018 Han ønsker å søke seg inn i luftforsvaret, noe jeg støtter 100% Overlydsfart det hadde vært saker gitt. Anonymkode: 3dfa5...455
Hårstrikk79 Skrevet 3. mars 2018 #60 Skrevet 3. mars 2018 Jeg har ikke flyskrekk. Men jeg hadde heller ikke sendt ungene mine opp i et småfly. Det finnes tusen andre aktiviteter å gjøre med barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå