AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 DNB: gebyr kr 20 ved uttak i post i butikk (sølvkort Leve), oppdaget jeg nylig. Er det også gebyr ved uttak i butikk i forbindelse med betaling av varer? Anonymkode: 3e811...f80
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 Gebyr på 10 kr for å ta ut i PIB, så da må du ha tatt ut to ganger hvis du har blitt trukket 20 kr. Varer er gratis, så det er gratis å ta ut penger i butikk. https://www.dnb.no/privat/priser/konto-kort-nettbank.html Anonymkode: 67f4b...929 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gebyr på 10 kr for å ta ut i PIB, så da må du ha tatt ut to ganger hvis du har blitt trukket 20 kr. Varer er gratis, så det er gratis å ta ut penger i butikk. https://www.dnb.no/privat/priser/konto-kort-nettbank.html Anonymkode: 67f4b...929 Takk for svar Takk for link. Men her står det: Post i Butikk, postkontor Uttak fra konto kr 20 Innskudd på konto Gratis Betaling av Giro kr 100 Heving av giro utbetaling: - kontant utbetalt - for innskudd på konto kr 50 Gratis Anonymkode: 3e811...f80
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Jeg vet at jeg hadde kun 1 uttak forrige mnd. Anonymkode: 3e811...f80
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 Se der, ja! Jeg hadde ikke lest godt nok nedover på lista og så ikke at det var forskjell på PIB. Beklager. Det er i hvert fall ikke noe gebyr for å ta ut penger samtidig som du handler i butikken i hvert fall. Litt OT, men det som er rimelig talentløst av DNB er at dersom du får giro utbetaling (det er kanskje ikke så mye av det nå tildags, men det hender sikkert) så koster det 50 kr om du skal ha ut pengene, men hvis du setter de på konto så er det gratis. Jeg jobbet på posten da den regelen kom og vi fnøs av det alle sammen, det er jo mer jobb å håndtere først giroblanketten og så sette det inn på konto kontra bare håndtere giroblanketten og betale ut summen. Og - hvis man f.eks hadde en giro utbetaling på 50 så gikk det i 0 og ikke noe penger hvis man ikke satte de inn på konto. Kan hende det ikke er noe problem lengre, men før var det mange som fikk disse rosa giro utbetalingsblankettene. Regner med at de begynte med det for å få slutt på "problemet" med blankettene, og at det ikke hadde noe med håndteringen og merjobb. Anonymkode: 67f4b...929 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Se der, ja! Jeg hadde ikke lest godt nok nedover på lista og så ikke at det var forskjell på PIB. Beklager. Det er i hvert fall ikke noe gebyr for å ta ut penger samtidig som du handler i butikken i hvert fall. Litt OT, men det som er rimelig talentløst av DNB er at dersom du får giro utbetaling (det er kanskje ikke så mye av det nå tildags, men det hender sikkert) så koster det 50 kr om du skal ha ut pengene, men hvis du setter de på konto så er det gratis. Jeg jobbet på posten da den regelen kom og vi fnøs av det alle sammen, det er jo mer jobb å håndtere først giroblanketten og så sette det inn på konto kontra bare håndtere giroblanketten og betale ut summen. Og - hvis man f.eks hadde en giro utbetaling på 50 så gikk det i 0 og ikke noe penger hvis man ikke satte de inn på konto. Kan hende det ikke er noe problem lengre, men før var det mange som fikk disse rosa giro utbetalingsblankettene. Regner med at de begynte med det for å få slutt på "problemet" med blankettene, og at det ikke hadde noe med håndteringen og merjobb. Anonymkode: 67f4b...929 Alt i orden Takk for hjelpen (Om det du forteller her, kan det være at bankene helst vil at vi ikke skal ta ut penger, og at de vil prøve å påvirke folk til å kun bruke kort, ved å ha gebyr på heving av giro og gebyr på uttak av penger?) Anonymkode: 3e811...f80
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #7 Skrevet 8. april 2018 Oppdatering: Jeg har ikke blitt trekt noe gebyr for uttak av penger i butikk sammen med betaling for varekjøp PS. Er det en max-grense på kr 1000,- som man kan ta ut i butikk samtidig som man betaler for varekjøp? Anonymkode: 3e811...f80 1
Minya Skrevet 8. april 2018 #8 Skrevet 8. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Oppdatering: Jeg har ikke blitt trekt noe gebyr for uttak av penger i butikk sammen med betaling for varekjøp PS. Er det en max-grense på kr 1000,- som man kan ta ut i butikk samtidig som man betaler for varekjøp? Anonymkode: 3e811...f80 Det varierer fra butikk til butikk. Jeg har jobbet i flere butikker og har opplevd maksgrense for uttak på både 1000 og 1500. Det kommer også an på banken din og kontovilkårene dine om du betaler for å ta ut penger eller bruke kortet i butikk. Jeg hadde feks gratis kortbruk om jeg betalte 200 kroner eller mer, og kunne da ofte ta ut penger i samme slengen hvis det var små beløp. Nå har jeg en annen bank, hvor jeg betaler en fast sum for kortbruk i stedet, og det er gratis å bruke kortet på hvilket som helst beløp, så lenge jeg ikke benytter meg av en av DNB's minibanker fordi de pengegriske jævlene tar et uvesen av gebyr for å ta ut penger der 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #9 Skrevet 8. april 2018 8 minutter siden, Minya skrev: Det varierer fra butikk til butikk. Jeg har jobbet i flere butikker og har opplevd maksgrense for uttak på både 1000 og 1500. Det kommer også an på banken din og kontovilkårene dine om du betaler for å ta ut penger eller bruke kortet i butikk. Jeg hadde feks gratis kortbruk om jeg betalte 200 kroner eller mer, og kunne da ofte ta ut penger i samme slengen hvis det var små beløp. Nå har jeg en annen bank, hvor jeg betaler en fast sum for kortbruk i stedet, og det er gratis å bruke kortet på hvilket som helst beløp, så lenge jeg ikke benytter meg av en av DNB's minibanker fordi de pengegriske jævlene tar et uvesen av gebyr for å ta ut penger der Takk for svar Anonymkode: 3e811...f80
Ikarus Skrevet 8. april 2018 #10 Skrevet 8. april 2018 Derfor byttet jeg til Sbanken og er storfornøyd!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #11 Skrevet 8. april 2018 2 timer siden, Ikarus skrev: Derfor byttet jeg til Sbanken og er storfornøyd! Det er like lite gebyr for uttak i butikk med DNB som det er for S*banken, så det spiller ingen rolle på akkurat det. Anonymkode: 67f4b...929 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå