Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel er du og hvor mye sparer du til pensjonen din per måned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25 år, sparer 1000kr per måned. Skal spare mer så snart jeg får jobb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

45 år, sparer 1000 kr/mnd privat. På jobb er jeg i klp. 

Anonymkode: 5eb67...7f3

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. 

Betaler ned mellom 4-7000 ekstra på huslånet i tillegg til ordinær avdrag i stedet. 

Anonymkode: 8ee45...cda

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er 34, betaler 500 i måneden i fond. Burde øke, men har visst ikke kommet så langt. 

Anonymkode: 00b36...d2b

Skrevet

Er 31 år, og sparer 500 kr hver måned i tillegg til pensjonsordningen via jobben.

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Får en bra arv.

Anonymkode: cfe0a...5d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

300 i tillegg til pensjonsordningen. 

Anonymkode: 044f4...7e1

Skrevet

Spare? Ingenting. Ikke ett øre. Jeg vil vinne noen millioner en dag.Så kan dere sitte der Send meg tiggerbrev da.Jeg er generøs :Nikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5000-10000 i indeksfond. 31 år. Reduserer det nok etterhvert, men avkastningen er størst jo tidligere og mer man sparer☺

Anonymkode: 77284...ec2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

0. 

Har ikke planer om å bli gammel.

Anonymkode: 6386d...877

• Liker 2
Skrevet

Jeg sparer, men ønsker ikke å binde meg til å måtte vente til pensjonsalderen for å ta ut pengene eller binde meg til å måtte ta ut pengene over en så lang periode (opp til 80 år). 

Så jeg sparer i indeksfond, fond, aksjer og nedbetaling av huslån. 58000kr totalt per mnd (for både meg og mannen). Vi er 40år. 

Skrevet

Blir snart 25 år. Har spart 500 kr i mnd de to siste årene, men tenker å øke. 

Betaler også ned på boliglån, sparer BSU og egen sparekonto. Har lyst å sette av mer til pensjon, samt å spare i fond - men har ikke kommet i gang med dette enda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

0. Har ikke penger å sette av enda (er 26). Viktigere å få betalt andre ting akkurat nå. Skal starte med sparing når inntekten går opp, da er jeg rundt 30, så har fortsatt tid. 

Anonymkode: 7fd1e...15a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting, er student og prioriterer å spare til egenkapital. Er 22 år.

Anonymkode: 32021...04d

AnonymBruker
Skrevet

32 år. Sparer nå 500 i måneden i IPS. Fyller ennå opp bsukontoen, så etter neste år blir det 25000 ekstra til ips i året. 

Anonymkode: b4a0a...eb3

AnonymBruker
Skrevet

Sparte i mange år i bolig, så der har vi gode reserver. Ellers sparer vi i fond og en høyrentekonto for å spre risikoen. 

Det blir også en solid arv på et tidspunkt, men det ønsker jeg ikke å kalkulere inn. Får heller kjøpe en leilighet på rivieraen og drikke Champagne hver dag om økonomien blir for god som pensjonist. 

Anonymkode: 6745f...906

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sparer ikke alt konkret til pensjon, men sparer 10-20.000 per måned hovedsakelig i indeksfond. Er rett over 40 år. 

Anonymkode: ce190...8e6

AnonymBruker
Skrevet

Tørr ikke spare ‘til pensjon’, er bare 28 år så innen jeg når pensjonsalder er jeg redd jeg blir trukket i min  offentlige pensjon hvis jeg har mye privat pensjonssparing. 

Betaler heller ned ekstra på boliglånet. 

Vanskelig å vite hva som er lurt å gjøre... jeg kommer jo til å kjøpe noe større etterhvert også, så da blir jo den oppsparingen oppspist av et nytt og høyere boliglån. Samtidig så føles det litt feil å spare til pensjon når jeg enda har behov for å spare til bolig...

Anonymkode: 25017...d30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter av 1000,- i langsiktig sparing hver måned. Pengene er ikke bundet til pensjon på noen som helst måte, men samtidig så har jeg buffer og kortsiktig sparing i andre konti, så kommer ikke til å bruke de pengene med det første i alle fall.

Ellers har jeg en ok statlig jobb som gir greie pensjonsmuligheter og har en bolig hvor 800k (og minst 1 million hvis man sammenligner med markedspris i dag) er nedbetalt. 

Jeg synes det er litt vanskelig å binde pengene i pensjon i og med at jeg fortsatt er i 20-åra og tross alt skal ha et liv FØR pensjonen også (tenker ikke på å bruke penger på tull, men mer fremtidig bolig, fremtidige barn også videre). Men planen er i alle fall å spare jevnt gjennom yrkeslivet og se nærmere på hvor mye av det som bør holdes av i pensjon senere. 

Anonymkode: d2f46...a9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...