Gå til innhold

Ingen av oss tar initiativ

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 1 år og er nå samboere. I begynnelsen av forholdet vårt hadde vi sex hver dag eller annen hver dag, men nå har jo det dabbet av til èn gang i uken. Skjønner at det er naturlig, og vi er jo ikke tørrlagte, men jeg ønsker mer.
Han er mindre seksuell enn meg, ikke så erfaren og kanskje litt usikker på hvordan man gjør ting. Fra min side er jeg redd for å ta initiativ. Jeg har prøvd både indirekte og direkte å ta initiativ, men har blitt avslått såpass mange ganger at jeg er redd, så jeg lar han ta det steget. Og det skjer som skrevet èn gang i uka.  

Han er verdens beste mann og jeg elsker han svært høyt. Jeg har prøvd å snakke med han om det, men vi som kan snakke om alt ellers kjører oss fast i gjørma og ingen av oss vet hvordan vi skal løse det. Jeg ønsker sex oftere, men jeg ønsker jo ikke å tvinge han til mer sex om han ikke vil det. Så hva kan vi gjøre? 
Har forresten prøvd f eks sexy undertøy, noe som gir suksess, men jeg kan ikke basere sexlivet vårt på kun det, og jeg kan ikke si at selvtilliten er så bra etter å ha blitt avvist disse gangene. 

Anonymkode: 8206e...0b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da virker det jo som om han tar initiativ når han føler lyst? Men at problemet er at det er for sjeldent for deg?

Anonymkode: 5a1bb...698

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har forresten prøvd f eks sexy undertøy, noe som gir suksess, men jeg kan ikke basere sexlivet vårt på kun det, og jeg kan ikke si at selvtilliten er så bra etter å ha blitt avvist disse gangene. 

av og til er kort og kjapt sex er greit. Og ikke vente til dere kommer til soverommet for å ha sex.

Når man sitter og ser på tv i sofa, eller på kjøkken ...

AnonymBruker
Skrevet

Blir som regel sånn når man blir samboere. Du må huske på at man trenger egentid også og ikke alltid er i modus for å være en kjæreste, så når man flytter sammen blir ikke forholdet og samværet lenger på den måten som når man ikke bodde sammen og var fulle av savn og begjær og møtte hverandre de dagene man var innstilt på det og hadde sex hver gang.

Anonymkode: d5d16...7fe

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er dere? Og hvor store er dere med tanke på vekt?

Når jeg leser historien din er det nesten som en blåkopi av hva jeg og mannen har vært igjennom. Jeg slår på stortromma, og linker til bloggen og podcasten min hvor jeg i detalj går inn på problemene og hva løsningen har vært for vår del: testosteronbehandling. 

Det er jo farlig å hoppe til konklusjoner basert på så lite info, så jeg sier ikke at det er dette som er problemet hos dere. Likevel - beskrivelsen din av utviklingen er nesten helt identisk med vår. Hvis det skulle vise seg at testosterinnivået er problemet (og det kan være testosteronnivået hos både ham og deg som er problemet siden dere begge er lave på initiativ) så er det desverre en orkesløs greie dere ikke kommer til å finne ut av før dere får testet dere for dette. Libido er basert på mange ting, men kanskje viktigst av alt er det hormonelt betinget. Hvis det er hormoner som ligger bak så handler dette ikke om vilje eller at du har blitt noe som helst mindre sexy siden dere møttes. Det KAN jo selvfølgelig handle om det, men det høres ut som dere har det veldig godt på de fleste andre vis, og elsker hverandre. Jeg ville sjekket opp i hormonene bare for å ha ryddet det av veien før jeg hopper i den mer kompliserte delen av bassenget  (feks ifht endringer i individuelle preferanser). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...