Gå til innhold

Lav innetemperatur og helsefare

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser flere "skryter" av at de ikke bruker oppvarming innendørs i kulden. Noen ligger for åpent vindu, andre klager over is på vinduet. 

Er det ingen av dere som tenker på at bygninger med dårlig oppvarmin utsettes for fuktskader med mugg og råtesopper både inne i veggene og på overflatene? 

Anonymkode: b266a...8ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel under 10 grader og over 24 grader som ikke anbefales da det kan være helseskadelig. Ellers kan det oppatå sopp ved høy luftfuktigjet uavhengig av temperatur. 

Tviler på at så mange har disse temperaturene inne.

Anonymkode: 516b1...14b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et uisolert hus så her er det ingen fare med mugg. Har nok under 10 grader flere steder i huset når det er på det kaldeste.

Anonymkode: 746b3...d95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk ikke hatt på varme, har balansert ventilasjon der innetemperaturen har lagt på 22-23 grader uten ekstra oppvarming. I min gamle leilighet var det mye kaldere, der prioriterte jeg å varme opp stuen og lukket døren til resten av leiligheten (varmekablene var på på badet) og da hadde jeg ca 20-21 grader i stuen og sånn 15 i resten av leiligheten. På med tøfler og strikkejakke så gikk det fint. På hytten har vi kun nok varme på til at rørene ikke fryser, så der ligger innetemeperaturen på ca 8 grader når ingen er der, ingen fuktskader der heller. 

Anonymkode: f10f5...dd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...