Gå til innhold

Hva skal jeg gi som dåpsgave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal i dåp og jeg vil gi noe som kan brukes i livet. Eller noe som kan viser at jeg har tenkt på barnet! :) Så jeg tenkte jeg kunne  tegne et stort bilde av han, skrive inn fødselstall osv. og ramme det inn. Blir dette for mye? Helt vil jeg ha gi et personlig teppe, men det er langt over min pris og jeg vil ikke heller gi kjedelig gaver som sølvskjeer osv..

Anonymkode: c4154...14b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil helst gi et personlig teppe med*

Skrevet

Kjempefin gave! Jeg hadde blitt veldig glad om min dattet fikk det.

Andre ting vi ble glad for: sett med bøker av Egner, smykke med navn (enkel gullplate), armbånd, strikket pledd med brodert navn, sparebøsse, smykkeskrin med personlig inngravering, barnehagesekk og matboks.

AnonymBruker
Skrevet

Supert med et tegnet bilde! Ellers kan medlemskap i nærmeste boligbyggelag, koster rundt fem hundre, barneservise fra Thorbjørn Egner f.eks. eller sang-kortene man får i bokbutikkene være noe :) 

Anonymkode: 9ae30...90c

AnonymBruker
Skrevet

Har et fornuftig og bruksvennlig gavetips, om gutten kan bli litt friluftsinteressert? En kvalitets spikkekniv, inngravert m/ barnets navn etc. Den vil også kunne gå i arv i generasjoner.. Den flotteste gaven på gavebordet! 

Anonymkode: a348c...9cd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller gitt en sangbok eller eventyrbok. Ikke kast bort penger på et fancy teppe. Min erfaring er at sånt aaaaldri blir brukt

Anonymkode: 52558...e9b

Skrevet
On ‎02‎.‎03‎.‎2018 at 7:45 PM, AnonymBruker said:

Skal i dåp og jeg vil gi noe som kan brukes i livet. Eller noe som kan viser at jeg har tenkt på barnet! :) Så jeg tenkte jeg kunne  tegne et stort bilde av han, skrive inn fødselstall osv. og ramme det inn. Blir dette for mye? Helt vil jeg ha gi et personlig teppe, men det er langt over min pris og jeg vil ikke heller gi kjedelig gaver som sølvskjeer osv..

Det kommer jo litt an på relasjonen du har til barnet, og hvor mye du ønsker å legge i gaven.

-Barnebestikk/servise
-Gyngehest
-Trehjulssykkel
-Aksjefond/sparekonto
-Barnemøbler
-Fotoalbum
-Gavekort
-Smykkeskrin
-Kjempestort kosedyr
-Sparebøsse
-Barnebunad
-Slipsnål
-Svømmekurs
-Tripptrapp stol
-Kiste til oppbevaring av leker og senere andre ting
-Penger
-Barnebibel om det er en kristen familie
-Barnebøker
-Bæremeis
-Bunadsølv
-Sangkort eller sangbøker

AnonymBruker
Skrevet
On 2.3.2018 at 7:45 PM, AnonymBruker said:

Vil helst gi et personlig teppe med*

så fint :)

Anonymkode: 4c85a...803

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...