Gå til innhold

Tar kvinner ting mer bokstavelig enn menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hengt mine år på forskjellige forumer, både norske og engelsktalende. Men det jeg merker med KG er at folk her inne tar ting helt bokstavelig på ordet. Hvis man for eksempel bruker et uttrykk som at "man sitter igjen med bord og stoler som er delt på to på midten med motorsag etter samlivsbrudd", så tror folk her helt oppriktig at tingene bokstavelig talt er blitt saget i to og er verdiløse. Folk her inne klarer ikke å lese mellom linjene og forstå at det egentlig er et uttrykk for at det for eksempel er blitt kjempet en hard kamp om eiendelene. Og ikke at tingene faktisk er delt i to.

Jeg har sett flere slike eksempler. Man får fort svar som "Herregud, hvem er det som er så dum at de kapper bordet på midten? Hva i all verden har du tenkt å gjøre med et halvt bord? Det er jo helt ubrukelig nå. Hadde vært mye greiere å selge tingene på finn og dele gevinsten om dere ikke ble enige. Eller at dere hadde blitt enige om å dele møblementet ca. likt etter verdi"

Dette er det eneste kvinnedominerte forumet jeg er på. Tar kvinner ting mer på ordet enn menn?

Anonymkode: 18c76...4cd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De færreste kvinner eier humor så ja.

Anonymkode: affa5...161

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan virke sånn noen ganger.

Anonymkode: 0aa38...fb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

:Gjesp:

Anonymkode: 55ff3...e34

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hengt mine år på forskjellige forumer, både norske og engelsktalende. Men det jeg merker med KG er at folk her inne tar ting helt bokstavelig på ordet. Hvis man for eksempel bruker et uttrykk som at "man sitter igjen med bord og stoler som er delt på to på midten med motorsag etter samlivsbrudd", så tror folk her helt oppriktig at tingene bokstavelig talt er blitt saget i to og er verdiløse. Folk her inne klarer ikke å lese mellom linjene og forstå at det egentlig er et uttrykk for at det for eksempel er blitt kjempet en hard kamp om eiendelene. Og ikke at tingene faktisk er delt i to.

Jeg har sett flere slike eksempler. Man får fort svar som "Herregud, hvem er det som er så dum at de kapper bordet på midten? Hva i all verden har du tenkt å gjøre med et halvt bord? Det er jo helt ubrukelig nå. Hadde vært mye greiere å selge tingene på finn og dele gevinsten om dere ikke ble enige. Eller at dere hadde blitt enige om å dele møblementet ca. likt etter verdi"

Dette er det eneste kvinnedominerte forumet jeg er på. Tar kvinner ting mer på ordet enn menn?

Så rart. Jeg har ikke sett dette. Dessuten er jo kommentaren: hva skal du gjøre med et halvt bord? et utrolig morsomt svar på den lange og semantisk krøkkete setninga du skriver.

Anonymkode: 54c07...bb5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En gang skrev jeg kommentar til et innlegg at "det indre teller mest", mente altså personligheten. Men en dramatisk bruker reagerte så fælt og trodde at jeg skrev om innvoller i kroppen. Ble en krangel pga henne. 

Anonymkode: 53fa4...bce

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En gang skrev jeg kommentar til et innlegg at "det indre teller mest", mente altså personligheten. Men en dramatisk bruker reagerte så fælt og trodde at jeg skrev om innvoller i kroppen. Ble en krangel pga henne. 

Anonymkode: 53fa4...bce

Hahahaha. Det er jo morsomt, da!, og sjeldent. Vil gjerne se mer av det, jeg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener med tar ting bokstavelig. At vi stjeler?

• Liker 18
Skrevet

Kvinner føler de må ha et skikkelig gullkorn på lur hvis de skal prøve å være morsomme.  De skjønner ikke at terskelen ikke er like høy for andre - de skjønner ikke dårlig humor:)

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Jeg skjønner ikke hva du mener med tar ting bokstavelig. At vi stjeler?

:hoho:

Skrevet

Jeg har lagt merke til det samme men tror ikke det har noe med kjønn å gjøre. Jeg har nemlig også sett mange tråder der folk står fram som står fram som aspergere og antar det er dem som stadig tolker ting så bostavelig. Det er (for meg) overraskende mange her som har diagnosen, og det kan jo forklare dette fenomenet. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er dette slags tøv?

Anonymkode: 8cd7a...6e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så morsomt sagt!!

Skrevet

Mauler menn mer pålegg enn kvinner? Definitivt, men hvis du påpeker hvor dyrt det er med alt det jævla pålegget blir det surmuling i dagevis. Og Gud veit at livet er surt nok når du ikke engang kan smøre litt syltetøy på det.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har vært på et annet kvinnedominiert forum, Livsstilsguiden.no, og der er det ikke noe sånt i det hele tatt.
Opplever at KG har en fast klikk med noen meget spesielle individer som elsker å kverulere og som tar en liten bit av HI og dissekerer det for å ha noe å krangle om.

Anonymkode: 47076...4f0

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, hind said:

Jeg har lagt merke til det samme men tror ikke det har noe med kjønn å gjøre. Jeg har nemlig også sett mange tråder der folk står fram som står fram som aspergere og antar det er dem som stadig tolker ting så bostavelig. Det er (for meg) overraskende mange her som har diagnosen, og det kan jo forklare dette fenomenet. 

Ja det og psykopater og narssisister, mye av det her. Ikke for å sammenligne dem altså.

Anonymkode: 47076...4f0

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AmandaVI skrev:

Mauler menn mer pålegg enn kvinner? Definitivt, men hvis du påpeker hvor dyrt det er med alt det jævla pålegget blir det surmuling i dagevis. Og Gud veit at livet er surt nok når du ikke engang kan smøre litt syltetøy på det.

Kvinne med humor!

Anonymkode: 2f40e...7af

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Dessuten er jo kommentaren: hva skal du gjøre med et halvt bord? et utrolig morsomt svar på den lange og semantisk krøkkete setninga du skriver.

At du overhodet legger merke til den setningen og synes den er krøkkete, er ganske avslørende. Men dette forumet er faktisk ikke beregnet på barn. 

Anonymkode: 8bd25...5ed

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

At du overhodet legger merke til den setningen og synes den er krøkkete, er ganske avslørende. Men dette forumet er faktisk ikke beregnet på barn. 

Anonymkode: 8bd25...5ed

Setningen er lang og krøkkete da. ...delt i to på midten med motorsag... Fjern på midten, så blir den bedre

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setningen er lang og krøkkete da. ...delt i to på midten med motorsag... Fjern på midten, så blir den bedre

Kan jo være du fikk 25% av bordet og 75% av stolene da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...