AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Min mann har arvet en eldre hytte sammen med sin bror. Hytta trenger en del teknisk oppgradering, endring av planløsning, oppussing, utskiftning av møbler og løsøre, noe mindre tilbygg og oppgradering av terrasse/uteareal. Dette skal gjøres over tid, begge familier må være forsiktige økonomisk nå. Hos begge brødre er det partnere og en mix av små og opptil voksne barn som skal bruke hytta. Familiene treffes ikke ofte, og jeg som bare har vært i familien i få år kjenner dem derfor ikke godt. Brors partner ønsker ikke å være med på oppussingsprosjektet, så jeg er litt redd for om det blir vellykket for alle parter når en person forsvinner ut av beslutningsprosessen. Vil noen dele litt erfaringer om evt fallgruber og hvordan dere har taklet dem, f.eks hvordan dere ordner det praktiske med flere eiersider, beslutningsprosesser rundt oppussing/vedlikehold/investeringer, dugnadsarbeid eller fordeling av oppgaver, evt kjøpe hjelp, finne interiørstil som passer 2 familier, praktiske løsninger for å gjøre hytta fleksibel for gjester osv. Hvordan fordeles hyttetiden, og hvilke husregler følger dere cirka? Er interessert i alle råd om hvordan sameie kan gjøres best mulig, hva dere ønsket at dere avtalte av føringer i begynnelsen? Anonymkode: 00af5...b17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå