Gå til innhold

Når passer det å introdusere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna for ny kjæreste? Det er 6 mnd siden bruddet med faren, vi har et greit forhold å sammarbeider bra om barna. Han vet jeg styrer med en ny å hater det. Han takler ikke typen å kommer med trussler mot han å sier mye drit å at han aldri kommer til å si noe pent om han. Grunnen til dette er at han mener det er pga han det ble slutt med oss. Jeg har kjent han nye lenge å vi har vært «hemmelige» kjærester en stund nå å jeg er trygg på han å at det er oss to. Han vil gjerne bli kjent med barna, men jeg syns det er vanskelig å vite når, både pga oppførelsen til faren, er redd sammarbeidet vil bli dårligere å fordi jeg er redd for hvordan barna vil ta det. De går fint med de nå å.d virker som de har tatt dette bra. Vi har de 50/50. Har ikke så mange å snakke med om dette så kom.gjerne med råd. Kan ikke la eksen styre livet mitt nå, men prøver å ikke rushe ting litt for hans del også... . Hva tenker.dere? For tidlig å introdusere? Hva sier man å hvordan.gjøre.det? Barna.er 4/ 9/12.

Anonymkode: f1159...b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent noen måneder til! Ting kan endre seg i fht barna, kjæresten og eksen. La både barna og eksen få litt ro..  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det tar et år å sørge. La barna få minst den tiden før ny introduseres. Skilsmisse er en stor sorgprosess hos barn 

Anonymkode: 13ed7...95a

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er for tidlig. Vent noen måneder, ihvertfall! 6 mnd siden bruddet er egentlig ingenting...

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med de andre som har svart. La både barn og eksmann få tid. Vent i hvert fall til det har gått ett år. Om du har barna 50 % har du jo masse tid til å pleie det nye forholdet uten å blande inn barna.

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Ville definitivt ventet. Det er bare 6 mnd siden barnas liv ble snudd på hodet. Ville minst ventet 1 år etter bruddet og så begynt prate med dem om hva de tenker om at du begynner å treffe andre. Det viktigste er at barna føler seg noenlunde ferdig med den verste sorgen og har fått tid til å venne seg til tanken å at mamma og pappa aldri blir sammen igjen. Etter det så ville jeg ventet med å introdusere en kjæreste inntil jeg var sikker på at det var noe varig og solid og det vet en ikke etter 6 mnd. Da er dere fremdeles nyforelsket. 

Skrevet

Jeg er enig med de andre her, men bare på grunn av barnas alder. Hadde de vært eldre, hadde det ikke vært så problematisk, selv om det er vanskelig for barna når foreldrene skiller seg. 

Jeg tror det er lettere for dem hvis du venter med å introdusere ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...