AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Ingen klasse er så undertrykte som arbeiderklasse menn (+ de som ikke har et arbeid så klart). De blir diskriminert gjennom skolen. Som ikke tar hensyn til deres utviklingfart. Som kjent er gutter yngre enn jenter ved samme alder rent biologisk. Det gir dem store ulemper. Både når de søker til videregående og til høyere utdanning. Faktisk er det verst av alt ved høyere utdanning, siden ordningen med førstegangsvitnemål og ordniær kvote, gir de tidlig utviklede gigantiske fordeler. Det er en del av årsaken til at flest jenter tar høyere utdanning. Den andre er at skolen ikke legger til rette for gutter læremåter eller tar på noen måte hensyn til dem. Staten har heller ikke giddet å endre yrkesfag systemet. Der svært mange ikke får en læreplass eller kan komme inn på påbygg til generell studiekompetanse. Her faller selvsagt mange jenter fra og, men det er flest gutter. Noe som sannsynligvis er hovedårsaken til at systemet ikke er blitt endret. Det føre til at denne undertrykte klassen vokser, ved at de ikke får en utdanning. Som kjent er det også slik at menn har lavere sjanse til å bli innkalt til intervju, med samme kvalifikasjoner. Samtidig har politikerne i Norge bestemt seg for å ta inn tusenvis av innvandrere. Klart innvandrermenn er den mest diskriminerte gruppen, men samtidig så fører den høye innvandringen til mer konkurranse om arbeid og utdanningsplasser. Det reduserer svært mange sine muligheter for å skaffe seg et godt liv. Innvandringen fører også til mer hat og problemer i befolkningen. Frykt. Noe som selvsagt er svært farlig. Staten har så bestemt seg for å særlig hjelpe de innvandrede menneskene, altså gi dem bedre vilkår enn underklassen i Norge. Altså taper arbeiderklassen dobbelt på det som skjer. Den norske stat, de som styrer den og jobber der er onde over all fatteevne. For meg er det uten tvil at arbeiderklasse menn er den mest undertrykte klassen i Norge. Hvordan kan vi forandre dette? Hva kan vi gjøre? Anonymkode: 0aa27...c05
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 Det virkelig problemet er at strukturen i samfunnet er på veg til å endres til fordel for noen få. Alt skal effektiviseres, privatiseres og gjøres billigst mulig. Slikt skaper overflødighet, svakere rettigheter og dårligere økonomi for de fleste, men penger og makt for noen få. Nesten alle problemer bunner i dette her. Invandringen er ikke hovedproblemet, men er fin å skylde på for politikere som ønsker å lede oppmerksomheten bort fra det de egentlig holder på med. Anonymkode: 0b1e8...0c8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virkelig problemet er at strukturen i samfunnet er på veg til å endres til fordel for noen få. Alt skal effektiviseres, privatiseres og gjøres billigst mulig. Slikt skaper overflødighet, svakere rettigheter og dårligere økonomi for de fleste, men penger og makt for noen få. Nesten alle problemer bunner i dette her. Invandringen er ikke hovedproblemet, men er fin å skylde på for politikere som ønsker å lede oppmerksomheten bort fra det de egentlig holder på med. Anonymkode: 0b1e8...0c8 Årsaken til at de rike blir rikere, er fordi det er en så enorm befolkningsvekst i vesten. Men klart automatiseringen kan ta en del jobber. Anonymkode: 0aa27...c05
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Jeg kjenner mange arbeiderklassemenn. De har penger nok, og de fleste av dem har ikke problemer med å få seg damer. De velger ofte damer fra samme sjikte. Jeg lurer på hvem det egentlig er du mener havner utenfor? For her må du nevne noe ekstra. Arbeiderklasse holder ikke. Anonymkode: 9701d...893 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner mange arbeiderklassemenn. De har penger nok, og de fleste av dem har ikke problemer med å få seg damer. De velger ofte damer fra samme sjikte. Jeg lurer på hvem det egentlig er du mener havner utenfor? For her må du nevne noe ekstra. Arbeiderklasse holder ikke. Anonymkode: 9701d...893 Jeg har ikke nevnt noe om å ikke få en partner her ..., men det er utrolig mange som ikke får jobb blant den oppvoksende generasjonen. Mye på grunn av elendig styre ovenfra. Anonymkode: 0aa27...c05
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke nevnt noe om å ikke få en partner her ..., men det er utrolig mange som ikke får jobb blant den oppvoksende generasjonen. Mye på grunn av elendig styre ovenfra. Anonymkode: 0aa27...c05 Ja, men kan du utdype? Hvem er disse som ikke får jobb? De fleste som går mer praktiske linjer som mekk, kokk, etc., får læringplass og jobb. Anonymkode: 9701d...893 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 Vel...min sønn som har en såkalt arbeiderklassejobb, samt en diagnose på adhd, tjener etter ca 6 år i arbeidslivet, bedre enn sin bestemor, med 5 års høyskoleutdannelse, som har vært ute i arbeid siden slutten av 60- tallet,( bortsett fra noen år som hjemmeværende og noen studieår) . Nå skal det sies at hun jobber 100 % og har lite overtidsbetalt arbeidstid og han har en del oppdrag på merkelige tider, men det er bare latterlig å påstå at det er så mange tapere i den såkalte arbeiderklassen. Anonymkode: 972b7...f4d 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 Dakar menn de har det så vanskelig. Anonymkode: 8705e...116
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 Jeg er yrkesfag utdannet 2 fagbrev, 500 000 kr i året... ansees jeg som en taper da ???? Anonymkode: d0751...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er yrkesfag utdannet 2 fagbrev, 500 000 kr i året... ansees jeg som en taper da ???? Anonymkode: d0751...f6d Da regner jeg ikke deg som en del av denne klassen. Her skriver jeg om de lavt lønnede eller de uten jobb. Anonymkode: 0aa27...c05
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da regner jeg ikke deg som en del av denne klassen. Her skriver jeg om de lavt lønnede eller de uten jobb. Anonymkode: 0aa27...c05 Typisk mannsdominerte yrkesfag gir jo bedre lønn enn typisk kvinneyrker med høyere og lengre utdanningsforløp. Jeg er sykepleier med videreutdanning, (bachelor +) - mannen min er tømrer. Likevel tjener han mer, med mindre jeg jobber mye helg og kveld, høytid og ugunstig arbeidstid. Det du sier er bare tull, og endel av den stakkarsliggjøringen mange unge menn har begynt med de seneste årene. Anonymkode: 1538f...0c1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #12 Skrevet 3. mars 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Typisk mannsdominerte yrkesfag gir jo bedre lønn enn typisk kvinneyrker med høyere og lengre utdanningsforløp. Jeg er sykepleier med videreutdanning, (bachelor +) - mannen min er tømrer. Likevel tjener han mer, med mindre jeg jobber mye helg og kveld, høytid og ugunstig arbeidstid. Det du sier er bare tull, og endel av den stakkarsliggjøringen mange unge menn har begynt med de seneste årene. Anonymkode: 1538f...0c1 Faglærte er en del av middelklassen og har alltid vært det. Jeg skriver om de uten utdanning, som utgjør omtrent 30 prosent. Anonymkode: 0aa27...c05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå