Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mottok nettopp en «skummel» sms, og dette har gjort meg litt bekymret.

nummeret er: +44 7523 37508

navnet mitt står først i meldingen, etterfulgt av «her er ditt bilde» og så en lenke til en mistenkelig nettside. 

Nettsiden er: goolgenow.com

jeg trykket så klart ikke på lenken og googlet avsenderen i stedet. Får ingen treff på mobilnummeret, men ser at det finnes en google-tjeneste som heter google now. Nettsiden ser ut til å prøve å utgi seg for å være dette, bare at navnet er litt feilstavet. 

Spørsmålet mitt er egentlig: hvorfor får jeg denne meldingen? Jeg synes at det er skummelt at avsenderen har både nummeret og navnet mitt. Hvordan har de fått tak i det, og hvorfor sendes denne meldingen til akkurat meg? Bør jeg foreta meg noe spesielt?

Anonymkode: c2bd0...356

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har sikkert registrert nummeret og navnet ditt i et drøss med nettbutikker, konkurranser, nettjenester, osv.

Anonymkode: efc98...5bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe å foreta seg enn å unngå å trykke på linken. Tilgang til nummeret ditt kan være tilfeldig sammensetning av tall

Anonymkode: 2fcf9...587

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har sikkert registrert nummeret og navnet ditt i et drøss med nettbutikker, konkurranser, nettjenester, osv.

Eller dette ja. Er hackere som får tak i nummere fra sånne databaser, eller til og med sånne nettbutikker og netttjenester som selger nummere videre til andre (og ikke vet hva de gjør med de)

AnonymBruker
Skrevet

Du blokkerer nummeret selvsagt

Anonymkode: 8db8a...f62

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller bare fra 1881.no

Anonymkode: 8a4fd...c8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mottok nettopp en «skummel» sms, og dette har gjort meg litt bekymret.

nummeret er: +44 7523 37508

navnet mitt står først i meldingen, etterfulgt av «her er ditt bilde» og så en lenke til en mistenkelig nettside. 

Nettsiden er: goolgenow.com

jeg trykket så klart ikke på lenken og googlet avsenderen i stedet. Får ingen treff på mobilnummeret, men ser at det finnes en google-tjeneste som heter google now. Nettsiden ser ut til å prøve å utgi seg for å være dette, bare at navnet er litt feilstavet. 

Spørsmålet mitt er egentlig: hvorfor får jeg denne meldingen? Jeg synes at det er skummelt at avsenderen har både nummeret og navnet mitt. Hvordan har de fått tak i det, og hvorfor sendes denne meldingen til akkurat meg? Bør jeg foreta meg noe spesielt?

Har du fulgt litt med? Send melding til politiet via politiets nettsider og til telefonselskapet ditt med skjermdumper. 

Å ikke klikke på linker er første bud når slikt tikker inn. Hvor ting kommer fra :vetikke: du har vel vært et sted og lagt igjen et spor etter deg? 

Anonymkode: 59105...fcd

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller bare fra 1881.no

Anonymkode: 8a4fd...c8d

TS her. Har reservert meg fra sånne sider, så det er ikke det.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller dette ja. Er hackere som får tak i nummere fra sånne databaser, eller til og med sånne nettbutikker og netttjenester som selger nummere videre til andre (og ikke vet hva de gjør med de)

Jeg pleier å være forsiktig, men kjøpte nylig noe fra bodylab.no. Er det en useriøs side?

AnonymBruker
Skrevet

Søk opp på telefonterror. Jeg har ofte fått tlf fra utlandet. MSN fra diverse. Sperrer alle nr

Anonymkode: 0cddc...551

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...