Ginny Skrevet 2. mars 2018 #41 Skrevet 2. mars 2018 Det er 30 år siden dere ble skilt! Det må da være fryktelig tungt å gå rundt på bære på all denne bitterheten, så lenge etterpå! Skaff deg proff hjelp og kom deg videre med livet ditt, og tilbring tid med datteren din uavhengig av om din eks og hans familie er til stede. Hadde bruddet skjedd i fjor så hadde jeg skjønt det, men dette er jo helt latterlig gammelt. Hvis det noen gang har passet å be noen komme seg videre, så er det her..
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #42 Skrevet 3. mars 2018 Hvis du ikke har fått profesjonell hjelp for sosial angst vil jeg anbefale at du får det. Som de andre sier, du kan ikke forvente at datteren din tilpasser selskap til deg. Hvis du har så mye sosial angst preger det deg kanskje mye i livet ellers? I såfall har du alt å vinne på å søke hjelp. Anonymkode: 23bc3...76c 1
SoWhat? Skrevet 3. mars 2018 #43 Skrevet 3. mars 2018 Du bør være veldig stolt av datteren din! Hun har veldig gode argumenter og blir jo nesten den fornuftige forelderen Jeg forstår likevel dine tanker og følelser. Det er ikke vanskelig å se saken fra din side. Bare så det er sagt. Likevel er det datteren din som har rett. 3
Connie80 Skrevet 3. mars 2018 #44 Skrevet 3. mars 2018 Du har sagt at du skal "vurdere bryllup etc når den tid evt kommer" - har du virkelig tenkt til å kanskje droppe din egen datters bryllup pga en mann du skiltes fra for snart 30 år siden ?? Jeg hadde blitt veldig veldig lei meg om min egen mor vurderte å ikke gå i bryllupet mitt - uansett grunn !! 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #45 Skrevet 3. mars 2018 Jeg skjønner ts veldig godt. Jeg har ikke snakket med min eks på 10 år og har ingen planer om det heller. Den dagen mine barn inviterer oss begge i bursdag eller hva det måtte være så velger jeg heller å hoppe foran ett tog før jeg oppholder meg sammen med han. Måten han hat behandlet meg og barna etter skilsmissen er så råtten som det er mulig å få til. Dessverre så innynder han seg hos barna og de griper tak i hans råtne triks for å bli en pappa igjen. Anonymkode: 193cb...60a 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #46 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ts veldig godt. Jeg har ikke snakket med min eks på 10 år og har ingen planer om det heller. Den dagen mine barn inviterer oss begge i bursdag eller hva det måtte være så velger jeg heller å hoppe foran ett tog før jeg oppholder meg sammen med han. Måten han hat behandlet meg og barna etter skilsmissen er så råtten som det er mulig å få til. Dessverre så innynder han seg hos barna og de griper tak i hans råtne triks for å bli en pappa igjen. Anonymkode: 193cb...60a Du vet det kun går utover barnet ditt? Anonymkode: faca4...2e6 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #47 Skrevet 3. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ts veldig godt. Jeg har ikke snakket med min eks på 10 år og har ingen planer om det heller. Den dagen mine barn inviterer oss begge i bursdag eller hva det måtte være så velger jeg heller å hoppe foran ett tog før jeg oppholder meg sammen med han. Måten han hat behandlet meg og barna etter skilsmissen er så råtten som det er mulig å få til. Dessverre så innynder han seg hos barna og de griper tak i hans råtne triks for å bli en pappa igjen. Anonymkode: 193cb...60a Men hva gjør du i barnas bryllup? Og barnedåp? Ber dem velge? Hvordan trur du de føler seg da? Når mor ødelegger deres store dag? I de tilfellene venner av meg har måttet ta et valg mellom mor og far, har de alltid valgt den part som ikke "gjør seg vanskelig", det vil si den som stiller uansett om den andre er der eller ikke. Og ja, har full forståelse for at han var en drittsekk. Men du har valgt han som far til dine barn, og da må du bare stå i slike begivenheter resten av livet. Anonymkode: 3c045...02a 7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #48 Skrevet 3. mars 2018 Ja, herregud. På tide å vokse opp!! Forstår datteren deres veldig godt og det gleder meg å lese at hun nå endelig vet å sette foten ned!! Anonymkode: e70fb...110
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #49 Skrevet 3. mars 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ts veldig godt. Jeg har ikke snakket med min eks på 10 år og har ingen planer om det heller. Den dagen mine barn inviterer oss begge i bursdag eller hva det måtte være så velger jeg heller å hoppe foran ett tog før jeg oppholder meg sammen med han. Måten han hat behandlet meg og barna etter skilsmissen er så råtten som det er mulig å få til. Dessverre så innynder han seg hos barna og de griper tak i hans råtne triks for å bli en pappa igjen. Anonymkode: 193cb...60a Egoist Anonymkode: e70fb...110 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #50 Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hva gjør du i barnas bryllup? Og barnedåp? Ber dem velge? Hvordan trur du de føler seg da? Når mor ødelegger deres store dag? I de tilfellene venner av meg har måttet ta et valg mellom mor og far, har de alltid valgt den part som ikke "gjør seg vanskelig", det vil si den som stiller uansett om den andre er der eller ikke. Og ja, har full forståelse for at han var en drittsekk. Men du har valgt han som far til dine barn, og da må du bare stå i slike begivenheter resten av livet. Anonymkode: 3c045...02a Hadde jeg visst at han skulle behandle våre barn som dritt etter en skilsmisse så hadde ikke han fått innpass hos meg i det hele tatt. Når han plutselig bare gir fullstendig faen i barna til fordel for my dame i flere ÅR, unnlater å betale bidrag, ikke ser barna av egen fri vilje på flere år enda han bosatte seg 10 min unna oss. Får alle barna til å slite psykisk, ja da velger jeg han ut av mitt liv på absolutt alle måter. Han frasa se også å hjelpe barna da de slet som verst, jeg sto helt alene med 3 barn + meg selv og jobb. Syns du han forjener å bli behandlet med respekt? For meg må noen gjerne denge han gul og blå til evig tid. Anonymkode: 193cb...60a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #51 Skrevet 3. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg visst at han skulle behandle våre barn som dritt etter en skilsmisse så hadde ikke han fått innpass hos meg i det hele tatt. Når han plutselig bare gir fullstendig faen i barna til fordel for my dame i flere ÅR, unnlater å betale bidrag, ikke ser barna av egen fri vilje på flere år enda han bosatte seg 10 min unna oss. Får alle barna til å slite psykisk, ja da velger jeg han ut av mitt liv på absolutt alle måter. Han frasa se også å hjelpe barna da de slet som verst, jeg sto helt alene med 3 barn + meg selv og jobb. Syns du han forjener å bli behandlet med respekt? For meg må noen gjerne denge han gul og blå til evig tid. Anonymkode: 193cb...60a Men dette er din eks. Vi har ikke hørt noe som helst som tilsier at TS er i en sammenliknbar situasjon. Det er ikke slik at fordi din eks var en drittsekk så er alle ekser drittsekker. Den enste begrunnelsen TS har gitt er vel at hun føler seg "ukomfortabel" med eksen og hans familie. Anonymkode: 8e0e0...1fc 7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #52 Skrevet 3. mars 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg visst at han skulle behandle våre barn som dritt etter en skilsmisse så hadde ikke han fått innpass hos meg i det hele tatt. Når han plutselig bare gir fullstendig faen i barna til fordel for my dame i flere ÅR, unnlater å betale bidrag, ikke ser barna av egen fri vilje på flere år enda han bosatte seg 10 min unna oss. Får alle barna til å slite psykisk, ja da velger jeg han ut av mitt liv på absolutt alle måter. Han frasa se også å hjelpe barna da de slet som verst, jeg sto helt alene med 3 barn + meg selv og jobb. Syns du han forjener å bli behandlet med respekt? For meg må noen gjerne denge han gul og blå til evig tid. Anonymkode: 193cb...60a Da er det bare å slappe av. Han kommer aldri til å vise seg i barnas bryllup eller dåp til barnebarn og bursdager. Skjønner godt du ikke orker å være i nærheten av han. Når den tid kommer er barna dine voksne og bør respektere dette. Anonymkode: 1516f...5df
Tiara07 Skrevet 3. mars 2018 #53 Skrevet 3. mars 2018 Jeg synes ikke det er "gøy" å være med i selskaper med ekssvigerfamilien til mannen min, men hadde aldri laget noe nummer av det! Mannen min liker det heller ikke. Men vi gjør det med glede, og hadde aldri antydet til stebarna mine engang om å lage i stand to selskaper. Nå er det en god tone her da, men ubehagelig og rart likevel. Vi er da voksne mennesker, så skulle bare mangle! 1
Rullerusk Skrevet 4. mars 2018 #54 Skrevet 4. mars 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Hadde jeg visst at han skulle behandle våre barn som dritt etter en skilsmisse så hadde ikke han fått innpass hos meg i det hele tatt. Når han plutselig bare gir fullstendig faen i barna til fordel for my dame i flere ÅR, unnlater å betale bidrag, ikke ser barna av egen fri vilje på flere år enda han bosatte seg 10 min unna oss. Får alle barna til å slite psykisk, ja da velger jeg han ut av mitt liv på absolutt alle måter. Han frasa se også å hjelpe barna da de slet som verst, jeg sto helt alene med 3 barn + meg selv og jobb. Syns du han forjener å bli behandlet med respekt? For meg må noen gjerne denge han gul og blå til evig tid. Anonymkode: 193cb...60a Men det er jo ikke han det går utover om du ikke stiller!!!! Det er jo barna dine det går ut over.....😳 Du gir han mao rett til å «vinne». Istedefor å møte med rak rygg og ditt på det rene...??? 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #55 Skrevet 4. mars 2018 Svogeren min er skilt og har to barn med eksen. De hadde et veldig vondt og bittert brudd med flere år med uenigheter etterpå. Men de har alltid feiret barnas bursdager sammen, og med begge familiene samtidig. Dette har ikke alltid vært like enkelt for noen av de voksne, men alle har tatt seg sammen og hatt det hyggelig sammen de timene. For barnas skyld. Det er nesten 30 år siden dere ble skilt Ts, og datteren din er 30 år. Jeg er enig med henne. Dette bør du bite i deg for hennes skyld. Å ikke komme i selskapet hennes er egoistisk, og du virker bare smålig og bitter hvis du ikke kommer. I tillegg må du regne med at hun blir såret, og at det potensielt kan skade forholdet deres. Anonymkode: dfb8b...d43
Rimfrost92 Skrevet 4. mars 2018 #56 Skrevet 4. mars 2018 Enig med din datter. Vi steller aldri i stand flere besøker kun fordi mine foreldre er skilt, tok mange år før de faktisk kom begge to, men nå har de vel sett at det ikke er farlig. Jeg har selv gått fra far til mitt eldste barn, og vi inviterer han og hans familie hjem til oss når eldste har bursdag. For meg er det viktig at barna går først, jeg er ikke venn med min eks, men min datter synes det er stas at både mamma og pappa er med og feirer hennes bursdag!
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #57 Skrevet 4. mars 2018 Her må jeg si meg enig med din datter. Jeg er stemor, og vi har et mildt sagt anstrengt forhold til barnas mor og familie. Av forskjellige årsaker har bursdager blitt feiret to steder (avstand ++). Men vi tar oss sammen og er hyggelig mot hverandre i konfirmasjoner f.eks. Når den tid kommer, og det er tid for bryllup, barnebarn, felles bursdager- så er det jo selvfølgelig at vi ikke lager bråk over det og møter opp som besteforeldre og foreldre skal gjøre. (Og ja, jeg vet hva det vil si med angst og det å slite i sosiale situasjoner. Det sliter jeg og med, og mye pga mor til barna og det helvette vi har vært igjennom. Men akkurat i slike situasjoner tar man seg sammen, snakker med de man kjenner. Trenger ikke snakke med far en gang (si hei når du kommer og sett deg sammen med din familie). Vær raus for din datter. Anonymkode: a4134...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #58 Skrevet 4. mars 2018 Enig med din datter. Dere er voksne og burde holder dere for gode til sånt tøys. De få gangene i året klarer man. Har selv opplevd noe lignende etter at vi fikk barn og skulle feire ettårsdagen. Det kom masse spørsmål om den og den skulle komme osv. "Kommer han kommer ikke jeg". Dette var fra samboers familie. De fikk komme de som ville, og det kom bare folk fra min familie og venner av oss. Utrolig trist for barnets del spesielt, og vi gruer oss nesten til alt styret med bryllup, øvrige bursdager etc. Men vi kan jo ikke arrangere tre brylluper, tre bursdager osv for å tilfredsstille barnslige voksne folk 🙄 Anonymkode: 971f4...da9 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #59 Skrevet 4. mars 2018 På 2.3.2018 den 19.18, AnonymBruker skrev: Her pleier jeg å si åpent hus fra kl 11. Avtaler da at f.eks mammas familie kommer fra kl 11-14 og pappas familie fra 14-17. Dette er helt problemfritt. Har forståelse for at de ikke ønsker å omgå hverandre. Trenger ikke stelle i stand flere bursdager da. Anonymkode: 1516f...5df Dette. Anonymkode: 8c839...232
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #60 Skrevet 4. mars 2018 På tide å bli voksen og kutte ut å arrangere og gå i fødselsdagsselskaper. De er usedvanlig lite givende, for å si det som det er, og fins det familiemedlemmer en helst vil unngå, gir løsningen seg selv. Anonymkode: e176c...ed5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå