AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Når dere jobber i butikk hvor lenge tar dere sånn ca fri om dere har influensa? Anonymkode: bfe4f...909
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 Jeg tok ikke fri, og endte på sykehuset med alvorlig lungebetennelse etter noen uker... Anonymkode: 86394...e56
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 Merk at det finnes en god del mennesker som sier de har "influensa" når de egentlig ikke har det. Influensa slår folk ut, en klarer normalt ikke å gå på jobb selv om en tvang seg selv. Anonymkode: d8cf5...c1d 5
Occulta Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merk at det finnes en god del mennesker som sier de har "influensa" når de egentlig ikke har det. Influensa slår folk ut, en klarer normalt ikke å gå på jobb selv om en tvang seg selv. Anonymkode: d8cf5...c1d Enig i dette. Influensa er langt sjeldnere enn hva folk tror. 90% av de som påstår at de har influensa har god gammaldags forkjølelse, det er vanlig å ha ett par ganger i året. Forkjølelse er ikke farlig og i de fleste tilfeller kan mann fint tyne seg litt og gå på jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 Hva er influensa da? Hvis man er slapp i kroppen,øm i muskler,hatt feber og helt tilstoppa hals og vondt i hode..er det forkjølelse? Trodde forkjølelse var når man bare er slapp og snørrete?? Anonymkode: bfe4f...909
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er influensa da? Hvis man er slapp i kroppen,øm i muskler,hatt feber og helt tilstoppa hals og vondt i hode..er det forkjølelse? Trodde forkjølelse var når man bare er slapp og snørrete?? Anonymkode: bfe4f...909 Influensa gjør deg skikkelig syk med høy feber. Det kommer brått. Kan legge deg frisk og våkne opp skikkelig dårlig med muskelsmerter. Forkjølelse gir lett feber eller ingen feber. Kommer an på hvor hard den er. Er den kraftig nok så kan det minne litt om influensa, men influensa er mye tyngre. Da er du virkelig dårlig. Forkjølelse er noe du går å brygger på. Sjelden noen klarer å jobbe med influensa. De som er svakere kan dø av den så smart å holde dere hjemme til dere er frisk hvis dere har influensa. En influensa varer som oftest opp til 2 uker men kan være slapp lenge etterpå. Anonymkode: 2c0a1...738
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 Ok. Syns feberen jeg hadde denne omgang var veldig annerledes enn hva jeg har hatt før. Forbinder feber med svette og kulde tokter i hele kroppen,denne gangen fikk jeg kun feber i hodet føltes det som,føltes ut som hodet lå i en gryte og kokte 😲 Anonymkode: bfe4f...909
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #9 Skrevet 1. mars 2018 Du merker selv om du er frisk nok til å jobbe eller ikke. Bli hjemme hvis du har feber Anonymkode: 2e729...07b 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #10 Skrevet 1. mars 2018 Kjente på kroppen denne gang at jeg fikk feber, ømme muslker og generell dårlig allmenntilstand, da ble jeg hjemme når jeg egentlig skulle jobbe torsdag, fredag og lørdag. Men jeg ble frisk nok fra feberen (men ikke fra snue og hoste) til mandagen og da jobbet jeg. Jobber i butikk. Anonymkode: bad44...5ac
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 Hoster du mye, så holder du deg hjemme. Ingen vits å potensielt smitte kunder, eventuelt bli enda sykere. Anonymkode: 21267...565
Sirah Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 Du kan bli skikkelig syk av en kraftig forkjølelse også. Type føle deg fullstendig tygd på og spytta ut. Feber, tett i pappen, muskelverk, vondt i hals/hode. En skikkelig forkjølelse er noe ordentlig dritt, men to Paracet og Ibux sørger som regel for at du er oppegående nok til å komme deg på jobb. Får du influensa derimot da ligger du rett ut. Jeg skal love deg at du ikke engang klarer tanken på jobb. Mest sannsynlig krever det omtrent alle kreftene du har og løfte telefonen for å ringe sjefen. Jeg har mange ganger trodd at jeg har hatt influensa, helt frem til den dagen jeg faktisk fikk influensa og innså at jeg tidligere "bare" har vært forkjølet Men for all del, innimellom er en forkjølelse kraftig nok til at du bør være hjemme fra jobb. Det må du nesten bare føle på selv God bedring! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå