AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Vel, jeg er i ny jobb og har 15 år bak meg i arbeidslivet. Jeg er en ganske vanlig arbeidstaker og fått god tillit fra ledere. I den nye jobben har jeg en litt ullen følelse på teamleder, som liker å være overalt og ha oversikt på det meste. Hun sier fra på allmøter dersom hun ikke har fått med seg hva ledere har jobbet/bestemt seg for, for 2 uker siden, men de gir det i allmøte, men det er tydelig for sent. Vel mitt poeng eller lille historie er den at vi har mulighet til å trene i arbeidstida. Jeg dro ut for å trene før arbeidsdagens slutt, de så at jeg skiftet og gjorde meg klar. Så sier hun at jeg skal sende melding når jeg er ferdig! Hun sa at hun ville vite at jeg var vel tilbake fra skituren, men jeg kjente jo på hele holdningen hennes at det ikke var det dreide seg om. Jeg har opplevd at jeg har full tillit fra ledere, styrt arbeidsdagen , aldri jukset med fleksitid osv. Har ledere den tilliten er det lettere å være arbeidstaker og faktisk følge det som er. Jeg er voksen og kan fint passe på meg selv. Nå lurer jeg på om jeg kanskje skal stille et litt undrende spørsmål til leder om dette er nødvendig. Er i grunn ikke et problem sånn sett,men problemet er om jeg lurer på om teamleder sliter med tilliten til medarbeiderne? Og det er litt slitsomt i lengden kanskje. Men så har jeg ikke lyst å rope for høyt da jeg er ny på arbeidsplassen. Anonymkode: f0775...85b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 Herregud, nå må folk slutte å bli så krenket av alt. Du kan ikke forventet at en ny leder skal gi den samme tilliten på dagen som du har brukt år på å opparbeide på din tidligere arbeidsplass. Ro ned. Anonymkode: ccbde...1cc 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Ville ikke reagert på dette riktig ennå. Du har fått ny jobb, og det kan dermed ta litt tid å få opparbeidet tillit og et kollegialt forhold generelt. Vent noen måneder. Anonymkode: 28ed8...054 1
SunnivaOslo Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Noen mennesker føler at de må ha full kontroll. Alt skal være på deres måte og deres måte er den eneste riktige. Nå er hun ny så gi det litt tid da hun må opparbeide seg tillit. Hun må få tillit til deg og du til henne. Det første jeg skrev er myntet på folk som holder på slik lenge. Være ledere,kollegaer osv. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 6 timer siden, SunnivaOslo skrev: Noen mennesker føler at de må ha full kontroll. Alt skal være på deres måte og deres måte er den eneste riktige. Nå er hun ny så gi det litt tid da hun må opparbeide seg tillit. Hun må få tillit til deg og du til henne. Det første jeg skrev er myntet på folk som holder på slik lenge. Være ledere,kollegaer osv. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke reagert på dette riktig ennå. Du har fått ny jobb, og det kan dermed ta litt tid å få opparbeidet tillit og et kollegialt forhold generelt. Vent noen måneder. Anonymkode: 28ed8...054 Takk for innspill. Har møtt på folk som må ha full kontroll på alt, akkurat som om de er redde for å bli forbigått eller følelse av å bli unndratt informasjon. Jeg lar det selvfølgelig være til jeg er husvarm og om jeg ser om det faktisk fortsatt er slik. Anonymkode: f0775...85b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå