Gå til innhold

Hvordan klarer dere å være "anonyme"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg bor i en liten by, men ikke så liten at det kan kalles for en bygd (61 000?). Allikevel klarer jeg aldri å skjule meg. Alle vet hvem jeg er. Vi sier en tredjedel. Jeg kan ikke engang gå ut, uten at noen "kjenner" meg igjen, sier ting om meg, eller at folk f.eks i matvarebutikken ser rart på meg, gjelder både ansatte og kunder. Vel, jeg bor midt i  byen så jeg må jo få lov til å gå ut døra? (håper nesten at noen som "kjenner" meg leser dette). Men ja, til spm. Hva skal jeg gjøre? Dette er vel kanskje ikke et spm, jeg er egentlig veldig frustrert. Jeg føler meg dårlig og som en rar person. Jeg har ikke utdannelse så jeg kan ikke få fra lånekassa, og har fått jobb gjennom nav nå, men kommer til å tjene lite, og er nødt til å være i denne by siden det er her nav kan hjelpe meg og jeg trenger dem nå... og en god del mer tid. Selv 16-17 åringer kommenterer på meg. Jeg er ikke rar, jeger normal...

Anonymkode: d1c12...726

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommenterer virkelig folk deg?

Hva er det de sier, i så fall? Husk at dagens ungdom kan finne på slenge ut drit om helt randoms. Dette også i Oslo hvor jeg virkelig ikke burde bli gjenkjent.

• Liker 3
Skrevet

So what?

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg bor i en liten by, men ikke så liten at det kan kalles for en bygd (61 000?). Allikevel klarer jeg aldri å skjule meg. Alle vet hvem jeg er. Vi sier en tredjedel. Jeg kan ikke engang gå ut, uten at noen "kjenner" meg igjen, sier ting om meg, eller at folk f.eks i matvarebutikken ser rart på meg, gjelder både ansatte og kunder. Vel, jeg bor midt i  byen så jeg må jo få lov til å gå ut døra? (håper nesten at noen som "kjenner" meg leser dette). Men ja, til spm. Hva skal jeg gjøre? Dette er vel kanskje ikke et spm, jeg er egentlig veldig frustrert. Jeg føler meg dårlig og som en rar person. Jeg har ikke utdannelse så jeg kan ikke få fra lånekassa, og har fått jobb gjennom nav nå, men kommer til å tjene lite, og er nødt til å være i denne by siden det er her nav kan hjelpe meg og jeg trenger dem nå... og en god del mer tid. Selv 16-17 åringer kommenterer på meg. Jeg er ikke rar, jeger normal...

Er du norsk...?

Får du psykisk hjelp?

Anonymkode: f05cf...6f8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Lærte nylig at paranoide folk som tror at alle andre er særlig opptatt av dem, noe de i virkeligheten ikke er da folk flest er mest opptatt av seg selv, har for mye dopamin i hjernen sin. 

Anonymkode: 9ce96...ab0

• Liker 18
Skrevet

Er du sikker på at dette er reelt? Det kan høres ut som vrangforestillinger. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Kommenterer virkelig folk deg?

Hva er det de sier, i så fall? Husk at dagens ungdom kan finne på slenge ut drit om helt randoms. Dette også i Oslo hvor jeg virkelig ikke burde bli gjenkjent.

De sier: der er hu der igjen, hu er jo overalt, hu må ha psykiske problemer eller være sinnsyk i hue..? i tillegg til mange rare blikk som jeg ikke innbiller meg. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, bortebra skrev:

Er du sikker på at dette er reelt? Det kan høres ut som vrangforestillinger. 

Nei, er så lei av at når jeg sier det til enten mamma, eller noen andre så sier dem at det er nok bare noe du innbiller deg men det er det ikke!! det er ordenlig galt, og nå er jeg nødt til å bo midt i byen siden jeg får hjelp av nav nå og de ga meg sted i byen så da er jeg omringa av folk all time....

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, SoWhat? skrev:

So what?

ts: Do wat ? som profilnavn, ok. Uansett, jeg trur du hadde brydd deg.. er enkelt å so wagt når du ikke står i det sjøl. Jeg blir så redd hver gang jeg går forbi en gjeng med ungdommer siden de er ofte frekke og slemme. Kødder og ler. Burde egentlig ikke bry meg om dette da jeg er 20 år, men jeg blir lei meg uansett.. klarer ikke å ikke bry meg, det er vanskelig når jeg opplever dette hver eneste dag. 

Jeg tok mye bussen for litt siden, så var litt overalt, men det var fordi jeg hadde ikke noe ste då bp, så var kaldt og lange netter ute. En sommer tidligere tok jeg også mye buss. Sp jeg er kjent som den rare. Og folk glor meg ned, blir jævli sur. Jeg gir faen i alle, folk kan være så rare de vil, men noen har åpenbart for lite å tenke på siden de må snakke om meg hele tia. 

AnonymBruker
Skrevet

TS: du kan søke tilsyn/støttekontakt fra NAV.

Anonymkode: f05cf...6f8

AnonymBruker
Skrevet

Du er paranoid. Fok er stort sett opptatt av seg og sitt, og du er innbilsk selvom du ikke vil definere deg selv som det.

Anonymkode: 9d666...c81

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om TS blir gjenkjent av 20000 mennesker til enhver tid, må h*n enten ha et enormt nettverk eller være kjent for noe spesielt.

For meg høres dette vanvittig ut.

Anonymkode: 6bde1...56c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor et tettsted med 25 000 ca. Har bodd her ti år, har barn her. 

Jeg føler meg ofte anonym nok, men kjenner igjen betjening på butikker og nikker til hils til lærere, barnehagepersonale, naboer, eller andre bekjente. 

Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Føler meg ikke mer observert enn da jeg bodde i Oslo. 

Anonymkode: 820a8...7cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Slutte å være paranoid. Prøv å flytte til en hvilken som helst storby, og du vil oppleve det samme. 

Nå ser du hvordan kjente personer har det uansett hvor de beveger seg. 

Anonymkode: 436cb...39b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ser du ekstremt spesiell ut? Har du rosa og blått hår,og ellers kledd som et juletre? Ellers er det ingen grunn til at folk skulle fokusere så mye på deg. Det er nok heller du som overfokuserer på andre. Jeg ser ikke nok på folk til å legge mye merke til om de ser på meg eller ei. Mens du er superbevisst alle andre i forhold til deg selv. 

Anonymkode: 9ce96...ab0

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts: Do wat ? som profilnavn, ok. Uansett, jeg trur du hadde brydd deg.. er enkelt å so wagt når du ikke står i det sjøl. Jeg blir så redd hver gang jeg går forbi en gjeng med ungdommer siden de er ofte frekke og slemme. Kødder og ler. Burde egentlig ikke bry meg om dette da jeg er 20 år, men jeg blir lei meg uansett.. klarer ikke å ikke bry meg, det er vanskelig når jeg opplever dette hver eneste dag. 

Jeg tok mye bussen for litt siden, så var litt overalt, men det var fordi jeg hadde ikke noe ste då bp, så var kaldt og lange netter ute. En sommer tidligere tok jeg også mye buss. Sp jeg er kjent som den rare. Og folk glor meg ned, blir jævli sur. Jeg gir faen i alle, folk kan være så rare de vil, men noen har åpenbart for lite å tenke på siden de må snakke om meg hele tia. 

De snakker ikke om deg hele tiden, ts! Hva sier fastlegen din om dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du en spesielt hårfrisyre? Siden du tror alle ser på deg eller gjenkjenne deg?

Jeg tror neppe folk bryr seg om deg og ditt hverdagsliv. Viss du vil være anonym er et godt tips og kle seg i sorte/grå/beige klær som ikke er så spesielt iøynefallende. Nøytrale farger gjør oss mer anonym slik at man blandes godt inn i mengden. Jeg derimot liker at folk legger merke til meg, og kler meg helst litt utfordrende. Er 30 år og bor i en by med ca 25 tusen innbyggere.

Anonymkode: 596fb...7e6

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er paranoid. Fok er stort sett opptatt av seg og sitt, og du er innbilsk selvom du ikke vil definere deg selv som det.

Anonymkode: 9d666...c81

Tror du det? Du skulle visst hvor mye folk snakker om alle.Men noen går mer under radaren enn andre.Det er de kjedelige intetsigende menneskene.Men så dum er du vel ikke at du ikke tror at ingen snakker om deg?

Skrevet
21 minutter siden, Bakepulver skrev:

De snakker ikke om deg hele tiden, ts! Hva sier fastlegen din om dette?

At det er nornalt stort sett tenker jeg.Eller legen lyver for å berolige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...