Gå til innhold

Min gamle bestevenninne skal ha barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fant ut dette da noen har lagt ut et bilde av henne med gravidmagen, vet ikke hvor langt hun er på vei. Er glad på hennes vegne, men kjente jeg ble litt trist også... Vi begynte å falle fra hverandre på vgs, da hun fikk en helt annen vennegjeng. Etter vgs hadde hun aldri tid til å være sammen lenger. Hun var opptatt med jobb og skole, eksamner, andre venner... Det var veldig vondt for meg på den tiden og har tenk mye på det i ettertid om jeg kunne gjort ting annerledes, vært annerledes som person, kanskje vi fremdeles hadde vært gode venninner. Jeg har ikke noen venner egentlig i dag lenger, så kanskje det føles ekstra sårt pga. det. 

Det ble bare så ekte nå, at vi ikke er venner lenger og at jeg ikke er en del av livet hennes lenger. Det er ikke vondt, bare litt sårt og trist å tenke på det.. Noen andre som har følt det sånn med gamle venner?

Anonymkode: c9b2a...78d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan jo fortsatt ta kontakt med henne. God unnskyldning å ringe for å gratulere henne med graviditeten.

er ikke sikkert at hun ikke vil ha noe ned deg å gjøre. Kan hende hsr dere bare glidd litt fra hverandre en periode.

Anonymkode: 00a05...ded

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Skriv til henne da vel.

Gratulerer med graviditeten! Tenk at du skal bli mamma😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjenner meg igjen i det du sier.  Men tror det er ganske vanlig å skli fra hverandre og finne nye venner i den alderen. Jeg savner min gode venninne fra barneskolen men nå bor hun ikke her og er opptatt med sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta kontakt med henne! Vær like ærlig som du er her. 

Anonymkode: d9e22...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg prøvde å ta opp kontakten igjen senest i fjor, skrev litt frem og tilbake men det ble med det. Og det er greit, men litt trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg prøvde å ta opp kontakten igjen senest i fjor, skrev litt frem og tilbake men det ble med det. Og det er greit, men litt trist. 

Jeg forstår ikke hvorfor vi har sluttet å ringe mennesker man vil ha i livene sine?

all denne chattingen amputerer jo bare relasjoner...

Anonymkode: 00a05...ded

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei jeg pleier ikke å savne venner egentlig. Akkurat nå har jeg ingen, har flyttet og mistet kontakten med de jeg hadde. Savner anskje en av dem, ikke fordi vi har glidd fra hverandre men fordi han bor så langt borte at jeg aldri ser han mer. Men det med å gli fra hverandre er liksom mere gjensidig.

Anonymkode: 2db03...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt samme situasjon her selv, men vi hadde kommet i prat et par måneder tidligere og jeg la henne til på Facebook. Hendte også vi slo av et par ord på butikken da vi møttes, men før det hadde vi ikke snakket sammen på mange år.

Så fikk jeg tilfeldigvis høre av felles bekjente at hun var gravid og da sendte jeg gratulasjonsmelding. Siden jeg selv var gravid, lengre enn henne så har vi pratet i ny og ne etter det 😊

Anonymkode: 3c7fb...294

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
På 2.3.2018 den 14.57, AnonymBruker skrev:

Jeg fant ut dette da noen har lagt ut et bilde av henne med gravidmagen, vet ikke hvor langt hun er på vei. Er glad på hennes vegne, men kjente jeg ble litt trist også... Vi begynte å falle fra hverandre på vgs, da hun fikk en helt annen vennegjeng. Etter vgs hadde hun aldri tid til å være sammen lenger. Hun var opptatt med jobb og skole, eksamner, andre venner... Det var veldig vondt for meg på den tiden og har tenk mye på det i ettertid om jeg kunne gjort ting annerledes, vært annerledes som person, kanskje vi fremdeles hadde vært gode venninner. Jeg har ikke noen venner egentlig i dag lenger, så kanskje det føles ekstra sårt pga. det. 

Det ble bare så ekte nå, at vi ikke er venner lenger og at jeg ikke er en del av livet hennes lenger. Det er ikke vondt, bare litt sårt og trist å tenke på det.. Noen andre som har følt det sånn med gamle venner?

Du kan jo bare sende på en melding, hun mener nok ikke noe vondt med å ikke informere deg om at hun er gravid dersom dere uansett ikke har hatt kontakt på en stund. Jeg kjenner meg litt igjen, men fra hennes ståsted. Jeg er gravid nå og både jeg og samboer var enige om at vi ikke ville offentliggjøre graviditeten på sosiale media. Derfor ble det jo slik at jeg fortalte nyheten til familie, venner og bekjente når jeg traff på dem. Da jeg hadde vippa andre trimester og fortsatt ikke hadde fortalt mine gamle venner ( fra vgs og høyskolen som jeg ikke har særlig kontakt med lengre), så følte jeg det var litt dilemma om jeg skulle sende på dem en snap eller noe. Syntes ikke det var så kult å sende en ´´hei se på meg da jeg er gravid jeg´´ melding, men syntes også det var litt rart at de ikke hadde peiling på at noe så stort foregikk i livet mitt. Valgte til slutt å sende et bilde av barnevogna vi nettopp hadde kjøpt og var superfornøyd med på snap til noen av disse gamle vennene, da fikk de iallefall et rimelig hint uten at jeg ´´skrøt´´over at jeg var gravid om dere skjønner. Nå har jeg 10 uker igjen til termin og det er fortsatt en del som jeg ikke har fortalt om graviditeten enda. Mener jo ikke noe vondt med det, men jeg liker å være anonym og synes slike nyheter er trivligst å gi ansikt til ansikt. 

Anonymkode: 1f9d6...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, og plutselig en dag sendte jeg hun en melding og spurte om vi kanskje skulle møtes en dag, til tross for at vi ikke hadde snakket noe sammen eller sett hverandre på flere år. Hun hadde visst tenkt samme tanken, men ikke turt å spørre, og nå har vi litt mer kontakt igjen, men vi er litt opptatt med hvert vårt og, jeg med familie og barn, hun med skole, jobb og eksamener, men vi prøver å finne på noe sammen innimellom.

Om du savner henne, fortell henne det. Og kanskje prøv å ta opp kontakten igjen?

Anonymkode: 029f5...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...