Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ligger på 56 poeng nå, da ligger jeg vel innafor grensen for å få mer studielån? Men lurer på en annen ting, hvis jeg tar 5 poeng til, men ikke skulle bestå disse vil jeg igjen bli forsinket fra lånekassen da? eller har ikke disse poengene noe å si da? Noen som vet?

Anonymkode: 03f83...875

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får man mer penger for høyere poeng??

Anonymkode: 49687...b7a

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligger på 56 poeng nå, da ligger jeg vel innafor grensen for å få mer studielån? Men lurer på en annen ting, hvis jeg tar 5 poeng til, men ikke skulle bestå disse vil jeg igjen bli forsinket fra lånekassen da? eller har ikke disse poengene noe å si da? Noen som vet?

Om du tar 35 poeng dette semesteret og bare består 30 er jeg ganske sikker på at ingenting endres. Du får uansett bare støtte for 30. Men spør gjerne Lånekassen for å være sikker!

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet ditt er uklart. Du vil motta studielån så fremt du ikke er forsinket med mer enn 60 studiepoeng. Det har ingenting å si hvor mange studiepoeng du har, så lenge du ikke er mer enn 60 sp forsinket. Man kan ha 300 studiepoeng og allikevel være forsinket med 100 sp.

Anonymkode: 21b53...e0d

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet ditt er uklart. Du vil motta studielån så fremt du ikke er forsinket med mer enn 60 studiepoeng. Det har ingenting å si hvor mange studiepoeng du har, så lenge du ikke er mer enn 60 sp forsinket. Man kan ha 300 studiepoeng og allikevel være forsinket med 100 sp.

Anonymkode: 21b53...e0d

hvis jeg ikke skulle bestå de 5 studiepoengene(skal kanskje ta dem uansett om jeg trenger det eller ei) vil det ha noe å si for de 60 studiepoengene mine mener jeg. Er bare redd for å bli mer forsinket hvis jeg ikke skulle klare de poengene.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg ikke skulle bestå de 5 studiepoengene(skal kanskje ta dem uansett om jeg trenger det eller ei) vil det ha noe å si for de 60 studiepoengene mine mener jeg. Er bare redd for å bli mer forsinket hvis jeg ikke skulle klare de poengene.

Så lenge du ikke mottar støtte for disse studiepoengene vil du ikle bli mer forsinket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...