Gå til innhold

Hvorfor har vårklær til barn plutselig blitt like dyre som vinterklær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Parkdress, pling, 1400 kroner. Samme som vinterdresser. Hvorfor det? 

Når både parkdressen og vinterdressen er vanntette, MEN vinterdressen har mye mer fôr og stormklaff etc, hvorfor koster de da nøyaktig det samme? Tenker i all hovedsak på Reima som har kommet med parkdresser til 1399 kroner. Like mye som jeg betalte for vinterdress. Faktisk noe dyrere, begge deler er Reimatec.

Anonymkode: df396...f49

Skrevet

Det handler om betalingsvillige foreldre. Materialmengde som brukes er ikke avgjørende. Bare tenk på Reima votter til 350 kroner paret, versus deres rimelige vinterdresser til 799.

• Liker 5
Skrevet

De har bare skjønt at mange foreldre er villige til å betale overpris for barneklær.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes billigere klær altså

Anonymkode: 879a1...40f

• Liker 7
Skrevet

Merkeklær koster.

• Liker 1
Skrevet

Går fint an å få parkdress til 1/3 av den prisen...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den dressen til 1399 har en annen(og ny type) overflate(smussavvisende) enn de andre modellene. Men du er da ikke nødt til å kjøpe akkuyrat den? Fins da andre modeller.

Og Reima til 1/2 pris kan man forresten finne i flere nettbutikker ,så man har i grunn valget, betale mye eller langt mindre.

Anonymkode: 27f7a...eb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Derfor det er lurt å kjøpe klær slutten av sesongen, kjøpte nå vinterdress til 360 kr til neste sesong på 70% salg. Kjøpte parkdress i fjor høst fra reimatec på 70% salg. Satt ned fra 1000 kr, så betalte 300. Hadde aldri betalt 1400 for uteklær til barnet når man vet at man finner det til 70% med litt innsats.

Anonymkode: becb4...566

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Parkdress, pling, 1400 kroner. Samme som vinterdresser. Hvorfor det? 

Når både parkdressen og vinterdressen er vanntette, MEN vinterdressen har mye mer fôr og stormklaff etc, hvorfor koster de da nøyaktig det samme? Tenker i all hovedsak på Reima som har kommet med parkdresser til 1399 kroner. Like mye som jeg betalte for vinterdress. Faktisk noe dyrere, begge deler er Reimatec.

Det er klart det koster om du velger merkeklær! Det finnes mange fine, billige dresser som er i veldig god kvalitet. Du burde holde utkikk etter når de selger ut/har salg. Da kan du få det du trenger til barnet veldig billig. Eventuelt, droppe å kjøpe merke og heller kjøpe billigere...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor det er lurt å kjøpe klær slutten av sesongen, kjøpte nå vinterdress til 360 kr til neste sesong på 70% salg. Kjøpte parkdress i fjor høst fra reimatec på 70% salg. Satt ned fra 1000 kr, så betalte 300. Hadde aldri betalt 1400 for uteklær til barnet når man vet at man finner det til 70% med litt innsats.

Hvooor? 😀

Anonymkode: 67c7f...5e9

AnonymBruker
Skrevet

70% på wheat på barnas hus, kjøpte vinterdress der en liten stund tilbake :)

Parkdress kjøpte jeg på en lokal barnebutikk fra reima. Men babyshop hadde 20% ekstra på salgsvarer nettopp så da kunne man finne flere kupp på nett.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvooor? 😀

Anonymkode: 67c7f...5e9

Jeg kjøpte Reimatec vinterdress til 400 kr på Ellos for ikke lenge siden. Det var 1/2 pris på salgspris. Ordinær pris var 1199.

Babyshop hadde 20% på salgspris forrige helg, så var mulig å gjøre kupp der også. Jeg kjøpte to par Viking Goretex joggesko til 650 kr.

Jeg har hatt mye Reima til barna mine opp igjennom(eldste er 9), men jeg har aldri kjøpt noe til full pris, men jeg må følge en del med for å få tilbudene da.

Anonymkode: 27f7a...eb1

• Liker 1
Skrevet

Vil bare si at jeg forstår deg! Det er veldig rart at parkdresser (uten for) har like høy (eller høyere!) nypris enn forete viterdresser. Det at "det går an å få mye fint på tilbud" endrer ikke på det, liksom...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sago skrev:

Vil bare si at jeg forstår deg! Det er veldig rart at parkdresser (uten for) har like høy (eller høyere!) nypris enn forete viterdresser. Det at "det går an å få mye fint på tilbud" endrer ikke på det, liksom...

nettopp ;) og jeg kjøper på salg, Jeg! Er ikke det som er greia - hva jeg får til eller ikke får til! 

Men som du forstår så er det hvorfor det er sånn at parkdresser blir dyrere som er spm

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også sett det på Wheat og mini a ture. Var billigere i fjor. 799 vs 899

Annonse
Skrevet

Priser settes sjelden på bakgrunn av produksjonskostnader, ihvertfall ikke når det gjelder merkeklær. 

Produksjonskostnaden er det absolutte minimum produsenten kan selge for, men prisene settes etter antatt betalingsvillighet. Siden reima enda ikke er konkurs, men tvert imot er et populært merke, så tyder det på at de priser omtrent riktig. 

Så kan vi som ikke gidder å betale så mye handle på salg eller kjøpe andre merker 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk går bananas på Instagram over de nye varene som kommer hver vår. Må ha nyeste modell i Miniature eller Wheat. Kanskje begge.

Jeg kjøper på salg eller når det er rabattkoder å få. 

Det er litt kvalmt egentlig. 😶

Greit å kjøpe kvalitetsklær,men tøy til tusenvis av kroner til små barn. Prøver å skjerpe meg selv,men er litt svak for barneklær. 

Anonymkode: c0124...19c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS HER

Ja, skjønner. Men er det ikke rart at folk betaler 899 for en parkdress? Skal jeg gjøre det må den være veldig fin. Og kjøper som oftest på salg. Er i overkant opptatt av barneklær, og kjøper det jeg mener holder seg best og har best bruksegenskaper. Kjente jeg ble småbekymret, for selv på salg så er 50% 50%. Og hvis 50% plutselig om noen år er 1000 kroner, fordi prisene presses opp, så må jeg om endel år kjøpe dårligere yttertøy. 

AnonymBruker
Skrevet

TS HER 

Må også nevne at jeg har to barn, som skal ha to dresser hver (eneste som fungerer her i hus, har ikke plass til varmeskap o.l. og hver dress bruker 2 dager på å tørke), så 899 blir plutselig til 1700 kr per barn liksom. Og jeg vet at mange andre faktisk betaler det, per barn og per sesong. I mine øyne vilt, men folk får velge selv hva de gjør. 

Jeg synes bare det er dyrt, men forstår tilbud og etterspørsel liksom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS HER

Ja, skjønner. Men er det ikke rart at folk betaler 899 for en parkdress? Skal jeg gjøre det må den være veldig fin. Og kjøper som oftest på salg. Er i overkant opptatt av barneklær, og kjøper det jeg mener holder seg best og har best bruksegenskaper. Kjente jeg ble småbekymret, for selv på salg så er 50% 50%. Og hvis 50% plutselig om noen år er 1000 kroner, fordi prisene presses opp, så må jeg om endel år kjøpe dårligere yttertøy. 

Folk har for mye penger å bruke.

Tilbud og etterspørsel? 😊

Anonymkode: c0124...19c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...