Gå til innhold

Lær meg å lese...

Fremhevede innlegg

Gjest Frosken Frisk
Skrevet

Jeg irriterer meg over min manglende evne til å klare å fullføre bøker.

Jeg begynner å lese, og syns jo selvsagt det er storartet. Så legger jeg fra meg boka, og "glemmer" å lese i den mer.

Slik har jeg begynnt på massevis av bøker uten å fullføre de.

Men jeg ønsker virkelig å lese bøker.

Når man ikke er vant til å lese bøker, må man da trene seg opp til å fortsette å lese??

Og når dere bor sammen med kjæresten eller mannen/kone.. Hvordan får dere tid til både å være sammen, og til å lese masse??

Frosken Frisk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier å lese på senga før vi sovner. Da ligger jeg med hodet på magen hans og så leser vi hver vår bok :ler:

Det er stort sett det eneste jeg leser nå om dagen.. har ikke tid til mer! Dessverre :-?

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Det må trenes opp ja. Begynn med en liten barnebok om nødvendig. Jeg får tid om natten og tidlig om morningen. Noen ganger sover jeg ikke, bare ligger og leser. Bøker er min måte å flykte unna problemer på.. Kjempedeilig!

Skrevet

Jeg har bestandig lest masse, og er hellig overbevist om at det er derfor jeg er så smart :ler:

Hvis du virkelig vil lese, så er det vel bare å tvinge seg selv til å gjøre det...? Du kan jo prøve å bestemme deg for en "fast" tid hver dag sånn i begynnelsen, hvis det passer med programmet ditt ellers :) Jeg mener ikke nødvendigvis at du leser fra tre til halv fem hver eneste dag, men at du for eksempel setter deg ned med en bok etter middag, og leser så lenge du har lyst.

Skrevet

Kanskje ikke bøkene du begynner på er spennende eller interessante nok?

Selv har jeg i hvert fall ikke noe problem med å fullføre bøker som omhandler interessante emner eller en spennende thriller. Men det forutsetter selvfølgelig at de er velskrevet.

Jeg leser nødvendigvis ikke bøker hver dag, men benytter "tomrom" i hverdagen til å finne frem boka. For eksempel på bussen, på flyplassen, på stranda - eller rett og slett en stille stund på verandaen sent på kvelden.

Gjest Tristessa
Skrevet

Hva med å lese høyt da? Kjempekos for begge, og den som leser slurver ikke slik med lesingen, som veldig mange gjør... Dessuten er lesetrening sunt!

Skrevet

En måte å lese bøker på er å høre dem = lydbøker. Det er mange spennende og gode bøker som er blitt lydbøker .

Skrevet

Tror jeg skal finne en bok som virker spennende og god!

Tror jeg muligens har begynnt på litt uinteressante bøker tidligere.

Skrevet

Da er det jo bare å følge tråden "Kan noen anbefale med noe gode bøker". lykke til :blunke:

Skrevet

Og når du spør om når man får lest med kjæreste, er du helt nyforelska eller? :lol:

Jeg leser på banen osv + hjemme om ettermiddagen. Når jeg ellers ville sett på tv, for eksempel.

Akkurat nå har jeg ingen god bok som venter, og det er så trist og tomt. Må finne meg en straks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...