Gå til innhold

Er det noen her som har forsikring gjennom Codan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har innbo forsikring gjennom codan. Jeg opplevde noe veggdyr hos meg. Aner hva ikke det er...min datter mener det er kakerlakk. Ingen ting er sikkert enda om hva det kan være!

Spørsmålet er: vil Codan hjelpe meg med det økonomiske når det kommer til skadedyrkontroll?? Eller må jeg dekke alt selv?

Anonymkode: 2886a...c02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg har innbo forsikring gjennom codan. Jeg opplevde noe veggdyr hos meg. Aner hva ikke det er...min datter mener det er kakerlakk. Ingen ting er sikkert enda om hva det kan være!

Spørsmålet er: vil Codan hjelpe meg med det økonomiske når det kommer til skadedyrkontroll?? Eller må jeg dekke alt selv?

Beklager det ble mange skrive feil. Men håper dere forstår hva jeg mener.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Les forsikringsavtalen din, der står det hva forsikringen dekker. Codan er ikke akkurat kjent for å ha spesielt god dekning på noe som helst, så jeg vil anbefale deg å bytte til et selskap med bedre forsikringsordninger.

Anonymkode: d338a...fe8

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det husforsikring /villa og ikke innbo som dekker skadedyr

Anonymkode: 82017...b22

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest noe om at Codan har avtale med hussopp som driver skadedyr kontroll...

Ts

Skrevet (endret)
På 2.3.2018 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Les forsikringsavtalen din, der står det hva forsikringen dekker. Codan er ikke akkurat kjent for å ha spesielt god dekning på noe som helst, så jeg vil anbefale deg å bytte til et selskap med bedre forsikringsordninger.

Anonymkode: d338a...fe8

Jeg er faktisk veldig fornøyd med Codan. 

Endret av Hulderen
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Hulderen skrev:

Jeg er faktisk veldig fornøyd med Codan. Har forsikret både bilen og boligen gjennom dem. I vinter mistet jeg styringen på bilen og kjørte rett i veggen på mitt eget hus. De kostet all reperasjon, jeg måtte bare ut med en egenandel. Jeg trodde jeg måtte ut med egenandel både på bilen og skadene på huset, men de informerte om at det ble samordnet. Codan sendte håndverkere og fikset alt for meg. Og de gjorde grundig arbeid, ikke bare flikking.

Glad på din vegne at det ordnet seg ☺

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som vet om de dekker skadedyrkontroll?

Gjest solavskjerming
Skrevet

Det enkleste er å ta en telefon til Codan.

Men slik jeg leser vilkårene så kan forsikringen din dekke inntil 50.000kr av jobben. Men avdekkelse av problem/påvisning av skadedyr dekkes ikke. Skader på innbo/bygningsmasse som følge av skadedyr dekkes heller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken dekning har du då ? Pluss eller Standard?

Anonymkode: a5229...f0e

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken dekning har du då ? Pluss eller Standard?

Anonymkode: a5229...f0e

Har standard. Tenker nå å endre det til pluss...går det?

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Du må lese forsikringsbetingelsene dine. Dådet finnes en rekke ulike forsikringer, hva akkurat din dekker er det ingen på et nettforum som kan vite. 

Men husk at forsikringer har to priser, en når du betaler forsikringen og en helt annen når du har bruk for forsikringen. 

PS Bor du i hus med andre boenheter er du pliktig til snarest å melde fra om skadedyr inne. Ellers er du i virkelig trøbbel om dette sprer seg. I brl. kan brl ha forsikringer som dekker skadedyr.

Anonymkode: ad612...2f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...