Gå til innhold

Er det vanlig å skremme hunden sin for gøy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei jeg har på snapchat pleier å sende videoer av at hu skremmer hunden når den sover, skriker til den så den skvetter opp. Hunden begynner å skjelve i etterkant fordi den er så redd, i tillegg er den ganske gammel. Er dette greit? 

Anonymkode: a370a...a78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du denne personen på Snapchat?

Anonymkode: e5af5...e8d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du denne personen på Snapchat?

Anonymkode: e5af5...e8d

Vi er bekjente 

AnonymBruker
Skrevet

synes DU det er greit? jeg synes det er dyreplageri. si klart ifra om hva du mener, spør henne om hun selv hadde syntes det var greit å bli vekket av at noen står og skriker over henne. enten har ikke foreldrene hennes lært henne empati for dyr eller så er hun litt lite intelligent spør du meg

Anonymkode: 60d13...a58

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Nei what the fuck! Det er ikke greit i det hele tatt å skremme hunden sånn, hunder skjønner ikke spøker så redselen sitter jo lenge i og den blir forvirret. Dessuten hører hunder mye bedre enn oss så skriking skal man ikke gjøre!
Du burde si fra til hun neste gang hun sender deg snap , og poste noen statuser om det på facebook også (uten å navngi henne) sånn at felles bekjente av dere også legger merke til det og tar standpunkt mot det. Hvis du ikke vil skrive rett ut at dyreplageri ikke er humor og du vet om en som skremmer hunden sin og roper til den for gøy og syntes det er forkastelig, så kan du poste litt mer diffust for eksempel linker som sier noe om hvor god hunders hørsel er osv.
Så stopper hun nok med det når hun ser at flere folk viser støtte til deg på at dette er dårlig gjort!

Anonymkode: 30ca3...1d4

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Det er dyreplageri. Det er forferdelig, og du må si ifra.

Anonymkode: f969d...fdf

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ingen fare. En gang, før eller siden, vil vedkommende oppdage at hunder har noen ekstreme reflekser og kan glefse til, refleksivt, uten å tenke, helt ekstremt hurtig. Så når du møter den personen og lurer på hvorfor vedkommende har utført plastikkirurgiske inngrep på nesen sin så vet du altså hvorfor. :fnise:

Anonymkode: 15a20...9bc

• Liker 7
Skrevet

Jeg syntes ikke det høres greit ut. Jeg har hund selv og det er jo aldri morsomt når de er redde? Slikt kan jo også føre til stress hos hunden (om det skjer jevnlig) og stress kan igjen føre til adfertsproblemer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med henne om at jeg synes det er veldig ubehagelig å se at hun gjør slikt. Da svarer hun med at det må jo være lov å tulle med hunden sin. Altså jeg er ikke en som bryr meg sååå mye om dyr engang, men det var direkte ekkelt å se at hunden ble så redd, også høre at hun ler i bakgrunnen! 

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke greit! :raven:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg synes ikke sånt er gøy, hunden ser redd ut". Mitt svar til vedkommende.

Håper personen leser denne tråden.. ..

Anonymkode: 168f9...693

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har snakket med henne om at jeg synes det er veldig ubehagelig å se at hun gjør slikt. Da svarer hun med at det må jo være lov å tulle med hunden sin. Altså jeg er ikke en som bryr meg sååå mye om dyr engang, men det var direkte ekkelt å se at hunden ble så redd, også høre at hun ler i bakgrunnen! 

Her må du være krystallklar og si i fra at det overhodet ikke er ok å gjøre sånt.

• Liker 7
Skrevet

Forklar gjerne hvordan du føler når du ser det.

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du prøve å forklare henne at hunder forstår ikke humor. Egentlig skulle hun fått Mattilsynet på nakken. Spør hvordan hun selv ville likt å bli skremt opp slik. 

Får så vondt av dyr som må leve med slike mennesker. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden??? Synd ikke Mattilsynet kommer til å bry seg om du kontakter dem, for dette er virkelig ondskapsfult dyreplageri.
Denne personen er antageligvis ikke helt i vater  heller, jeg hadde holdt meg langt unna henne. Folk som plager dyr er potensielt farlige.

Anonymkode: bafdf...045

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, faen så slemt :( 

Anonymkode: 20f74...04c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde  sendt video til Mattilsynet,  dyrevernorganisasjoner.  Og sagt at hun er avskum og at kommer for å hente hunden. Kommer et eneste kny så ringer jeg politiet . Gir henne Max 5 minutter til å overlate hunden til meg 

Anonymkode: 2349f...680

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hun sier nå at jeg glemmer å trekke fram at hun trøsta hunden etterpå? Men dette er jo ikke akkurat en engsngshendelse..

AnonymBruker
Skrevet

Synd at du ikke har de snappene.

Anonymkode: bafdf...045

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen fare. En gang, før eller siden, vil vedkommende oppdage at hunder har noen ekstreme reflekser og kan glefse til, refleksivt, uten å tenke, helt ekstremt hurtig. Så når du møter den personen og lurer på hvorfor vedkommende har utført plastikkirurgiske inngrep på nesen sin så vet du altså hvorfor. :fnise:

Anonymkode: 15a20...9bc

Det som da skjer er jo at "hunden er aggressiv" og blir avlivet :( 

Anonymkode: ebac2...a26

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...