AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 Hvilke grønnsaker bruker dere til spaghetti og pasta retter? Og hvordan bruker dere dem? Anonymkode: cb2f7...043
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #2 Skrevet 3. mars 2018 Bolognese: gulrot, løk, hvitløk, tomater, sellerirot brukes i sausen. Til carbonara litt ruccola feks. Salat sammen med lasagne. Wok med nudler Anonymkode: 88664...11a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #3 Skrevet 3. mars 2018 Squash. Løk (i mange varianter, gul, rød, hvit). Tomat. Kun det i grunn. Anonymkode: a1fab...883
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #4 Skrevet 3. mars 2018 Squash, aubergin, paprika, løk, hvitløk, basilikum og tomater. Lager saus av det eller baker/griller grønnsakene i ovn. Anonymkode: d7b41...e9e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5 Skrevet 3. mars 2018 Og brokkoli. Dampkoker den, deler i små biter og rører den i paste sammen med rå presset hvitløk, kjempegodt. Anonymkode: d7b41...e9e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 Min røde pastasaus består av tomat, paprika, løk, hvitløk, chili, gulrot, squash, stangselleri, sellerirot, spinat, blomkål, aubergin, hvite bønner og brune bønner. Baker alle grønnsakene i ovnen med litt olje og krydder og tilsetter bønnene mot slutten. Når alt er blitt mykt, blender jeg det. Serverer det med pasta og svarte oliven. Ellers bruker jeg gjerne bakt rosenkål sammen med fløtesaus. Deler den i fire og baker den i ovnen med litt smør, olje og krydder og strør over pastaen. Grønne erter, purre eller stekte skiver av aubergin er også godt sammen med fløtesaus. Bakt fennikel (deles i biter og overstrøs med salt før baking) og revet parmesan er enkelt og godt med pasta. Spaghetti med pesto serverer jeg gjerne overstrødd med svarte oliven, tomatsalat, ruccola og fetaost. Pasta med gorgonzolasaus lager jeg med sjampinjong og purre, og strør svarte oliven, persille og hakkede valnøtter over ved servering. Lager alltid en tomatsalat ved siden av. Men det enkleste jeg gjør er å dele gulrot, paprika, asparges, reddiker, squash, chili, sukkererter, aubergin, rosenkål, stangselleri, svarte oliven eller hva enn du har i kjøleskapet (minst 4-5 ulike typer grønnsaker) i biter, surre set lett i panna med timian, salt og pepper og blande inn i pastaen og eventuelt strø over litt ost. I lasagnen min bruker jeg gulrot, squash, aubergin, tomat, løk, paprika og brune linser (de tre første revet). Surrer alt godt i panna før jeg monterer lasagnen. Serverer selvfølgelig med en grønn salat. I tomatsuppe med makaroni er det godt med chili, hakket rå purre og mais. Ved siden av mac and cheese pleier jeg å steke en blanding av grønne erter, aspargesbønner og brokkoli. Ellers lager jeg gjerne pastagratenger hvor sausen består av youghurt, kremost og enten sriratchasaus eller sennep. Pleier å putte i svarte bønner, jalapenos, paprika og løk og overstrø med brødsmuler. Serveres som oftest med kokte aspargesbønner og en grønn salat. Ellers er selvfølgelig pastasalat en klassiker. Anonymkode: 5678b...6f6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå