AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Jeg mottok nettopp en «skummel» sms, og dette har gjort meg litt bekymret. nummeret er: +44 7523 37508 navnet mitt står først i meldingen, etterfulgt av «her er ditt bilde» og så en lenke til en mistenkelig nettside. Nettsiden er: goolgenow.com jeg trykket så klart ikke på lenken og googlet avsenderen i stedet. Får ingen treff på mobilnummeret, men ser at det finnes en google-tjeneste som heter google now. Nettsiden ser ut til å prøve å utgi seg for å være dette, bare at navnet er litt feilstavet. Spørsmålet mitt er egentlig: hvorfor får jeg denne meldingen? Jeg synes at det er skummelt at avsenderen har både nummeret og navnet mitt. Hvordan har de fått tak i det, og hvorfor sendes denne meldingen til akkurat meg? Bør jeg foreta meg noe spesielt? Anonymkode: c2bd0...356
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 Du har sikkert registrert nummeret og navnet ditt i et drøss med nettbutikker, konkurranser, nettjenester, osv. Anonymkode: efc98...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Ikke noe å foreta seg enn å unngå å trykke på linken. Tilgang til nummeret ditt kan være tilfeldig sammensetning av tall Anonymkode: 2fcf9...587
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har sikkert registrert nummeret og navnet ditt i et drøss med nettbutikker, konkurranser, nettjenester, osv. Anonymkode: efc98...5bf Eller dette ja. Er hackere som får tak i nummere fra sånne databaser, eller til og med sånne nettbutikker og netttjenester som selger nummere videre til andre (og ikke vet hva de gjør med de) Anonymkode: 2fcf9...587
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 Du blokkerer nummeret selvsagt Anonymkode: 8db8a...f62
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har sikkert registrert nummeret og navnet ditt i et drøss med nettbutikker, konkurranser, nettjenester, osv. Anonymkode: efc98...5bf Eller bare fra 1881.no Anonymkode: 8a4fd...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg mottok nettopp en «skummel» sms, og dette har gjort meg litt bekymret. nummeret er: +44 7523 37508 navnet mitt står først i meldingen, etterfulgt av «her er ditt bilde» og så en lenke til en mistenkelig nettside. Nettsiden er: goolgenow.com jeg trykket så klart ikke på lenken og googlet avsenderen i stedet. Får ingen treff på mobilnummeret, men ser at det finnes en google-tjeneste som heter google now. Nettsiden ser ut til å prøve å utgi seg for å være dette, bare at navnet er litt feilstavet. Spørsmålet mitt er egentlig: hvorfor får jeg denne meldingen? Jeg synes at det er skummelt at avsenderen har både nummeret og navnet mitt. Hvordan har de fått tak i det, og hvorfor sendes denne meldingen til akkurat meg? Bør jeg foreta meg noe spesielt? Anonymkode: c2bd0...356 Har du fulgt litt med? Send melding til politiet via politiets nettsider og til telefonselskapet ditt med skjermdumper. Å ikke klikke på linker er første bud når slikt tikker inn. Hvor ting kommer fra du har vel vært et sted og lagt igjen et spor etter deg? Anonymkode: 59105...fcd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #8 Skrevet 3. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller bare fra 1881.no Anonymkode: 8a4fd...c8d TS her. Har reservert meg fra sånne sider, så det er ikke det. Anonymkode: c2bd0...356
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #9 Skrevet 3. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller dette ja. Er hackere som får tak i nummere fra sånne databaser, eller til og med sånne nettbutikker og netttjenester som selger nummere videre til andre (og ikke vet hva de gjør med de) Anonymkode: 2fcf9...587 Jeg pleier å være forsiktig, men kjøpte nylig noe fra bodylab.no. Er det en useriøs side? Anonymkode: c2bd0...356
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #10 Skrevet 3. mars 2018 Søk opp på telefonterror. Jeg har ofte fått tlf fra utlandet. MSN fra diverse. Sperrer alle nr Anonymkode: 0cddc...551
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå