Gjest Nimo Skrevet 14. februar 2005 #1 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei Vi skal til Malta i juni for første gang og har derfor noen spørsmål til de som har vært der før. Vi skal til St pauls bay er det noen som kan beskrive hvordan dette stedet er ? Vi ønsker også gjerne å vite hvordan prisene er der nede. (Mat, drikke, evt billige varer) Så at det var Maltesiske Lire som gjelder. Er det samme følelsen med dette som med Euroen ??? Med det mener jeg at når man veksler fra Norske kroner til Euro så får man følelsen av å ha utrolig "lite" penger. Blir det samme følelsen her ? Er det noe spesiellt vi bør få med oss når vi er der nede ? Har hørt noe om "den blå lague" som hørtes veldig spennende ut. Takker for alle råd og tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #2 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg var på Malta for noen år siden Kjempefint der, og det er virkelig ikke stort.. Kjørte buss rundt hele øya en dag, og det er fint overalt Så også at det var mulighet for å kjøre hest og kjerre rundt på øya, det så koslig ut! Prisene var ganske lave mener jeg å huske.. Kjøpte endel klær der, og mye god mat! Dere burde absolutt se festningene, tror jeg var på 2 stk. På det ene stedet var det soldater som hadde en fremvisning, var kjempeartig å se på Det andre hadde en fantastisk utsikt, har noen herlige panoramabilder derfra Ellers er det bare å utforske mest mulig, det er veldig mange fine gater og steder å se god tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Line77 Skrevet 19. februar 2005 #3 Del Skrevet 19. februar 2005 Vi skal også til Malta til sommeren!! Vil gjerne ha mere info.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 3. mars 2005 #4 Del Skrevet 3. mars 2005 Var på Malta og Gozo i sommer. Vi bodde på Gozo, men leide bil og dro til hovedøya Malta 2 ganger. Mat er rimeligere enn i Norge, men ikke grisebillig. Hvis dere drar på tur til Gozo (særlig for å dykke), spis på Il T'Muun i Victoria. Fantastisk god restaurant. Malteisk mat er ikke altfor spennende, men den er veldig inspirert av italiensk mat, siden Sicilia ikke ligger mange milene nord. Prisnivået er rimelig, men ikke grisebillig. Det å leie bil var veldig billig syntes vi, sammenliknet med Italia og Kypros. Husker ikke St. Paul's bay noe særlig. Men dere bør prøve å dra en tur til Valetta, Sliema og Mdina. Valetta for nyere kultur og historie, Mdina for eldre historie og Sliema for shopping. I tillegg til at hele øya er veldig veldig koselig. På Gozo har de veldig bra dykkersteder, og en del gamle kulturminner. Det er dårlig med sandstrender på øya, dessverre. Det er en god på Gozo, og en på nordenden av Malta. Ellers er det klippebading som gjelder. Jeg hadde veldig lyst til å dra ut med båt en dag, men vi fikk aldri tid. Ville gjort det hvis vi dro dit igjen. Malta er et veldig koselig sted! De bruker ikke Euro der enda, men Malteiske lire eller pund. (litt avhengig av hvem du spør.) Det er ikke lenge siden de ble med i EU (1. januar 2004, tror jeg), så pengeunionen har ikke kommet dit helt enda. Vi brukte mye kort i butikker, og tok ut penger i minibank. Ta ut større beløp, og legg igjen en del på hotellet (i safe!), så blir det ikke så store gebyrer. Tror ikke vi hadde noen problemer med å finne en minibank, så det går nok bra. Ikke veksle hjemme, ta ut penger på flyplassen i stedet. Catzy Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimo Skrevet 6. mars 2005 #5 Del Skrevet 6. mars 2005 Tusen takk for gode tips håper det kommer flere Er det noen som har vært i St Pauls Bay og har informasjon om dette stedet? Vi skal bo på hotell Santana og reiser med Gozo reiser, har noen erfaring med hotellet eller reiseselskapet? Er det noen som har noen bilder fra Malta? Det hadde vært så gøy å se Synes det er dårlig med god informasjon og bilder fra Malta på nettet. Ha en god kveld alle sammen !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 28. mars 2005 #6 Del Skrevet 28. mars 2005 Flytter denne litt opp jeg, da vi også planlegger en Malta tur til sommeren. Har lest at det kan være over 40 grader i fellesferien, syns det høres utrolig mye ut. Er det helt uutholdelig eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 30. mars 2005 #7 Del Skrevet 30. mars 2005 Vi var der i midten av juli, og det gikk bra. Det var varmerekord med 36C den dagen vi bestemte oss for å dra og titte på steinruiner... Men bortsett fra da vi sto midt i solsteika på en gigantisk slette, så var det overraskende behagelig. Var på Kypros året før, og klimaet på Malta er mye mer behagelig. Øya er ikke så stor, så det er litt vind og frisk luft hele tiden. Dessuten er det stort sett steinhus på hele øya, og de holder varmen ute. Det kan bli litt voldsomt å sitte ute i solsteika hele tiden, men det er aircondition inne, og de setter opp parasoller etc så det blir levelig. I byene er det OK selv om det er varmt. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixi_ Skrevet 3. april 2005 #8 Del Skrevet 3. april 2005 Sjekk info på disse sidene: http://www.maltatours.no/ http://www.gozoreiser.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. april 2005 #9 Del Skrevet 3. april 2005 Vi var på Malta i fjor, og det var kjempefint! Priser på mat o. l. var helt greie. Vi bodde i et område ikke langt unna St Paul's Bay, og syntes det var ganske fint der. Vi besøkte De Blå Grottene (helt fantastisk vakkert!), Marsaxlokk, Valletta, Mdina, og en rekke andre steder. Det var et veldig vakkert land, og menneskene var vennlige. Syntes det var en veldig avslappende atmosfære der, som jeg hadde veldig sansen for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #10 Del Skrevet 3. april 2005 Dette er litt utenfor tema, men jeg prøver meg likevel! Er det noen av dere som har vært på Malta som vet om toalettpapiret må kastes i en egen bøtte i stedet for i toalettet? Slik som man må i Hellas? Teit spørsmål, men men! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 3. april 2005 #11 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg kastet det i hvertfall alltid i do, slik som hjemme. Vi bodde på fancy hotell, men jeg så heller ingen indikasjon på de stedene vi var ellers, som sa noe om å putte det i søpla. De fleste stedene var det ikke søplebøtte på do, om jeg husker riktig. (Var utenfor, ved vasken.) Tenkte forsåvidt ikke tanken heller. Kanksje man bør spørre ved ankomst? Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #12 Del Skrevet 3. april 2005 Takk for svar, Catzy! Ser at du har vært på Malta, hvor lenge var du der? Du skjønner det at vi er så usikre på om vi skal dra en uke eller to uker. Vi skal bo på Hilton Malta i St.julians. Jeg vet at Air Malta flyr to ganger per uke og at man på den måten kan være borte i 10/11 dager, men det ser dessverre ikke ut som Apollo eller Startour har denne muligheten. Så da er det litt vanskelig å bestemme seg for hvor lang turen skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 4. april 2005 #13 Del Skrevet 4. april 2005 Vi var der fredag til mandag. Det var veldig deilig. Vi kjøpte biletter og bestilte hotell på internett, så vi slapp å tenke på StarTour eller noe sånn. Hvis dere ikke har bestilt enda, så kan du jo sjekke om du kan bestille direkte hos hotellet over nettet. 10 dager var pefekt. Men vi bodde på spahotell, og var bundet til det de første 3 dagene (spabehandlinger ). Vi kunne gjerne hatt et par dager til, en uke ville vært altfor kort. Det er mye å se på Malta, og man kan bruke en dag eller to på Gozo også. Hvis dere har råd, så ville jeg foreslått 10 eller 14 dager. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #14 Del Skrevet 8. april 2005 Å ta båt til den blå lagune er absolutt å anbefale. Ellers bør dere kjøre rundt og prøve ut forskjellige strender. De er veldig ulike, og man får ulike favoritter. Det er en del klippe"strender" også. Et sted sørvest på øya (husker ikke navnet) er helt nydelig. Kun klipper du bader fra. Vannet er klart, så dere bør absolutt ha med dykkermaske!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #15 Del Skrevet 8. april 2005 Å ta båt til den blå lagune er absolutt å anbefale. Ellers bør dere kjøre rundt og prøve ut forskjellige strender. De er veldig ulike, og man får ulike favoritter. Det er en del klippe"strender" også. Et sted sørvest på øya (husker ikke navnet) er helt nydelig. Kun klipper du bader fra. Vannet er klart, så dere bør absolutt ha med dykkermaske!! Og det kan bli veldig varmt. Den sommeren jeg var der gikk temperaturene opp fra 40 til 45 grader en uke. Da renner svetten konstant selv om du står i skyggen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 8. april 2005 #16 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har bodd på Malta Hilton og kan med 100% sikkerhet si at toalettene fungerer på den måten vi er vant til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #17 Del Skrevet 8. april 2005 Takk for svar, Leo! :-) Hvordan synes du det var å bo på Hilton? Er det et veldig bra hotell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå