Gå til innhold

Ukens solskinnshistorie fra Barnevernet : - )

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres gla’historie om Barnevernet? 

Vi drøftet dette på jobben i lunchen i dag og det kom følgende historie fram:

- En kollega hadde bodd 5 år i USA under oppveksten og da de kom til ønske hjem til Norge så hadde en nabo sendt bekymring på de på grunn av høy barnegråt sent om kveldene. 

Barnevernet åpnet undersøkelsessak og fant raskt ut at min kollega som barn hadde en sykdom og at naboen var fantasifull. Foreldrene møtte til en samtale og skolen ble spurt om tingenes tilstand. Alt var visst bekreftet i orden og undersøkelsen ble lagt død. 

Foreldrene fikk et godt inntrykk av Barnevernet den gangen og vår kollega ler av det i dag. 

Anonymkode: 76105...fea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ler?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lol?

Anonymkode: 00f5e...d12

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor le?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Duff skrev:

Hvorfor le?

Næh, lo egentlig ikke. Ertet hen’et som skrev «ler?» over meg. 

Anonymkode: 00f5e...d12

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, SoWhat? skrev:

Ler?

Er du usikker? Har du ingen go’ eller gla’ historie så er ikke denne tråden for deg. 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: 81b1e...dbf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en eks som konstruerte bekymringsmelding. Barnevernet kom da på besøk, som de må, men det var voksne, kloke og erfarne folk som kom, og situasjonen med sjalu og hevnfull eks ble snart avslørt. (Han hadde instruert vårt felles barn om hva barnet skulle si til dem, men han var så liten at han sa rett ut "Pappa har sagt at jeg skal si..., men det er ikke sant.") Siden min eks ikke kom noen vei med det påfunnet så møtte han opp på skolen, og fortalte dritt om meg. Da troppet barnevernet opp på skolen sammen med meg, og forklarte situasjonen. 

Har bare positive ting å si om kontakten med barnevernet. 

Anonymkode: a4d0f...e3a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en eks som konstruerte bekymringsmelding. Barnevernet kom da på besøk, som de må, men det var voksne, kloke og erfarne folk som kom, og situasjonen med sjalu og hevnfull eks ble snart avslørt. (Han hadde instruert vårt felles barn om hva barnet skulle si til dem, men han var så liten at han sa rett ut "Pappa har sagt at jeg skal si..., men det er ikke sant.") Siden min eks ikke kom noen vei med det påfunnet så møtte han opp på skolen, og fortalte dritt om meg. Da troppet barnevernet opp på skolen sammen med meg, og forklarte situasjonen. 

Har bare positive ting å si om kontakten med barnevernet. 

Anonymkode: a4d0f...e3a

Hørtes ut som fornuftige ansatte i Barnevernet! 

Ofte ved rutinemessige innkomne bekymringer fra offentlige instanser er det ingen hjembesøk. Ofte er det kun et kort møte med foreldrene og et skjema barnehage/skole må krysse av i. Disse blir ofte raskt henlagt. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er mange år siden. som ung tobarnsmor, alene og nyseparert fra en særdeles voldelig og ustabil mann ringte jeg barnevernet og ba om hjelp til å verne mine barn. Jeg ble møtt med respekt og fikk fantastisk hjelp. Barna og jeg ville ikke vært i livet i dag om det hadde vært for barnevernet. 

Anonymkode: 50d35...5da

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet hadde ressurser som ikke BUPA hadde. Ikke omsorgssvikt, men et barn hadde det veldig vanskelig. BV tro til takket være en fantastisk saksbehandler. Jeg tror ikke barnet mitt hadde vært i live uten den hjelpen. 

Anonymkode: f844b...4da

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her var det fine historier! 👍🏻🙂

• Liker 2
Skrevet

Husk at en stor majoritet av de som har vært i kontakt med BV har stor tillit til etaten. BV har faktisk større tillit hos de som har vært i kontakt med dem i befolkningen, enn de som ikke har vært i kontakt med dem.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Solskinnshistorie? Det synes jeg ikke at det var akkurat. Situasjonen deres var ikke så elendig. 

Anonymkode: 0c8c8...14d

AnonymBruker
Skrevet

BV gjør mye bra! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...