AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 går det an å velge? det står 12 dager subsidiær fengselsstraff, jeg har veldig lite penger, så lite at det blir vanskelig med betalingsplan til og med.. 12 dager i fengsel kan vel ikke være så ille? hva syns dere at jeg burde gjøre? Anonymkode: 19bc1...6c8
lovedrug Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Ja,jeg har sittet inne for bot så.Hadde bare sosialstønad da så vet ikke hvordan det er med mere penger.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 Er boten veldig høy? Hadde aldri valgt fengsel over bot altså. Aldri... Hadde spurt om å låne av venner og familie om jeg hadde svært lite penger. Anonymkode: 0944a...d1b 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 4 minutter siden, lovedrug said: Ja,jeg har sittet inne for bot så.Hadde bare sosialstønad da så vet ikke hvordan det er med mere penger. hvordan var det der inne? skummelt? Anonymkode: 19bc1...6c8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Er boten veldig høy? Hadde aldri valgt fengsel over bot altså. Aldri... Hadde spurt om å låne av venner og familie om jeg hadde svært lite penger. Anonymkode: 0944a...d1b blir veldig vanskelig for meg å få lånt penger, og hvis jeg hadde fått lånt ville det blitt vanskelig å betale tilbake.. føler bare det er litt flaut å sitte i fengsel Anonymkode: 19bc1...6c8
lovedrug Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvordan var det der inne? skummelt? Anonymkode: 19bc1...6c8 Nei,ikke i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 Just now, lovedrug said: Nei,ikke i det hele tatt. vil du si litt om oppholdet? får man eget rom med eget bad/dusj? Anonymkode: 19bc1...6c8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: blir veldig vanskelig for meg å få lånt penger, og hvis jeg hadde fått lånt ville det blitt vanskelig å betale tilbake.. føler bare det er litt flaut å sitte i fengsel Anonymkode: 19bc1...6c8 Er problemet det at du "bare" har lite penger eller at boten er veldig høy i tillegg? Anonymkode: 0944a...d1b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #9 Skrevet 1. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Er problemet det at du "bare" har lite penger eller at boten er veldig høy i tillegg? Anonymkode: 0944a...d1b både og! hadde jeg fått en mindre bot skulle jeg klart å få den betalt men nei.. Anonymkode: 19bc1...6c8
altflyter Skrevet 1. mars 2018 #10 Skrevet 1. mars 2018 Her ville jeg tenkt litt på framtiden min. Om boten du har fått er for eksempel et forenklet forelegg for å ha kjørt for fort eller lignende, så ville jeg betalt den, koste hva det koste ville. Et forenklet forelegg kommer ikke på rullebladet ditt (annet enn noen prikker på førerkortet). En soning i fengsel derimot er ikke fult så kult å skulle forklare for en arbeidsgiver. Tenk litt på konsekvenser på lang sikt. Du vil ikke ha "vært i fengsel" på rullebladet ditt. 26
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #12 Skrevet 1. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Hva er boten på? Anonymkode: ad92b...31f 30 lapper Anonymkode: 19bc1...6c8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #13 Skrevet 1. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: vil du si litt om oppholdet? får man eget rom med eget bad/dusj? Anonymkode: 19bc1...6c8 Seriøst? Er det den samme som lager alle disse fengselstrådene? Hva er greia? Er dette en veldig merkelig fetish? Anonymkode: d0264...5cd 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #14 Skrevet 1. mars 2018 4 minutter siden, altflyter said: Her ville jeg tenkt litt på framtiden min. Om boten du har fått er for eksempel et forenklet forelegg for å ha kjørt for fort eller lignende, så ville jeg betalt den, koste hva det koste ville. Et forenklet forelegg kommer ikke på rullebladet ditt (annet enn noen prikker på førerkortet). En soning i fengsel derimot er ikke fult så kult å skulle forklare for en arbeidsgiver. Tenk litt på konsekvenser på lang sikt. Du vil ikke ha "vært i fengsel" på rullebladet ditt. sant at det får kjipe konsekvenser, men det føles overveldende å bla opp 30 lapper når jeg heller kan slappe av i en celle en stund , skal tenke godt over det men det virker også litt spennende da, får opplevd det også hva er det verste som kan skje? Anonymkode: 19bc1...6c8
altflyter Skrevet 1. mars 2018 #15 Skrevet 1. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: sant at det får kjipe konsekvenser, men det føles overveldende å bla opp 30 lapper når jeg heller kan slappe av i en celle en stund , skal tenke godt over det men det virker også litt spennende da, får opplevd det også hva er det verste som kan skje? Anonymkode: 19bc1...6c8 Du syntes ikke at å måtte forklare for en framtidig arbeidsgiver at du har sittet inne er ille nok? Neivel. Stå på. Dra i fengsel og ta konsekvensene i framtiden. 30 lapper? Var det fyllekjøring? 10
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #16 Skrevet 1. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: både og! hadde jeg fått en mindre bot skulle jeg klart å få den betalt men nei.. Anonymkode: 19bc1...6c8 5 minutter siden, altflyter skrev: Her ville jeg tenkt litt på framtiden min. Om boten du har fått er for eksempel et forenklet forelegg for å ha kjørt for fort eller lignende, så ville jeg betalt den, koste hva det koste ville. Et forenklet forelegg kommer ikke på rullebladet ditt (annet enn noen prikker på førerkortet). En soning i fengsel derimot er ikke fult så kult å skulle forklare for en arbeidsgiver. Tenk litt på konsekvenser på lang sikt. Du vil ikke ha "vært i fengsel" på rullebladet ditt. Det er nettopp dette jeg også tenker. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 30 lapper Anonymkode: 19bc1...6c8 Oi! Det var litt mye ja. Men er det noe grovt da? Jeg har ikke bil og har aldri fått bot selv så vet ikke helt hva dette pleier å koste. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: sant at det får kjipe konsekvenser, men det føles overveldende å bla opp 30 lapper når jeg heller kan slappe av i en celle en stund , skal tenke godt over det men det virker også litt spennende da, får opplevd det også hva er det verste som kan skje? Anonymkode: 19bc1...6c8 Kødder du med oss nå? Anonymkode: 0944a...d1b
altflyter Skrevet 1. mars 2018 #17 Skrevet 1. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp dette jeg også tenker. Oi! Det var litt mye ja. Men er det noe grovt da? Jeg har ikke bil og har aldri fått bot selv så vet ikke helt hva dette pleier å koste. Kødder du med oss nå? Anonymkode: 0944a...d1b Jeg begynner å tenke at TS tuller, når hen tydeligvis tror at å sitte i fengsel er en slags utvidelse av sommerferien.... 11
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #18 Skrevet 1. mars 2018 Akkurat nå, altflyter skrev: Jeg begynner å tenke at TS tuller, når hen tydeligvis tror at å sitte i fengsel er en slags utvidelse av sommerferien.... Får nesten håpe på det, for ts sin skyld... Anonymkode: 0944a...d1b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #19 Skrevet 1. mars 2018 2 minutter siden, altflyter said: Du syntes ikke at å måtte forklare for en framtidig arbeidsgiver at du har sittet inne er ille nok? Neivel. Stå på. Dra i fengsel og ta konsekvensene i framtiden. 30 lapper? Var det fyllekjøring? jo, selvfølgelig, men jeg er ikke noe "karrieremenneske" jeg bytter jobb når jeg går lei for eksempel, så det er ikke så viktig for meg Anonymkode: 19bc1...6c8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #20 Skrevet 1. mars 2018 Hadde aldri punget ut 30 k for å slippe noen dager i fengsel. atnoen i heletatt kan få seg til å tenke som altflyter. Du ser ikke på det som problematisk at du syns det er verre å sone din stragg å ha rulleblad enn å bli ranet av staten. 3 minutter siden, altflyter skrev: Du syntes ikke at å måtte forklare for en framtidig arbeidsgiver at du har sittet inne er ille nok? Neivel. Stå på. Dra i fengsel og ta konsekvensene i framtiden. 30 lapper? Var det fyllekjøring? Anonymkode: 30cd2...827
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå