Gå til innhold

Kjøpe hybrid-bil nå?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er veldig i villrede mht hva vi skal gjøre ift kjøp av ny bil. Bilen vi har nå, en Ford S-Max, er fem år gammel, og vi kjøpte den ny i 2013. Nå skal den altså byttes ut, og vi ønsker oss ideelt sett en bil av samme størrelse- men hybrid (eller selvagt aller helst fullstendig el.).

Her er det særs lite å velge i- som samtidig er til en overkommelig pris. Volvo xc90 hybrid er drømmebilen vår- men den er ALT for dyr. Vi har vurdert Volvo XC60, Mercedes glc 350-e, BMW x3 (og muligens noen andre også, mannen min har mye mer peil på bil enn meg :ler: ), men synes de oppleves trangere enn bilen vi har nå- og de er også relativt dyre. Så har vi sett på VW Passat gte- den har en fin pris, men vi syntes den var veldig trang (vi har også to barn)- og vi foretrekker egentlig høyere biler (type SUV).

I tillegg kommer aspektet med hvorvidt det kanskje er litt «risikabelt» å kjøpe en helt ny hybrid nå. Vi har jo tenkt til å beholde bilen i fem år- og når de fem årene er gått, kan det ha skjedd så mye på elbil-fronten at hybrid-biler omtrent ikke er verdt noen ting (fordi det har kommet så mange, og rimelige, helelektriske alternativer).

Er det noen som har noen innspill til oss? Dumt å kjøpe hybrid-bil nå? 

Anonymkode: 846f2...363

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Av Volvo har du også V60 som hybrid. Skulle jeg kjøpt slik type bil, hadde muligens gått for den. Kun batteri kan du lese om i media hvor elendig det er når det kaldt. Og da lavere enn null!

https://www.nrk.no/ho/sliter-i-kulda_-elbiler-mister-40-prosent-av-batterikapasiteten-1.13940872

https://www.expressen.se/motor/bilnyheter/elbilarna-strejkade-i-kylan-hemtjansten-kom-inte-fram/

Endret av tdm900
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke nevnt Toyota? 

Anonymkode: 4fa10...5e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har  en 2017 hybrid bil, legger merke til nå i kulda at den bruker mer bensin å går mindre på el drift, kort sagt har du hybrid kommer du deg frem om du har bensin da... har du ren el bil har du ikke det alternativet 

Anonymkode: 4bc5d...69e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, tdm900 skrev:

Av Volvo har du også V60 som hybrid. Skulle jeg kjøpt slik type bil, hadde muligens gått for den. Kun batteri kan du lese om i media hvor elendig det er når det kaldt. Og da lavere enn null!

https://www.nrk.no/ho/sliter-i-kulda_-elbiler-mister-40-prosent-av-batterikapasiteten-1.13940872

https://www.expressen.se/motor/bilnyheter/elbilarna-strejkade-i-kylan-hemtjansten-kom-inte-fram/

Veldig gode poenger, takk for innspill! Mannen min ringte Volvo i dag og fikk vite at det kommer ny versjon av v60 til høsten. Den skal vi absolutt sjekke ut!

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke nevnt Toyota? 

Såvidt vi vet har de ingen biler som er store nok for vårt behov?! Vi har sett på rav4, men syntes den virket liten.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har  en 2017 hybrid bil, legger merke til nå i kulda at den bruker mer bensin å går mindre på el drift, kort sagt har du hybrid kommer du deg frem om du har bensin da... har du ren el bil har du ikke det alternativet 

Anonymkode: 4bc5d...69e

Godt poeng, ja :Nikke: 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye hund, ski og bagasje har dere når en Rav er liten til en familie med to barn? 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye hund, ski og bagasje har dere når en Rav er liten til en familie med to barn? 

Neida, vi har verken hund eller ski, og kjører sjeldent på langtur.. :sjenert: Men vi var og prøvde en RAV4 i går, og den opplevdes definitivt trang inne i kabinen sammenlignet med den bilen vi har nå. Men absolutt romsligere enn Passat GTE, da, i det minste. 

Men i går oppdaget vi imidlertid at den ikke er plug in-hybrid, men selvladende. Det er mindre økonomisk for oss som i all hovedsak bruker bilen til kortere turer, så RAV utgår nok uansett.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jo, og en ting til, vi syntes RAV’en så veldig kjip ut innvendig.. :sjenert: 

AnonymBruker
Skrevet

Nå «fant» vi Mitsubishi Outlander Phev- og den ser ut som om den kan oppfylle en del av kravene våre! Må dra og se på den i butikk!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Toyota er jo møkk, skjønner ikke at folk nevner den. Kunne like gjerne ha nevnt Lada.

Anonymkode: 4a884...cfd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...