Dame1996 Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Heisann! Må beklage på forhånd for veldig langt innlegg, men jeg håper virkelig noen tar seg tid til å lese og dele sine tanker Som dere kan se på brukernavnet mitt: jeg er ei jente på 22 år. Har siden lørdag 17. februar følt meg veldig rar i kroppen. Lurer på om dette kan være gravid-symptomer, da en del av symptomene jeg har stemmer overens med de venninna mi hadde. Jeg går på cerazette, slik at jeg ikke har blødninger. Dette gjør det veldig vanskelig for meg å vite når jeg bør ta en graviditetstest. Tok en test søndag 26., men den var negativ. Hadde sist samleie 14. februar, forresten. Dette er symptomene jeg har: - Veldig trøtt og sliten. Legger meg tidligere enn jeg pleier og er generelt «lat» hver dag. - Hodepine. Kommer plutselig. - Tisser oftere. Må ikke tisse på natten, men tisser over dobbelt så mye som jeg normalt gjør. - Hard mage, men bæsjer oftere. Beklager detaljene, men vanligvis kan det gå 3 dager før jeg bæsjer, men nå bæsjer jeg 2-3 ganger om dagen. - Fiser hele tiden - Feberfølelse. Jeg har ikke feber, men likevel er jeg nesten svett og får frysninger. - Oppblåst. Konstant. Fra jeg står opp til jeg legger meg. - Vondt i magen. Pga jeg er oppblåst, men kjenner også mensenlignende smerter nederst i magen. - Oljete hud(har aldri det) og kviser! Mange. Overalt. Øverst på ryggen, brystkassen, kinnene, pannen, rundt nesa, haka og kjeven. - Hovne hender, føtter og legger. Det vises ikke så godt, men jeg kjenner det. Skoene kjennes trang og fikk skikkelig merker på leggene etter jeg tok av meg buksene her en dag. Ringene er også veldig trange å ta av. - Er sulten hele tiden! Går rett fra middag til enda mer mat..(uff) - Synes også jeg har lagt på meg litt, men det kan jo bare komme av at jeg er så sulten.... - Plutselige kvalme- og svimmelhetsanfall Alle symptomene er av og på, men har vart helt siden den lørdagen (17. februar). —> Hva tenker dere i forhold til graviditet/sykdom? Når bør jeg evt teste igjen? Bør jeg kontakte lege? Andre tanker er velkomne!
Dame1996 Skrevet 2. mars 2018 Forfatter #2 Skrevet 2. mars 2018 Ingen som har noen tanker å dele? 😕Klarer ikke sovne, fordi jeg klarer ikke tenke på annet enn «hva om jeg er gravid?»😅
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 46 minutter siden, Dame1996 skrev: Heisann! Må beklage på forhånd for veldig langt innlegg, men jeg håper virkelig noen tar seg tid til å lese og dele sine tanker Som dere kan se på brukernavnet mitt: jeg er ei jente på 22 år. Har siden lørdag 17. februar følt meg veldig rar i kroppen. Lurer på om dette kan være gravid-symptomer, da en del av symptomene jeg har stemmer overens med de venninna mi hadde. Jeg går på cerazette, slik at jeg ikke har blødninger. Dette gjør det veldig vanskelig for meg å vite når jeg bør ta en graviditetstest. Tok en test søndag 26., men den var negativ. Hadde sist samleie 14. februar, forresten. Dette er symptomene jeg har: - Veldig trøtt og sliten. Legger meg tidligere enn jeg pleier og er generelt «lat» hver dag. - Hodepine. Kommer plutselig. - Tisser oftere. Må ikke tisse på natten, men tisser over dobbelt så mye som jeg normalt gjør. - Hard mage, men bæsjer oftere. Beklager detaljene, men vanligvis kan det gå 3 dager før jeg bæsjer, men nå bæsjer jeg 2-3 ganger om dagen. - Fiser hele tiden - Feberfølelse. Jeg har ikke feber, men likevel er jeg nesten svett og får frysninger. - Oppblåst. Konstant. Fra jeg står opp til jeg legger meg. - Vondt i magen. Pga jeg er oppblåst, men kjenner også mensenlignende smerter nederst i magen. - Oljete hud(har aldri det) og kviser! Mange. Overalt. Øverst på ryggen, brystkassen, kinnene, pannen, rundt nesa, haka og kjeven. - Hovne hender, føtter og legger. Det vises ikke så godt, men jeg kjenner det. Skoene kjennes trang og fikk skikkelig merker på leggene etter jeg tok av meg buksene her en dag. Ringene er også veldig trange å ta av. - Er sulten hele tiden! Går rett fra middag til enda mer mat..(uff) - Synes også jeg har lagt på meg litt, men det kan jo bare komme av at jeg er så sulten.... - Plutselige kvalme- og svimmelhetsanfall Alle symptomene er av og på, men har vart helt siden den lørdagen (17. februar). —> Hva tenker dere i forhold til graviditet/sykdom? Når bør jeg evt teste igjen? Bør jeg kontakte lege? Andre tanker er velkomne! Dette kan være alt og ingenting. Kjøp deg en graviditetstest. Er den negativ så snakker du med lege. Han får avgjøre om du skal sjekkes for noe og i tilfellet hva. Alternativt får du melde deg som kandidat for NRK serien; Hva feiler det deg? Anonymkode: 5aa0f...4ff 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Ikke ømme bryster? Det og kvalme er veldig klassiske symptomer. Det du lister opp er ikke så vanlig for gravide. Man tisser gjerne ofte men ikke mye av gangen. Ta natta nå og test deg heller om noen dager. De som har mens tester gjerne sånn ca 4 uker etter at de har hatt sex. Anonymkode: 29a37...b9f 1
Dame1996 Skrevet 2. mars 2018 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke ømme bryster? Det og kvalme er veldig klassiske symptomer. Det du lister opp er ikke så vanlig for gravide. Man tisser gjerne ofte men ikke mye av gangen. Ta natta nå og test deg heller om noen dager. De som har mens tester gjerne sånn ca 4 uker etter at de har hatt sex. Anonymkode: 29a37...b9f Takk for (seriøst) svar! Ikke ømme bryster, nei, men har lest at ikke alle får dette som symptom på graviditet. Ser nå at det jeg skrev kan misfortås. Jeg mente at jeg tisser over dobbelt så ofte (ikke mye). Vanligvis tisser jeg kanskje 3-4 ganger på en dag, mens i det siste har det vært 6-10 ganger per dag. Har bestilt tester og håper jeg får dem i morgen!
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 Kan jo være alt fra graviditet til vitaminmangel til IBS eller IBD til hva som helst egentlig. Anonymkode: b9852...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 Tvi-tvi, det går nok bra skal du se 😉 Anonymkode: 29a37...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 Test igjen om en uke, da bør du garantert riktig svar hvis du sist hadde sex 14 februar. Men mest sannsynlig er du ikke gravid, da man sjeldent får så mange symptomer så tidlig i et svangerskap og man får de gjerne ikke så fort som noen dager etter samleie heller. (Siden du skriver det begynte 17 feb). tror du kan slappe helt av ang graviditet. Det er fort gjort å merke ting på kroppen når man bli bekymret og tenker mye på en ting Anonymkode: 86034...6f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå