Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sykepleier og småbarnsmor i 30-årene som har innsett at jeg har valgt feil yrke. Jeg klarer ikke å jobbe som sykepleier i så veldig stor stilling og er heller ikke interessert nok i det. Det går greit for noen år å jobbe redusert, men jeg kan ikke gjøre det i all evighet heller. Har prøvd mange ulike sykepleiejobber, og det er bare feil for meg. Det er ingen videreutdanning/master jeg er interessert i å ta heller, da alle vil innebære ting jeg misliker.

Tingen er at jeg er veldig glad i å jobbe med hendene, er flink med finmotorikk og kunstnerisk anlagt. Har tenkt lenge på at jeg heller kunne tenke meg å jobbe som tannpleier. Men da må jeg på skole 3 år igjen. Samtidig, skulle jeg tatt en videreutdanning i sykepleie så ville det fort tatt to år det og, så det blir jo bare et år ekstra i det store  og hele.. Har tenkt litt på bioingeniør også, men slått det fra meg da jeg blir bundet til å jobbe på sykehus, og jeg i grunn kunne tenke meg å slippe det. Og jeg synes det er kjekt med pasientkontakt, dog på en litt mindre alvorlig måte  som sykepleier. 

Hva ville dere gjort, er det helt tullete å ta en ny bachelor innen helse? Føler det er så vanskelig å vite hva som er lurt å gjøre, da alt føles så vanskelig og låst når man er voksen og har barn, og økonomiske forpliktelser. 

Anonymkode: a1292...6b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok ny utdannelse i akkurat samme situasjon som deg - angrer ikke et sekund :) husk at du skal stå i arbeidslivet i 35 år til, og hvis du er lei allerede nå - blir det veldig tungt fremover... Go for it :) 

Anonymkode: e29e7...5f7

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Tror tannpleier er veldig dårlig betalt. Det vil bli tøft økonomisk med ny utdannelse når du ikke kan se frem mot høyere lønn. Det må da være noe du kan bygge på den nåværende utdannelsen din med?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Anonymus Notarius skrev: