Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal på et jobbintervju til et sykehjem, og jeg har vært borti et spørsmål de fleste spør om før, som da er "nevn 3 positive ting og 3 negative ting om deg selv", men jeg sliter alltid med å svare på det. Det går fint å si positive ting, og jeg kan forsåvidt si mye negative ting om meg selv også, men vil jo trekke meg Vedlig ned når jeg snakker negativt om meg selv. Så da må man jo prøve å fortelle om negative sider ved seg selv som kan bli positiv i den jobben man søker. Og det får jeg ikke til. Noen som har noen eksempler på hva man kan si? Kan selvsagt ikke si det som blir sagt her, for det må jo passe til meg, men bare slik at jeg får sett ossen andre tenker, og så jeg ser hvordan jeg må tenke det fram, og hvordan jeg skal få sagt noe negativt som ikke er så negativt. 

Anonymkode: b00ea...8bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv og si ting som kan vinkles til noe positivt. feks sta, utålmodig, overtenker. disse bruker jeg - sta kan også være positivt for jeg er bestemt, utålmodig kan være positivt fordi det gjør at man får ting gjort effektivt, overtenker kan være positivt fordi jeg er også perfeksjonist og gjør jobben min nøye

AnonymBruker
Skrevet

Det er best å være ærlig. Det finnes ingen som er perfekte og når du nevner noe realistisk viser du selvinnsikt. Ikke si ting som åpenbart er negativt for jobben, som at du er treig, ofte kommer for sent eller misliker mennesker. Et eksempel kan være at du er sjenert. Si så litt om hva du gjør for å håndtere situasjoner med beboer og famile og f.eks. at du blir tryggere når menneskene og situasjonen blir mer kjent. 

Hva som er greit og ikke greit vil jo variere etter type jobb og hva som er elementære egenskaper. Jeg som jobber på kontor med fleksitid og kjernetid kunne fint sagt at jeg er b-menneske, men fulgt opp at jeg alltid er på plass når jeg må. En som jobber vakter kunne ikke brukt det eksempelet. 

Anonymkode: f1c46...bf8

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke noen faktisk kommer med sånne utdaterte klisjeer som du nevner her. Tenk over hvorfor de bør ansette deg og få det fram. Bruk gode eksempler fra virkeligheten for å eksemplifisere og sannsynliggjøre de egenskapene/... du kommer med.

Anonymkode: 74fdf...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...