AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Del Skrevet 2. mars 2018 Det jeg lurer på er: Bruker man flyttebil? Eller selger man meste parten av tingene og kjøper nye hvitevarer, sofa etc. i den nye byen? Hva er mest lønnsomt? Jeg har lyst til å flytte til Oslo, fra Vestlandet. Jeg flytter fra hus, til en leilighet tror jeg. Så får jo ikke plass til alt uansett. Har dere erfaring, priser, tips? Jeg har ikke førerkort. Så får ikke kjørt med bil og henger selv. Det kunne vært en mulighet. Takk. Anonymkode: 84f74...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #2 Del Skrevet 2. mars 2018 Jeg har flyttet noen ganger, mellom nord og sør. Da jeg flyttet første gang, var jeg arbeidsledig, og fikk en jobb på andre siden av landet. På den tiden betalte Nav store deler av flyttelasset, så jeg fikk med meg alt jeg eide! Vet ikke om det er slik nå i dag. Da var det en stor lastebil som fraktet tingene mine, og andres ting som skulle i nogenlunde samme rening. Da jeg skulle tilbake igjen etter endt arbeidsforhold, sendte jeg ting med NSB/togfrakt. Da ble det shippet på en container, det var også veldig greit. Hadde det vært nå i dag, ville jeg nok heller solgt det gamle, og kjøpt nye ting. I allefall dersom det var en relativt liten leilighet du skulle møblere. Anonymkode: 8f3f8...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Del Skrevet 2. mars 2018 haha... trodde du mente sånn Norge- Australia flytting. Vi bare leide en stor kassebil. Mange som kan kjøres på vanlig førekort klasse B. Da fikk vi med det meste som Sofa, seng, spisebord, bokhyller osv. Anonymkode: 8ee31...a88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GodtNok Skrevet 2. mars 2018 #4 Del Skrevet 2. mars 2018 Hvitevarer følger ofte med leiligheten, på samme måte som at de gjør det i det huset du selger. Å hyre flyttebil er en luksus, for da får man hjelp til å bære, og alt kommer med i en bil. Har du råd er det å anbefale. Ellers er det en svært god anledning til å rydde skikkelig opp. Kvitt deg med mest mulig i prosessen. Vi tok feks med oss møbler som vi endte med å bytte ut allikevel da de ikke passet i det nye husværet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byjenta! Skrevet 2. mars 2018 #5 Del Skrevet 2. mars 2018 Vi flyttet fra Møre og Romsdal til Vestfold, vi hadde en flyttebil + en kassebil som vi fikk med oss alt i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 2. mars 2018 #6 Del Skrevet 2. mars 2018 Jeg flyttet fra Trondheim til Telemark og siden jeg gikk på AAP, fikk jeg dekket flyttingen (måtte skrive en velbegrunnet søknad). Da måtte jeg få anbud fra flere firmaer og jeg fant et som kostet rundt 15000 og det var en grei sum for NAV. Jeg flyttet med alle store møbler og mange banankasser med bøker. Det er noe jeg ikke kvitter meg med i det hele tatt og det tok opp nesten halvparten av flyttelasset. Mine foreldre kjørte meg/oss nedover i sin egen privatbil og der hadde jeg penklær/hengeklær (men det finnes kanskje egne kasser for dette) og pc og andre ting jeg var redd for. Det kan uansett være greit å gå inn på Mitt anbud og lignende steder og få overslag fra forskjellige flyttebyrå. Du bør ha det klart for deg ca hvor mange kasser, sofaer, skap, senger osv. du skal ha med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Del Skrevet 2. mars 2018 Vi har gjort alle varianter. Flyttet på kryss og tvers av Norge i forbindelse med praksis. Men med rimelige møbler og vissheten om at det var kortvarig, lånte/leide/kjøpte vi billige møbler. Solgte unna, satt oss i bilen, og flyttet til ny plass. Når vi hadde begynt å jobbe og hadde kjøpt en god del dyrere møbler, og igjen bestemte oss for å flytte, leide vi en bil vi kunne kjøre med vanlig førekort. Tok to turer på to dager, totalt 5 000 kroner. Vi hentet også inn anbud på mindre flyttebil og hjelp, mener det kom på 14 000. Når vi flyttet til London for ett år satt vi alt vi eide på lager i Norge, og reiste over med to kofferter. Imidlertid ble ett år til fire. Og det er mye fint å kjøpe der borte. Så endte med en container tilbake til Norge. Mener det var snakk om 25 000. Så ombestemte vi oss igjen, tilbake til hovedstaden. Med enebolig fullt med våre møbler og ting ble det flyttebil. 28 000. Oppsummert. Det er dyrere å kjøpe nytt enn å beholde eksisterende møbler. I tillegg er det mye jobb å selge unna. Selv om 20 000 er dyrt (noe jeg regner med du må ut med om du skal sette ut alt) lønner det seg raskt. Så med mindre du vil bytte ut alt ville jeg hentet inn noen anbud. Du kan jo også prøve småjobber eller anbudstorget? Mange som kjører over for en grei sum. Anonymkode: 88e2c...f14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Del Skrevet 2. mars 2018 Får jeg slenge inn et velment tips? Forsikring på flyttelasset. Småjobber på Finn.no utføres oftest av enkeltmennesker eller bittesmå firmaer som ikke har forsikring. Et skikkelig flyttebyrå har forsikring, du kan velge om de også skal pakke ut og plassere tingene for deg, - og de tar med seg embalasjen når de reiser. Det trenger ikke ha noen betydning for deg, men av og til har det betydning Rydd og sorter/selg/gi bort/kast før du flytter. Da slipper du å ta den prosessen på det nye stedet. Anonymkode: 4f5e0...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #9 Del Skrevet 12. mars 2018 Husk at du får en flyttedag (fri) fra jobb! I alle fall om du jobber i staten. Anonymkode: 28819...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #10 Del Skrevet 12. mars 2018 Jeg flyttet alene fra en liten leilighet i Bergen til en større leilighet i en by på Østlandet. Jeg brukte flyttebil, og min nye arbeidsgiver dekket kostnadene den gangen. De forutsatte at jeg hadde innhentet tilbud fra minst to aktører. Det lønner seg å sjekke om det finnes slike muligheter. Jeg tror nesten ingen arbeidsgivere forteller deg det uten at du spør selv, men hvis du allerede har fått jobbtilbud er det aldri feil å spørre. Anonymkode: 55291...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå