Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #1 Skrevet 14. februar 2005 altså jeg har noen sko i skinn, som jeg dessverre har brukt. greia er at de er akkuratt bittelitt for små. de kosta meg 2000kr så det er surt hvis jeg ikke får brukt dem igjen, så da lurer jeg, hvor får man blokkert ut skoene? og går det så lenge de er spisse?
anyvold Skrevet 14. februar 2005 #2 Skrevet 14. februar 2005 Det går helt fint! Vi blokket ofte ut spisse sko da jeg jobbet i skobutikk! Men passe på å ikke blokke så mye at skoen blir "deformert"..
Gjest manic Skrevet 14. februar 2005 #3 Skrevet 14. februar 2005 Hvordan blokker man ut sko? Aldri hørt om dette, men jeg har et par skinnsko som tragisk nok ble innkjøpt et nummer for lite.
anyvold Skrevet 14. februar 2005 #4 Skrevet 14. februar 2005 Man bruker en sko-blokker Hehe.. vanskelig å forklare... En slags skrue (formet som en halv sko) som man putter inn i skoen, og så skrur man i skruen på blokken slik at man utvider skoen (i bredden). Blokken skal sitte i en stund, et døgn eller mer. Tror kanskje også man sprayer skoen med en blokk-spray for at den skal utvide seg "trygt" uten å ødelegges før man blokker den ut... (Som når man går inn fjellsko ved at de er våte...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå