Gå til innhold

Hvis det ikke er noen følelser ved første date..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Si man prater med noen en stund via tinder eller hva som helst og bestemmer seg for å møtes ute et sted. Møtet går greit med god tone, felles interessante samtaletemaer og interesser, og man har gjerne kost seg slik at det ikke er noe i veien for å treffes igjen.

Men hvis det da ikke er noen følelser, men det kun føles som at man kun kan bli vanlige venner der og da, er det vits i å treffes igjen for å se om følelsene kommer på sikt, eller er det som regel bortkastet? Hva er deres erfaring?

Anonymkode: eb199...8fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er som regel bortkastet å gå på date, så selv om sjansen er begrenset for at det kommer følelser seinere så kan det godt være en bedre bruk av tiden enn å finne en ny tilfeldig person man møter en gang. Prøv å gå gjennom disse spørsmålene sammen: https://www.p4.no/det-gode-liv/still-disse-36-sporsmalene-pa-date-og-dere-blir-forelsket/artikkel/682121/

Anonymkode: 18ee5...9d2

AnonymBruker
Skrevet

Verdt å treffes igjen , følelser tar tid å oppstå. Når man kommer godt overens og har felles interessante samtaletemaer har man en god start, når man blir bedre kjent og får kartlagt om man har felles verdier og moraler og fremtidsvisjoner så treffes man noen ganger til, og derifra kan følelsene begynne å oppstå. Har aldri ikke en eneste gang opplevd at jeg får direkte følelser på første date

Anonymkode: 86275...29a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Verdt å treffes igjen! Jeg utvikler nesten aldri umiddelbare følelser for en eventuell date.

Anonymkode: 0b0e2...fe6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å få de umiddelbare store følelsene, tror jeg er sjeldent man får, og da er det (i min erfaring) noe galt.. 😂 eneste gangen jeg har fått det, var når det var et intenst forhold på et par måneder, så var hele greia over like kjapt, da det egentlig var feil.. 

Jeg fikk ikke umiddelbare følelser for min nåværende samboer, men jeg syns jo han har kjekk og morsom, så tenkte det ikke var noe i veien med å treffes igjen. Men jeg ble jo veldig fort betatt etter dette da, og de store følelsene kom jo med tiden :)

Anonymkode: 8aae4...7e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at om man ikke føler noe som helst etter første date så kommer det ikke senere heller. Sist jeg var på en slik date var jeg veldig usikker på om jeg skulle treffe han igjen, på papiret var han jo egentlig perfekt, og det var ikke noe galt ved han jeg kunne sette fingeren på, men den såkalte kjemien var ikke der. Tenkte at om vi møtes igjen så ble det sikkert bedre, nerver og slikt kan jo spille noen puss. Men så tenkte jeg tilbake på selve daten, da vi skulle si hade tenkte jeg inne meg at jeg håpet han ikke kom til å prøve å kysse meg, for jeg hadde absolutt ikke lyst til å være intim med han på noen som helst måte. Det var liksom ikke noe spenning mellom oss. På andre dater jeg har vært på (2) så har jeg fått spenning gjennom kroppen bare mannen har vært borti armen min. Jeg kysser uansett ikke på første date, men det er forskjell på å føle avsmak på tanken om et kyss og at man gleder seg til kommende dater. 

Anonymkode: e1d44...2d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hva du mener med "følelser" da.

jeg tenker at man må kjenne på en slags interesse/lyst til å møtes igjen hvertfall. 

Man får vel neppe kjærlighetsfølelser etter en date men man merker jo fort om det er NOE der.

Anonymkode: 4188c...40f

• Liker 3
Gjest Overrasket
Skrevet

Første stevnemøte har alt å si. 

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt verdt å treffe igjen. 

Når de stormende følelsene ikke kommer med en gang, evner man å reflektere over ting du skriver her. Som felles samtaleevner og interesser. Men du må selvfølgelig kjenne en viss interesse, er det helt flatt er det dødfødt. 

Selv traff jeg en mann som "tikket alle bokser" rent praktisk sett. Vi traff hverandre noen ganger. Det startet ikke med et pang, men med mange felles interesser, samtaler som kunne vare gjennom natten, trygghet, og etterhvert en følelse av at han alltid hadde vært der, og alltid måtte være der.  Det som var fullstendig annerledes fra alle andre forhold var at følelsene vokste, og vokste, og fortsatt vokser etter 15 år. Selv om de kom sakte krypende inn på i begynnelsen. 

Så hadde jeg kun gått etter første møte, første date, andre date... hadde jeg ikke vært i verdens lykkeligste forhold i dag. 

Anonymkode: 92fca...dc7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er utrolig forskjellig. Men når man tenker "han der hadde vært perfekt å få følelser for"  så kommer de ikke. Jeg har forelsket meg tilfeldig og fort. Jeg har også kjent personen i flere år før jeg fikk følelser..... Men da uventet. 

Anonymkode: 241c0...136

AnonymBruker
Skrevet
On 2.3.2018 at 4:03 PM, AnonymBruker said:

(...) eller er det som regel bortkastet?

Anonymkode: eb199...8fa

Bortkastet.

Anonymkode: bc41a...5a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...