Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #1 Skrevet 14. februar 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg en blender. Det er helt suverent! Til nå har jeg stort sett brukt appelsin, banan, eple og melk. Tre appelsiner og en banan most i hop blir helt utrolig godt. Mosen smaker søtere enn hvis frukta blir spist på vanlig måte. Jeg har ikke hatt i ekstra sukker og det går helt fint. Jeg har oppi litt vaniljesukker. Jeg er tror frukt-konsumet mitt kan komme til å ta helt av nå. Er det noen som har noen gode blender-oppskrifter eller linker til blender-sider?
Thomasine Skrevet 14. februar 2005 #2 Skrevet 14. februar 2005 Her finner du endel oppskrifter på smoothies på en relativt masete side... :o : http://www.geocities.com/SunsetStrip/Venue...4/smoothie.html Tine.no har også oppskrifter på ulike smoothies. Skulle lete dem opp for deg, men det ville aldri komme fram... Ellers kan du søke på smoothies på KG og du finner mange oppskrifter og tips!!
Nilma Skrevet 15. februar 2005 #3 Skrevet 15. februar 2005 Min favorittsmoothie: 1 beger Yoplait 0,1% yoghurt 1 banan en god slump frosne bær eller frukt Kjøres i blender til det har passe konsistens; jeg liker å ha ganske mye frosne bær i, da får smoothien nesten softis-konsistens Nammenam!
Gjest i.i. Skrevet 15. februar 2005 #4 Skrevet 15. februar 2005 Oppskrifter fra tine Oppskrifter fra biola Hilsen Veslejenta
hilli Skrevet 15. februar 2005 #5 Skrevet 15. februar 2005 Jeg hadde også blender. Jeg savner den!! Etter litt for mange runder med frosne bær sa den takk for seg . Smoothies er utrolig godt, sunt og avhengighetsskapende. Den neste blenderen blir en Kitchen Aid, som visstnok skal vare nesten livet ut selv om den blir brukt til harde ting... Forresten så var min favoritt-smoothie frosne bringebær, banan og appelsinjuice.
Nella Skrevet 15. februar 2005 #6 Skrevet 15. februar 2005 På frukt.no er det også masse oppskrifter.
*Heidi* Skrevet 16. februar 2005 #7 Skrevet 16. februar 2005 Det er jo så mange oppskrifter at man nesten blir forvirret :o Noen av dere som har noen gode favoritter?
hilli Skrevet 16. februar 2005 #8 Skrevet 16. februar 2005 Jeg bruker ikke oppskrifter, bare blander det jeg liker best. Personlig liker jeg smoothies uten melkeprodukter best, banan i stedet gir en fyldig og god smoothie. Ellers bruker jeg en juice, gjerne appelsinjuice" som "base" og tilsetter frosne bær som jeg kjøper i 2,5kg sekker. Det blir kjempegodt!
lene24 Skrevet 16. februar 2005 #9 Skrevet 16. februar 2005 melk, banan og jordbær er digg, sikkert godt med all slags frosne bær, i tillegg til de to først ingrediensene også
anyvold Skrevet 16. februar 2005 #10 Skrevet 16. februar 2005 MMmmmm.. smoothies!!!! Sitter med en her nå! Frosne bringebær Frosne Bjørnebær Banan Skogsbæryouhurt Jeg har en forferdelig dårlig blender, som sitter på en kjempegammel mixmaster, den klarer knapt å knuse bærene og når den skal blande alt sammen sammen skaper den bare luft i bunnen og så ligger alt som skal blandes helt stille på toppen.... derfor er det et slit å lage smoothisene, men det er verdt det... Det hender jeg lager så mye jeg får plass til i blenderen og fryser ned et par ekstra glass som jeg kan ta opp igjen når jeg vil... Tar kortere tid enn å bruke blenderen.. Jeg håper jeg får en ny blender til bursdagen min... :D
Grooo Skrevet 16. februar 2005 #11 Skrevet 16. februar 2005 Urk.. Har lånt bort blenderen til foreldrene mine for noen dager siden, savner den!
Gjest Lea Skrevet 16. februar 2005 #12 Skrevet 16. februar 2005 Biola med bringebærsmak, litt appelsinjuice, banan og frosne bringebær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå