AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 I dag, gikk jeg en tur innom byen alene og små shoppet litt og til slutt gikk jeg gå på en kafe/konditori som jeg ikke hadde vært på lenge, fordi jeg hadde lyst. Det å gå på cafe alene er kansje ikke så gøy men jeg følte bare for å kose meg litt og ha litt egentid. Det som jeg synes var litt kjipt var at jeg fikk slike "blikk" eller jeg tenkte at de tentke at "stakkar, hun må være ensom blikk" Hadde jeg kansje vært i femti årene hadde d kansje ikke vært så rart men jeg er i midten av tredve årene. Hva er det første dere tenker når dere ser en som går på cafe alene? Anonymkode: b91a2...6e0
Duff Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 Hva jeg tenker? Jeg går ofte på café alene, det er helt herlig. 13
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Jeg tenker at dette bare er i ditt hode. Jeg synes aldri det er rart når andre er alene på steder, men må innrømme at jeg alltid føler meg utilpass selv når jeg er alene. Som sagt, sitter nok bare i hodene våre, det er ingenting rart med å være alene på kafé. Anonymkode: 5da84...c55 8
Gjest Gregor Clegane Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Personlig ville jeg ikke reagert i det hele tatt. Gjør det av og til selv, faktisk. Det er egentlig ikke noen merkelig ting.
Turin Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 Jeg ville ikke tenkt noe over det. Ville heller tenkt at det det var flott at noen har selvstendighet til å gjøre ting for seg selv, uten å bli usikker hvorvidt det er sosialt akseptabelt å gjøre det som en introvert, samtidig som de er selvsikker (å gjøre aktiviteter alene uten å føle seg unormal). 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 Tenker ikke noe over det - er jo bare fint at folk klarer seg selv. Anonymkode: fe626...77a
puppi Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 Går ofte på cafe alene, får noen blikk jeg òg, men trekker da ikke slike konklusjoner som deg. Tenker man får blikk, da det kanskje ikke er helt «normalt» å gå på kafé alene, og alt som ikke er normalt vil jo tiltrekke seg noe oppmerksomhet (i dette tilfellet - en person alene på kafé), men at noen ser er da ikke dermed sagt at de tenker noe negativt om det.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 Nå går ikke jeg på café i Norge, for jeg syns ting er så vanvittig overpriset, men da jeg bodde i utlandet gikk jeg alene på café hele tiden. Syns det er så koselig! Finner et rolig bord, gjerne langt inne i lokalet, kjøper meg noe godt, og bare drømmer meg vekk i en bok. Da jeg bodde i St. Petersburg, gikk jeg på en liten tesalong ved jobben min, med store, brune sofaer og små trebord. Bestilte meg en kanne te, en søt pai og en lunsjpai, og de timene var min måte å gire meg ned fra eller opp til en hektisk arbeidshverdag. Åh, fikk skikkelig savn! Men hadde jeg sett deg sitte alene på caféen, så hadde jeg vært misunnelig på den stille tiden du fikk ha med deg selv. Anonymkode: 14a00...7f1 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 Tenker ingenting. Synes det er såpass mange som sitter alene på cafe og jeg gjør det selv av og til. Har også vært så crazy at jeg har vært på kino alene! Bryr meg katta i hva andre tenker om det. Anonymkode: 8454c...cf1 3
Tillion Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 Har vært på café alene mange ganger og aldri opplevd noe sånt. Tviler på at det er noe folk følget med på. Bortsett fra andre som spiser alene og vil forsikre seg om at de ikke befinner seg i en av de dustete restaurantene som tvinger enslige gjester til å spise ved disken som en eller annen fjott. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 Tenker overhodet ikke over det. Men så går jeg både på cafe, kino og restaurant alene. Anonymkode: 437a4...8a6 2
Elaine Marley Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 Jeg tror du projiserer dine egne bekymringer og tanker over på andre. Du tror at de tenkte "stakkars" når de så deg alene, men så kan det hende at de tenkte noe helt annet eller ingenting. Om folk tenker slike ting så sier det egentlig mest om dem. Jeg gjør også ting alene. På kafé er det en stund siden jeg har vært alene, men går på kino alene noen ganger, på konsert kan jeg gå alene og diverse arrangementer hvor man egentlig bare sitter og holder kjeft mens man følger med på det som skjer Jeg føler litt på slike ting jeg også, men det er egentlig mine tanker det går på og ikke at andre nødvendigvis tenker det. 7
herzeleid Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 Aldri tenkt at det å gå på kafe alene og kose seg med en bok, eller få unna noe arbeid, tyder på ensomhet eller skulle være stusselig. Tvert imot. 3
SunnivaOslo Skrevet 3. mars 2018 #14 Skrevet 3. mars 2018 Jeg går ofte på café alene og ser ikke problemet? Altså hva er problemet,at folk skal tro jeg ikke har venner? Hva vet de om jeg skal møte en venninne som er forsinket og setter meg på café imens? Hva om jeg har mistet bussen og skal ta neste?Hva om jeg bare har lyst på en kaffe? Jeg handler som regel alene når jeg skal kjøpe klær fordi jeg misliker å måtte vente på venninner som skal prøve x antall klær eller må innom en eller annen sær butikk. Å shoppe med 4 andre er litt fjortis for meg uansett. Er det også et problem?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #15 Skrevet 3. mars 2018 Åh, nå fikk jeg lyst å gå en tur på cafe alene i morgen Anonymkode: 9e9db...745 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #16 Skrevet 3. mars 2018 Jeg gjør veldig mye alene. Går på kafé, kino, på konserter og andre kulturelle arrangementer. Men så har jeg heller ikke så mange venner, og de jeg har er ikke interessert i det samme som meg. Skal jeg la deg stoppe meg fra å gjøre ting jeg liker? Jeg har hatt mange fine opplevelser som jeg ikke ville vært foruten. Dessuten koser jeg meg når jeg slipper å samtale hele tiden. Jeg liker stillhet og å kunne la tankene fly. Det eneste jeg ikke gjør er å gå på restaurant alene. Men det er det heldigvis lettere å få folk med på. Det eneste problemet jeg ser med å gå ut alene er at jeg ikke liker å legge ifra meg jakke/ting for å vise at stolen er opptatt om jeg må på do f.eks. Anonymkode: a3948...0f0 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #17 Skrevet 3. mars 2018 Enten er dette bare i ditt hode, eller så bor du nok et lite sted. Jeg er på cafe i pausen på jobben hele tiden, og det er flere der alene enn i grupper/par. Anonymkode: 98aed...9d9 1
applestories Skrevet 3. mars 2018 #18 Skrevet 3. mars 2018 Om jeg ser noen som sitter alene tenker jeg ikke noe over det. Altså: jeg ser kanskje en person sitte alene ved et bord. Og ved nabobordet sitter det en familie. Ved neste bord sitter det to. Alt er like vanlig og normalt. Men - om noen forteller meg at de var på kafé alene tenker jeg at det skulle jeg ønske jeg kunne gjort, for jeg tenker at det ville føles rart. Litt som når man er på jobbreise og spiser frokost alene. Men det er jo bare noe jeg føler på - ingen andre tenker da at jeg er noe rar fordi jeg sitter alene - det er det jo mange andre som gjør. Helt vanlig og normalt både på hotellfrokost og på kafé. 1
TinkaBelli Skrevet 3. mars 2018 #19 Skrevet 3. mars 2018 Jeg er ofte på kafe alene. Senest idag. Aldri fått noen blikk og tenker heller ikke over andre som sitter alene. Deilig å sitte med kaffekoppen, egne tanker, kikke ut på gata, lese i blad, håndarbeid og rusle hjem når man er lei. 1
_popcorn_ Skrevet 3. mars 2018 #20 Skrevet 3. mars 2018 Om jeg i det hele tatt registrerer at noen sitter alene på kafe, så tenker jeg enten at dem venter på noen, eller at dem fikk lyst på en kaffe. I gamlejobben så elsket jeg gå på kaffebar etter vakta, å koble av med en god bok og en kopp kaffe, før jeg tok t-banen hjem. Gjorde det gjerne flere ganger pr uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå