Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uten at det er rasistisk? Hva synes du?

Anonymkode: 71eaa...121

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Afro-Amerikansk kultur eller vanlig Afrikansk kultur?

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil det si å "kle seg ut som afrikanere?" Har en venn fra Nigeria som går i vanlige butikkjøpte klær.

Anonymkode: 11f72...756

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil det si å "kle seg ut som afrikanere?" Har en venn fra Nigeria som går i vanlige butikkjøpte klær.

sminker seg brune f.eks.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sminker seg brune f.eks.

Ingen kommer til å arrestere deg om du gjør det dersom du har et stort behov for å kjøre en sånn look. Men da må du også forvente å få reaksjoner. Jeg hadde ikke blitt moralsk indignert av at du kom med black face, men jeg hadde tenkt at du var mindre intelligent, en slags sosial amøbe. 

Anonymkode: 7cda5...7cf

• Liker 6
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Selvfølgelig er det rasisme, ALT er jo rasisme.....

Skrevet

Noen får kred for å gjøre det.

image.png.39f71b1d82734bab0c591fe6c1ed84e8.png

Skrevet

feminismens høyborg ; Sverige, landet hvor kvinner må dekke seg til 

web760.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2018 den 23.16, AnonymBruker skrev:

sminker seg brune f.eks.

Om du kommer med black face i 2018 driter du deg kraftig ut, og ja, du blir mulig stemplet som rasist.

Anonymkode: 19899...2d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2018-3-2 den 23.14, AnonymBruker skrev:

Det er det samme som når en ikke-hvit går i en karnevalbutikk og spør betjeningen om de har sminke så vedkommende kan kle seg ut til en hvit person, bare omvendt. Du vet, bare sånn for moros skyld kle seg ut til en hvit person. Jeg er sikker på at flere her kan forklare hvordan en kler seg ut til en hvit person.

Anonymkode: 00bb9...d82

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg syns man kan det.

Anonymkode: 8c911...c51

• Liker 1
Gjest Skogrose
Skrevet

Så klart man ikke kan det. Krenkelsens år og så videre.

AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2018 den 23.10, AnonymBruker skrev:

Uten at det er rasistisk? Hva synes du?

Jeg vet ikke helt om det er rasistisk, men det ser ihvertfall ganske dumt ut, og du kommer til å fremstå som sosialt tilbakestående.

Anonymkode: 7dc43...240

Skrevet

Jeg synes det er så rart med disse damene som blir sammen med afrikanske menn og som plutselig skal bli "african sistah".

De kaster på seg en daskini,fletter håret,bærer ungen i sjal,kler seg i voksklær osv....cultural appropation deluxe...

Man kan faktisk være sammen med en afrikansk mann uten å kle seg ut som om man skal i et afrikansk bryllup.

Også når de i rasismedebatter sier ting som: "mannen min er Gambisk og..." ok,du er en hvit person som snakker på vegne av en svart person...er ikke det pr dags dato også egentlig rasistisk?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kledde meg en gang ut som "Hula hula-dame" og sminket meg brun. Ingen som oppfattet meg som rasist av den grunn. Får da være måte på alt som folk skal ta seg nær av og kalle rasisme. Om en mørkhudet hadde skulle kledd seg ut som Britney Spears og sminket seg hvit, hadde jeg bare syntes det var morsomt. 

Anonymkode: 2cd06...b08

• Liker 2
Skrevet

Det er en video på nettet hvor en hvit blir trakassert fordi han gikk med rastafletter. Hun som reagerte var afro-amerikaner og mente han var rasist fordi han hadde håret sitt slikt. Å se en mørkhudet oppføre seg slik, minner om rasisme mot denne karen, omvendt rasisme. Hadde han vært svart og hun hvit, så ville det blitt ramaskrik.

Men da er det jo på sin plass å reagere mot mørkhudede som kler seg som hvite og vestlige. Når afrikanere i vesten bruker parykk og hairextensions for å ligne på hvites hår, da er det også rasistisk da, både mot sin egen rase og mot hvite rase.

Rart ingen mørkhudede reagerte på at Michael Jackson tok alle operasjonene sine for å ligne på hvite, og at han ikke ble stemplet som rasist. Hadde en hvit tatt operasjoner for å bli mørkhudet, så hadde det ganske sikkert blitt ramaskrik.

Vi husker for et bråk det ble da Siv Jensen kledde seg i indianerkostyme. Jeg har sett mørkhudede kle seg i japansk geisha kostyme og male ansiktet hvit i geisha-stil. Dette er da et rasistisk angrep på den japanske kultur og folk. Men ingen sier noe, da personen som kler seg slik, er svart. Og ikke skal vi nevne bunaden, som også symboliserer på etnisk og regional opphav.

Skal en reagere på den minste ting, så kan alt skapes om til rasisme. Det finnes ingen grenser på hvor oppfinnsom en kan være. Det blir bare latterlig.

link:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er rasisme eller ikke kommer vel mer an på hva som ligger bak motivasjonen til personen for å kle seg i et slikt kostyme. Men når det er sagt, det er jo i grunn et elendig kostyme. Blir som om jeg skal droppe å kle meg ut og si jeg har kledd meg ut som en hvit person om noen spør hva jeg er...

Anonymkode: 70746...ecb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...