AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Del Skrevet 3. mars 2018 hvor mange her inne har ikke en thaikone i sin familie? Onkelen min har kjøpt seg en, og de virker ikke akkurat lykkelige. Dvs han er snill og de samarbeider godt. Men hun er VELDIG sjefete og bestemmer alt, veldig påtrengende og bedrevitende Så jeg liker henne ikke. Har vært i familien i mange år så snakker norsk og de har 1 barn sammen. Men i selskaper har hun alltid thaivennene sine med og de sitter alene på kjøkkenet og snakker, holder seg unna alle de andre gjestene. Merkelig greie. Og jeg lurer på hvor utbredt dette thaikonegreiene har blitt? Jeg aner ikke om dette er stereotypisk eller om det var vært kjærlighet mellom dem. Han er ingen typisk mann som ville kjøpt thaikone heller Anonymkode: aece7...2f8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #2 Del Skrevet 3. mars 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvor mange her inne har ikke en thaikone i sin familie? Onkelen min har kjøpt seg en, og de virker ikke akkurat lykkelige. Dvs han er snill og de samarbeider godt. Men hun er VELDIG sjefete og bestemmer alt, veldig påtrengende og bedrevitende Så jeg liker henne ikke. Har vært i familien i mange år så snakker norsk og de har 1 barn sammen. Men i selskaper har hun alltid thaivennene sine med og de sitter alene på kjøkkenet og snakker, holder seg unna alle de andre gjestene. Merkelig greie. Og jeg lurer på hvor utbredt dette thaikonegreiene har blitt? Jeg aner ikke om dette er stereotypisk eller om det var vært kjærlighet mellom dem. Han er ingen typisk mann som ville kjøpt thaikone heller Anonymkode: aece7...2f8 Svigerfar har også kjøpt seg thaikone, da han raskt forsto at ingen norsk dame kunne leve med kvinnesynet og bosituasjonen hans (bor sammen med mor, og forventer at kvinnen skal stå på kjøkkenet/vaske/knulle osv). Til tross for at mannen er patetisk, stygg og dum, så tror jeg konen er overlykkelig over å få være alene i huset mens han er 1 mnd på olja. Huset fylles da med thavenninner, mat og fest.. Kunne aldri ha levd med en så ekkel mann jeg da! Anonymkode: 82aa0...2c0 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. mars 2018 #3 Del Skrevet 3. mars 2018 Det som jeg vet om Thaikvinner er at de ofte har levd et uverdig liv der de kommer fra. Ofte altså,og ikke alltid! Sånn at dette blir ryddig. De har en stolthet jeg sjelden ser hos andre. De er opptatt av å bli møtt med respekt. Ja,Jeg kjenner mange,så jeg skriver ikke dette ut fra bare en mening jeg har etter hva jeg har lest og sett på avstand. Tror det er viktig å poengtere det. Jeg har vært i flere selskaper med thailandske kvinner. De snakker ofte sitt eget språk,og jeg blir ikke inkludert i den forstand annet enn fra den som har gitt meg invitasjon. Det er helt ok for meg,men jeg skulle ønske de anstrengte seg litt mer for å få meg med i samtaler da de jo kan snakke norsk også. Jeg vet likevel at de ikke mener å ekskludere. Det er et sterkt og dypt samhold blant kvinnene. Det arrangeres ofte Thaifester og de praktiserer sin Buddhisme på en alvorlig og seriøs måte. Det jeg ser som jeg ikke er imponert over er at barn ofte er på større fester hvor det konsumeres store mengder alkohol. Jeg liker heller ikke den måten de kan oppdra barn på. For meg fra min kultur blir det veldig feil at de overlater mye ansvar til eldre barn for de yngre. De eldste har på alle måter rett,og dette gjelder på alle måter. En skal lytte til og følge råd fra de eldre enn seg selv. Jeg sier ikke at det er feil. Jeg sier at det strider mot det jeg har lært. Jeg har likevel stor glede av å kjenne dem. Ellers hadde jeg jo ikke vært med dem. Det jeg liker best er at de har stor omsorg for sine foreldre. De har respekt og viser ansvar. Det syns jeg er veldig rørende. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #4 Del Skrevet 3. mars 2018 Flere thaikoner på min manns side av familien og ikke et eneste av de ekteskapene er «ekte» eller hva man skal kalle det.. tror ikke damene er direkte ulykkelig, men det er noen mildt sagt merkelige forhold. Ingen av de deler soverom, en av de hadde et barn fra før i Thailand som hun holdt skjult i mange år, og en annen av konene må bare finne seg i at mannen har seg både her og der (sjømann). Mye annet rart også. Mennene er av en sånn type at de vanskelig hadde funnet seg en norsk kvinne. Anonymkode: 34556...972 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5 Del Skrevet 3. mars 2018 Mitt inntrykk er at thai koner er nokså underlagt mannen og gjør alt for ham, har også det inntrykk at de ikke er så interessert i å "bli" norske å liker best å holde seg med sine egne Anonymkode: 916c5...d3a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #6 Del Skrevet 3. mars 2018 Ingen i min familie, så vidt jeg vet. Ikke på mannens side heller uten at jeg er 100 % sikker (stor familie). Anonymkode: 7df4f...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #7 Del Skrevet 3. mars 2018 Det er lite utbredt hvor jeg bor. I hele bydelen jeg bor i kjenner jeg til en mann som har "thaikone". Generelt i byen kjenner jeg heller ikke til noen andre enn dette paret. Anonymkode: f43f4...081 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 3. mars 2018 #8 Del Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: hvor mange her inne har ikke en thaikone i sin familie? Her har vi ingen thaikoner i familien, men har veldig godt inntrykk av dem jeg har møtt (både på privaten og jobb). Positive og arbeidsomme damer, med interesse for andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #9 Del Skrevet 3. mars 2018 Broren min er gift med ei thaidame uten noensinne ha noensinne feriert i Thailand. En ting de thaidamene skal, ha er at de er bedre enn FBI innen informasjonsutveksling. Min bror ble single (kona var utro) en kompis inviterte han med med seg ut slik at han ikke skulle sture hjemme. Denne kompisen er gift med thaidame. Ryktet gikk raskt internt blant thaiene og broren min ble sjekket opp. Uten at han egentlig var klar over det selv hadde han blitt et "target". Tror at den ene thaidamen syntes det var en god ide at hennes mann sin kompis ble sammen med hennes venninne. Nysingel og deppa ble han rimelig sjarmert av denne dama som smigret han uhemmet. Temmelig aggressive sjekking er uvant for oss, Men hun jobbet hardt En uke seinere hadde han plutselig ny samboer som behandlet han som en prins. De har bodd sammen i lenge og trives godt sammen. Broren min har eget hus, barn fra tidligere forhold, godt utdannet men en helt vanlig norsk fyr. Hadde nok aldri sett for seg thaidame til hun hadde bestemt seg for at broren min skulle hun ha. Anonymkode: c8ba2...8af 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #10 Del Skrevet 3. mars 2018 Kjenner ingen og har aldri sett/lagt merke til dem med unntak til da jeg jobbet i gartneri. Da kom det noen innom Mannen gikk bak på slep med lommeboken mens kvinnene plukket ut blomster (nokså likt norske par da ) Anonymkode: 9bc21...2d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #11 Del Skrevet 3. mars 2018 Men tror du ikke det er en mulighet for at hun merker synes dere har på henne, og derfor holder seg unna? Du sier du ikke liker henne, du omtaler henne som en Thaikone og dere har kanskje deres måte å se på henne på, eller snakke til henne på? Mulig hun er en bitch altså, men det virker ikke som du er så veldig mye å bruke tid på du heller (fra hennes side) utifra holdningene du viser her. Anonymkode: 9e1b5...f2a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 3. mars 2018 #12 Del Skrevet 3. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hvor mange her inne har ikke en thaikone i sin familie? Onkelen min har kjøpt seg en, og de virker ikke akkurat lykkelige. Dvs han er snill og de samarbeider godt. Men hun er VELDIG sjefete og bestemmer alt, veldig påtrengende og bedrevitende Så jeg liker henne ikke. Har vært i familien i mange år så snakker norsk og de har 1 barn sammen. Men i selskaper har hun alltid thaivennene sine med og de sitter alene på kjøkkenet og snakker, holder seg unna alle de andre gjestene. Merkelig greie. Og jeg lurer på hvor utbredt dette thaikonegreiene har blitt? Jeg aner ikke om dette er stereotypisk eller om det var vært kjærlighet mellom dem. Han er ingen typisk mann som ville kjøpt thaikone heller Anonymkode: aece7...2f8 Onkelen min sin kone er Thai og de er begge fantastiske mennesker og ingen av dem tilhører på noen måte stereotypene mennesker ser for seg. Jeg opplever at de har ett svært likeverdig og kjærlig forhold med like verdier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #13 Del Skrevet 3. mars 2018 Min far har en hemmelig Thaikone. "Alle" vet om det, men ingen snakker om det. Sier vel mer om min far enn om konen, da. Anonymkode: a1a68...64f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3. mars 2018 #14 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Ingen på min samboers familie. På min side er det en fjern slektning som har thaikone. Han er så "fjern" at jeg egentlig ikke vet om han kan regnes som familie engang. Han bor i norge, hun bor i Thailand. Er venner med begge på facebook og tror ikke det er mye de kommuniserer. Men så lenge begge er fornøyde så greit for meg. Endret 3. mars 2018 av Sirah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #15 Del Skrevet 3. mars 2018 Ingen kvinner fra Thailand har giftet seg inn i min eller samboers familie. Faktisk, de eneste jeg kommer på som har en person fra Thailand i familien, er naboene til foreldrene mine. Sønnen deres er gift med ei som er thai, og har hørt fra moren min at det er en veldig søt jente, som driver og utdanner seg til tannlege. Anonymkode: bf2dd...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 3. mars 2018 #16 Del Skrevet 3. mars 2018 Har ingen, kjenner ingen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #17 Del Skrevet 3. mars 2018 Tror det er litt forskjell på de som blir henta hitt og de som er oppvokst å finner seg mann her. Jeg har ingen i slekta men kjenner veldig mange pga jeg jobber med de. De er snille og hyggelig men de holder seg til sine egne . De er kun venner med andre thai og skriver thai på en og forventer at vi norske skal skjønne det. Men de som som er oppvokst her . De er mere inkluderende. Anonymkode: 1778c...2db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #18 Del Skrevet 3. mars 2018 Ingen i hele min slekt har thaikone. Og da snakker vi helt ut til firmenninger og hele slekta bakover på begge sider. Absolutt ingen. Anonymkode: 8dc9f...3d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 3. mars 2018 #19 Del Skrevet 3. mars 2018 Ingen i min familie. Jeg har møtt mange og jobbet med mange. Ikke bare thai, men også filippinske kvinner. Jeg har egentlig godt inntrykk av dem, og synes at de fleste av dem har vært veldig hyggelige og de er voldsomt arbeidsomme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #20 Del Skrevet 3. mars 2018 En tremenning av meg har en kone som er thai. Hun har bodd i Norge i tretti år, og er veldig hyggelig. Hun er opptatt av å ha et nettverk med andre som er thai, men er samtidig greit integrert og jeg tror hun og tremenningen min har et godt forhold. Anonymkode: 94b6e...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå