Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest BethD
Skrevet

Noen som har en formening om det..?

Jeg fikk strek på test igår,og ble veldig glad :) 

Testet igjen idag tidlig,men streken var veldig svak,akkurat som den igår.

Jeg hadde en tanke om at den skulle være sterkere enn den igår,men det var kanskje urealistisk? Jeg har overhodet ikke peiling på hCG stigning,når kan jeg forvente å få en klar sterk strek ?

Når jeg fikk en svaaaak en igår 10 ddo og en svaaaak idag 11 dpo? 

Er veldig redd for en kjemisk igjen,så jeg er litt i villrede på hvor jeg skal plassere følelsene mine.. jeg våger ikke være glad, selv om jeg er det..og våger ikke tro på at dette går bra...Selv om jeg veldig gjerne ønsker å gjøre det !

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jeg som akkurat linket til tråd med bilder på klikk.no.

Streken på Rfsu test ofte ble faktisk ikke like sterk som kontrollstreken før 19 dpo. Eller var det senere? Brukte en annen test 19 dpo som bare lyste! Og jeg hadde gjennomgått ivf så helt sikker på datoene

Anonymkode: 7d264...48d

Gjest BethD
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg som akkurat linket til tråd med bilder på klikk.no.

Streken på Rfsu test ofte ble faktisk ikke like sterk som kontrollstreken før 19 dpo. Eller var det senere? Brukte en annen test 19 dpo som bare lyste! Og jeg hadde gjennomgått ivf så helt sikker på datoene

Anonymkode: 7d264...48d

Jeg har selv dårlig erfaring med RFSU strimlene men så hadde jeg også kjemisk forrige gang så jeg har liksom aldri fått en klar strek og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette med strekene... :) 

Men igjen,tusen takk for svar og linken :) 

Hjelper å høre andre sin erfaring :)

AnonymBruker
Skrevet

Rundt IKM for min del. Tok en annen CB-test for å kontrollere RFSU-strimlene. 

Anonymkode: edb3b...d9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk fremdeles ganske svake streker da jeg fikk 2-3 på Cb digital. Dette var babyplan test tidlig. Sluttet å teste (og kastet de resterende jeg hadde) da jeg fikk 2-3 for ble bare stresset av de svake strekene. Er 11 uker nå og hører hjertelyd, så satser på det blir baby til slutt. 

Anonymkode: 3840d...320

• Liker 1
Gjest BethD
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk fremdeles ganske svake streker da jeg fikk 2-3 på Cb digital. Dette var babyplan test tidlig. Sluttet å teste (og kastet de resterende jeg hadde) da jeg fikk 2-3 for ble bare stresset av de svake strekene. Er 11 uker nå og hører hjertelyd, så satser på det blir baby til slutt. 

Anonymkode: 3840d...320

Så deilig :)

Har virkelig tenkt tanken jeg også.. å kaste de.. men jeg klarer ikke det. i vertfall ikke før IKM... når jeg ikke har fått mensen så skal jeg nok slutte å teste..:)

AnonymBruker
Skrevet

Rundt ikm bør testen blir sterk, for noen kommer det noen dager etterpå. 10 og 11 dpo er tidlig. Vent til 14-15 dpo så blir den nok sterk. 

Anonymkode: a320a...b07

• Liker 1
Gjest BethD
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rundt ikm bør testen blir sterk, for noen kommer det noen dager etterpå. 10 og 11 dpo er tidlig. Vent til 14-15 dpo så blir den nok sterk. 

Anonymkode: a320a...b07

Okei, da skal jeg holde freakouten til en minimum frem til dess..:alice:

Skrevet

Jeg hadde veldig svak strek frem til IKM, og deretter kom det gradvis stigning. Fikk også 1-2 uker på CB Digital ved IKM og 2-3 uker ca. en uke etterpå. 

Nå viste det seg ved innvendig UL ca. 7+4 at embryoet aldri hadde startet å utvikle seg, og at fostersekken hadde stoppet utviklingen omtrent ved uke 5... Men jeg hadde fremdeles positive tester, det var kun blodprøvene som viste "realiteten" :) Ikke for å skremme deg altså, jeg vet bare med meg selv at jeg ikke kommer til å stole på graviditetstester flere ganger når det gjelder å se status på graviditet etter at jeg har blitt gravid. Jeg kommer til å bestille innvendig UL asap :)

Gjest BethD
Skrevet
1 minutt siden, Kaiaermeg skrev:

Jeg hadde veldig svak strek frem til IKM, og deretter kom det gradvis stigning. Fikk også 1-2 uker på CB Digital ved IKM og 2-3 uker ca. en uke etterpå. 

Nå viste det seg ved innvendig UL ca. 7+4 at embryoet aldri hadde startet å utvikle seg, og at fostersekken hadde stoppet utviklingen omtrent ved uke 5... Men jeg hadde fremdeles positive tester, det var kun blodprøvene som viste "realiteten" :) Ikke for å skremme deg altså, jeg vet bare med meg selv at jeg ikke kommer til å stole på graviditetstester flere ganger når det gjelder å se status på graviditet etter at jeg har blitt gravid. Jeg kommer til å bestille innvendig UL asap :)

Jeg skjønner... man kan aldri vite uansett ! 

Det er så skummelt dette her!!!

Skrevet
2 minutter siden, BethD skrev:

Jeg skjønner... man kan aldri vite uansett ! 

Det er så skummelt dette her!!!

Ja, det er helt jævlig faktisk 😢

Men om testene dine blir sterkere om du tester annenhver dag utelukker det vell sjansen for kjemisk, så det er jo bra. Etter dette ville jeg bestilt innvendig UL i uke 6 når hjertet skal ha startet å slå - jeg kommer i hvert fall til å gjøre det når jeg blir gravid igjen :) Masse lykke til, håper dette går veien for deg 💕

Gjest BethD
Skrevet
2 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, det er helt jævlig faktisk 😢

Men om testene dine blir sterkere om du tester annenhver dag utelukker det vell sjansen for kjemisk, så det er jo bra. Etter dette ville jeg bestilt innvendig UL i uke 6 når hjertet skal ha startet å slå - jeg kommer i hvert fall til å gjøre det når jeg blir gravid igjen :) Masse lykke til, håper dette går veien for deg 💕

Ja, jeg har fått beskjed fra legen min at jeg skal få UL når jeg er såpass langt at man kan se hjertet..:) så det er en betryggelse i seg selv..:)

Skrevet
5 minutter siden, BethD skrev:

Ja, jeg har fått beskjed fra legen min at jeg skal få UL når jeg er såpass langt at man kan se hjertet..:) så det er en betryggelse i seg selv..:)

Så bra! Kan jeg spørre om det var første SA'en din?

Jeg har kun hatt en SA, men vil gjerne spør fastlegen min (hun har utstyr til innvendig UL, men jeg tok det privat forrige gang) om jeg kan komme til henne for tidlig UL neste gang, slik at jeg slipper å betale 1200 kr for det... men er usikker på om jeg får det, mtp at jeg kun har hatt en SA?

Gjest BethD
Skrevet
7 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Så bra! Kan jeg spørre om det var første SA'en din?

Jeg har kun hatt en SA, men vil gjerne spør fastlegen min (hun har utstyr til innvendig UL, men jeg tok det privat forrige gang) om jeg kan komme til henne for tidlig UL neste gang, slik at jeg slipper å betale 1200 kr for det... men er usikker på om jeg får det, mtp at jeg kun har hatt en SA?

Ja,det var første,men legen min er veldig grei og skjønner hvor redd jeg er.. Det er nok jeg som er heldig mtp legen min.. Jeg har vært veldig åpen med han da, så det gjør jo ikke noe om du spør ? :)

Skrevet
Akkurat nå, BethD skrev:

Ja,det var første,men legen min er veldig grei og skjønner hvor redd jeg er.. Det er nok jeg som er heldig mtp legen min.. Jeg har vært veldig åpen med han da, så det gjør jo ikke noe om du spør ? :)

Skjønner :) Nei, da tar jeg sjansen og spør, og håper på det beste :)

Gjest BethD
Skrevet
Akkurat nå, Kaiaermeg skrev:

Skjønner :) Nei, da tar jeg sjansen og spør, og håper på det beste :)

Skader ikke å prøve :) Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...