Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det som irriterer meg noe grønnjævlig, er arbeidsplassen min! Fader til kaklete og grinete kvinnfolk som jobber der. Intet mindre enn 22 stk. Jeg er selv kvinne, men identifiserer meg ikke med kvinner ala mine kolleger! Hver dag er et episk drama, en tragikomedie i ørtenflyndreogfjørten deler. Det er synging som ender i krangling, og krangling ender deretter i grining. Det ropes, stormes ut, snøftes og himles med øyne. Det trampes ut av rom, og det smelles med dører. Har Gerd glemt å legge kjøttdeigen i riktig fryser?! Å du store alpakka, da blir det lynsjestemning med Berit, Inger og Laila i front! Så mange stramme, bitre overlepper og stemmer som skjelver i harnisk. Prøver noen å fremme et forslag om endring av noe, ja da kommer Liv Marit, Randi, og gjerne Inger, og meier deg ned med raslende sabler, hvem i heiteste katta tror du at du er?? Påfølgende diskusjon ender i strid og tårer, vi må da for svingende skjønne at dette blir for mye for magesåret til Randi?? 

Jeg vil anslå at 20% av tiden gjøres det jobb, og resterende 80% er såpeopera som aldri tar slutt. 

Noen som kan gjette hva slags jobb jeg har? Andre med lignende erfaringer? 

PS. Alle navn er fiktive! 

Anonymkode: f8391...c81

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykehjem? Høres ut som min tidligere arbeidsplass. 

Deilig å slippe det der nå. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier, frisør?

Anonymkode: b9633...def

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier?

Anonymkode: 02399...c52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som irriterer meg noe grønnjævlig, er arbeidsplassen min! Fader til kaklete og grinete kvinnfolk som jobber der. Intet mindre enn 22 stk. Jeg er selv kvinne, men identifiserer meg ikke med kvinner ala mine kolleger! Hver dag er et episk drama, en tragikomedie i ørtenflyndreogfjørten deler. Det er synging som ender i krangling, og krangling ender deretter i grining. Det ropes, stormes ut, snøftes og himles med øyne. Det trampes ut av rom, og det smelles med dører. Har Gerd glemt å legge kjøttdeigen i riktig fryser?! Å du store alpakka, da blir det lynsjestemning med Berit, Inger og Laila i front! Så mange stramme, bitre overlepper og stemmer som skjelver i harnisk. Prøver noen å fremme et forslag om endring av noe, ja da kommer Liv Marit, Randi, og gjerne Inger, og meier deg ned med raslende sabler, hvem i heiteste katta tror du at du er?? Påfølgende diskusjon ender i strid og tårer, vi må da for svingende skjønne at dette blir for mye for magesåret til Randi?? 

Jeg vil anslå at 20% av tiden gjøres det jobb, og resterende 80% er såpeopera som aldri tar slutt. 

Apotek? 

Anonymkode: dd618...398

AnonymBruker
Skrevet

Barnehage

Anonymkode: 5b7be...267

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er kvinne selv. Hater kvinner. Feminin i oppførsel og bekledning til tusen, men kvinnfolkmentaliteten hater jeg. Er imot ekteskap kun pga kvinners idiotiske forestilling.

Anonymkode: 7f03b...41e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er kvinne selv. Hater kvinner. Feminin i oppførsel og bekledning til tusen, men kvinnfolkmentaliteten hater jeg. Er imot ekteskap kun pga kvinners idiotiske forestilling.

Umulig å gjette hvor du er. Det eneste som trengs for å ødelegge er kvinner.

• Liker 2
Skrevet

En god grunn til at jeg ikke vil ha jobb på en kvinnedominert arbeidsplass. 

Personlig synes jeg det er ekstremt mye drama og idiotoppførsel blant kvinner generelt, ikke bare i arbeidssituasjon.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Lol.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var sånn i en barnehage jeg en gang jobbet i. Voksne mennesker som gjorde alt de kunne for å ta noen andre på noe. Et venninnemiljø på en måte, men med enkelte som ikke passet inn og fikk føle det. 

Husker jeg hadde fått permisjon fra jobben og la da ut et gammelt bilde fra jobben. Bildet var fra før jeg fikk permisjon og med forklarende tekst. Men her ringte ped leder meg for å høre hva jeg drev med fordi jentene på jobben reagerte på hva jeg brukte min permisjon på. Permisjonen var relatert til flytting og dette så da ikke ut som flytting. Fjernet de alle fra sosiale medier i hvert fall og spurte tilbake hvem av de som satt på Facebook i arbeidstiden. 

Det ble hvisket og tisket om den som hadde glemt en liten ting. Det ble diskutert foreldres måter å gjøre ting på, på en stygg måte. Jentene på jobben var aldri fornøyde med noen. I blant ble det også gjort narr av barn som ikke var store nok til å forstå (heldigvis.) Alt skulle rett og slett kommenteres.

Anonymkode: d11f9...324

• Liker 7
Skrevet

For å bidra. Har egentlig inntrykk av at mennesker generelt har mye rart for seg. Har gått på frisørskole med bare jenter og har jobbet et sted med nesten bare menn. Synes begge kjønn, når de samles i større grupper, kan bli ganske slitsomt - på sine egne måter. Men som regel finner man et par som er ok å ha med å gjøre også. Jobbet en gang i bokhandel med bare kvinner og der var det faktisk null drama og alle var veldig hyggelige.

• Liker 11
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åfaen.Jeg trodde du avslørte reelle navn jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lærer ?

Anonymkode: 0c3c5...949

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Vel, jeg henger kanskje i et annet miljø enn ts, (kaller det bare advokat, siv-ing, lege, siv-øk miljøet), men jeg har bedre opplevelser når det kommer til å samarbeide med kvinner enn med menn. Jeg synes kvinner er flinkere til å kommunisere sånn generelt, og også flinkere til å lytte til andre sine forslag. Jeg er så dritt lei av å samarbeide med stae menn med egoer, som ikke helt forstår hva de gjør. Når man forklarer de tankegangen bak hvorfor man skal gjøre sånn og sånn så hører de faen med ikke etter. Noen timer senere når de har gjort research kommer de tilbake til forslaget ditt, og man sitter der og tenker: "Ja, det var jo det jeg sa hele tiden, kunne ikke du bare hørt etter når jeg forklarte deg det".  Jeg har flere ganger blitt overkjørt av andre menn når jeg helt åpenbart har riktig, og det er så sykt frustrerende. Nei, jeg vil heller jobbe med kvinner, men ikke de som du snakker om ts :fnise:

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i både manns- og kvinnedominerte yrker og har både gode og dårlige erfaringer med begge deler. Har man først en udugelig sjef er det ett helvete uansett kjønn. 

Anonymkode: 8895c...738

• Liker 10
Skrevet

Hater å jobbe med kvinner, spesielt i jobber som krever litt fysisk løft.
Ender alltid opp med å måtte jobbe ekstra for å ta igjen det tapte, og den klagingen og sytingen, nei ellers takk!

Hadde og kontorjobb en periode, der de fleste var kvinner, jobbet der i en uke før jeg fikk nok og ba om gamle jobben igjen.
Drama, passiv aggressivitet, baksnakking, høylytt kakkling og sykemeldinger i hytt og pine.
Avdelingslederen der var en sliten og slagen mann, så nesten ut som ett vandrende lik, men det hadde jeg og gjort etter 12 år med det der.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnedominert 

Helsesektor

Offentlig sektor

Uten utdannelse

Grusomt

Forferdelig

Verre enn fengsel 

Anonymkode: 7171f...17a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i flere typisk manneyrker, og flere typisk kvinneyrker, jeg har aldri opplevd noe sånt på noen av stedene. Jeg er kvinne selv btw.

Anonymkode: a7dd5...5c9

• Liker 5
Skrevet

Jeg aner ikke hva du jobber med, men jeg er glad jeg ikke jobber der! :fnise:

Jeg tror mange av dere som har svart i denne tråden jobber i lavstatusyrker. Det tror jeg fordi jeg aldri har jobbet i et sånt miljø til tross for at jeg jobber sammen med flere kvinner enn menn. I min bransje er kvinnene høyt utdannet og veldig proffe, hyggelige og høflige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...